Små børn i talentshows? {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Lige en lidt anderledes debat i kontrast til det hesterelaterede. Sagen er den, at jeg så tit undrer mig over diverse talentshows, realityprogrammer, sangkonkurrencer, osv. hvor der er helt små eller lidt større børn med (her taler jeg en 7-14 års alderen). Fx skønhedskonkurrencerne i USA, eller ja, så vidt jeg husker afholdtes der også her i landet et sådan program bare for små 3-4 år siden.
Jeg synes virkelig, at det er det mest usmagelige, og så forkert på alle måder. Komplet umoralsk, at et lille barn skal ind og dømmes når han/hun ni ud af ti gange overhovedet ikke er klar over konsekvenserne - sin egen skuffelse hvis det går skidt, blive udstillet på tv for hele landet, det kæmpe pres, osv. Jeg synes simpelthen det er så uansvarligt af forældrene, og bare også nogle forfærdelige steder at lægge fokuspunkterne i opvæksten - at konkurrere, vinde, være den bedste, blive dømt af andre mennesker.
Den slags har altid fået det til at vende sig i mig, men jeg synes faktisk det kunne være enormt interessant at høre jeres holdninger til sagen? Så hvad mener I om diverse talentshows/konkurrencer/reality med børn som medvirkende?
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
nov 2010
Følger: 65 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 782
http://m.youtube.com/watch?v=h4CnuAJejbU
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Børn har også godt af at lære at de ikke altid kan vinde og ikke altid er i fokus, men selvfølgelig på den rette måde.. Om børn kan tåle konkurrence osv er nok op til barnet, vi bedømmes jo i alle henseender, børn bedømmes også i skolen og hvad med sport, skal man så være 15 år for at starte stævne ? Der dømmes de jo også ?
Men det skal altid være på barnets præmisser og fordi barnet vil.. Men det er en svær balancegang..
Faktisk mener jeg at børn kan lære en masse af fx de skønhedskonkurrencer de afholder i USA (som jo er lidt dårligt oversat, det handler jo om meget andet) men igen skal det gøres rigtig og ja nogle af de mødre man ser i tv er frygtelige..
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.214
"Those others girls must be crazy if they think they're gonna beat me, Honey Boo Boo child!"
Jeg tror, at Honey Boo Boo taler for sig selv.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Men noget jeg ikke kan have er USA's skønhedskonkurrancer, selv babyer kan deltage i dem
Men der findes så faktisk også nogen mødre som går ind for det skal se naturligt ud, og det syntes jeg ikke er så slemt igen. Børnene ligner i de mindste børn og ikke små dukker.
nov 2003
De lære at bære sig selv med værdighed og at stå foran et pupillen/større gruppe, hvilket er ting der kan hjælpe en i fremtiden og de får en masse selvtillid hvis forældrene gør det rette, for alle vinder noget, så med mindre forældrene fortællerne dem at deres pladsering ikke er noget værd så vil de jo alle føle sig som vindere
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Den selvtillid/værdighed du mener, at de opnår antager jeg for værende direkte skadelig, det er jo netop deres konkurrencementalitet der bliver dyrket helt fra barndommen, samt et gen om at kun sejren er god nok. Samtidig får de et kæmpe fokus på de ydre aspekter. Derudover er det da alt andet end værdigt at danse rundt som disneyprinsesse i højhælede i en alder af 6 år? Og ud fra diverse fjernsynsprogrammer får de jo netop ikke at vide, at alle placeringer er gode nok, men derimod ses der et væld af grædende 7-årige, der ikke kunne leve op til moars krav.
nov 2003
Og det er jo netop ikke alle der klæder dem ud som voksne, og der er også stor forskel på dommere, nogle ønsker ikke at de ser voksne ud.. Men mange børn elsker at klæde sig ud og optræde, jeg ville personligt have elsket at få prinsesse kjole på osv som barn, vel og mærke hvis forældrene gør det for barnets skyld og uden mega pres og ikke for at udleve egne fantasier..
Nogen af dem er kunstige men der er altså også nogen af dem der har naturlig udstråling..
Ikke alle er egnet til det og nej alle passer nok ikke ind, men det gør de jo heller ikke i alt andet, sådan er verden jo altså bare..
Små børn i talentshows?