{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Små børn i talentshows? {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Lige en lidt anderledes debat i kontrast til det hesterelaterede. Sagen er den, at jeg så tit undrer mig over diverse talentshows, realityprogrammer, sangkonkurrencer, osv. hvor der er helt små eller lidt større børn med (her taler jeg en 7-14 års alderen). Fx skønhedskonkurrencerne i USA, eller ja, så vidt jeg husker afholdtes der også her i landet et sådan program bare for små 3-4 år siden.

Jeg synes virkelig, at det er det mest usmagelige, og så forkert på alle måder. Komplet umoralsk, at et lille barn skal ind og dømmes når han/hun ni ud af ti gange overhovedet ikke er klar over konsekvenserne - sin egen skuffelse hvis det går skidt, blive udstillet på tv for hele landet, det kæmpe pres, osv. Jeg synes simpelthen det er så uansvarligt af forældrene, og bare også nogle forfærdelige steder at lægge fokuspunkterne i opvæksten - at konkurrere, vinde, være den bedste, blive dømt af andre mennesker.

Den slags har altid fået det til at vende sig i mig, men jeg synes faktisk det kunne være enormt interessant at høre jeres holdninger til sagen? Så hvad mener I om diverse talentshows/konkurrencer/reality med børn som medvirkende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små børn i talentshows?
  • #1   2. maj 2013 Enig. Især, når man ser små 4-årige piger, der er dullet op som små damer med makeup, kjoler og krøller. Mens mødrene sidder nede foran og giver signaler om, hvordan de skal gå, vende og dreje sig på scenen....Det er, som du selv siger, USMAGELIGT. Tænker på, hvor tidligt de små piger får et helt forkert fokus på, hvad der er vigtigt her i tilværelsen. De hæslige "pageant-moms" skulle aldrig have haft børn....

• #2   2. maj 2013 Jeg syntes det er synd for børnene og at deres forældre og venner fortæller dem hvor gode og dygtige de er og så kan de slet ikke synge eller lignende.:) men sådan en so hende her Anna graceman må der godt være flere af hun er kun 11 år

http://m.youtube.com/watch?v=h4CnuAJejbU

• #3   2. maj 2013 Tjah jeg er lidt både og.. Jeg synes man som forældre bør være ærlig over for sine børn, altså ikke sige de er den bedste hvis de reelt ikke har talent, det føre kun til nederlag, men det skal jo gøres korrekt og de skal vide at de elskes lige meget uanset..
    Børn har også godt af at lære at de ikke altid kan vinde og ikke altid er i fokus, men selvfølgelig på den rette måde.. Om børn kan tåle konkurrence osv er nok op til barnet, vi bedømmes jo i alle henseender, børn bedømmes også i skolen og hvad med sport, skal man så være 15 år for at starte stævne ? Der dømmes de jo også ?
    Men det skal altid være på barnets præmisser og fordi barnet vil.. Men det er en svær balancegang..
    Faktisk mener jeg at børn kan lære en masse af fx de skønhedskonkurrencer de afholder i USA (som jo er lidt dårligt oversat, det handler jo om meget andet) men igen skal det gøres rigtig og ja nogle af de mødre man ser i tv er frygtelige..

• #4   3. maj 2013 http://images.christianpost.com/full/54873/honey-boo-boo.jpg?w=262

"Those others girls must be crazy if they think they're gonna beat me, Honey Boo Boo child!"

Jeg tror, at Honey Boo Boo taler for sig selv.

• #5   3. maj 2013 Talentshows er så klamme, de forældre der som prøver at udøve deres egen drøm igennem deres børn ved at dulle dem op og få dem til at konkurrere imod hinanden. Jeg kan slet ikke have sådan noget, og børnene for jo et helt forkert indtryk af sig selv, hvis de fra de var 3 år er blevet pyntet med ekstensions, afblegede tænder, kunstige negle, foundation, og kunstige øjenvipper eller hvad de nu putter på dem. hvordan skulle de kunne blive glade for dem selv, hvis de ikke engang må ligne sig selv smiley

• #6   3. maj 2013 Syntes ikke der er noget galt med talentshows hvor børn deltagere, dommerne sammenligner jo ikke en 10 årig med en på 30 smiley Problemet ligger i de forældre der mener deres barn er den næste sang stjerne, men barnet ikke har en eneste tone i sig - dette er synd. Mener man bør være ærlige over for børn.
    Men noget jeg ikke kan have er USA's skønhedskonkurrancer, selv babyer kan deltage i dem smiley syntes det er direkte usmageligt at dulle børnene sådan op med falske negle, øjenvipper, pararyk og spray tan. Og syntes tit man ser børnene sidde og tude over det hele hvor mor bare skælder dem ud over de laver en lille fejl - og er er tale om børn i alderen 3-7?!
    Men der findes så faktisk også nogen mødre som går ind for det skal se naturligt ud, og det syntes jeg ikke er så slemt igen. Børnene ligner i de mindste børn og ikke små dukker.

• #7   3. maj 2013 Team grafik: Helt enig i at det er alt for meget med spray tan, falske øjenvipper og lignende, det burde været forbudt indtil de mindst var teenagere (så kan de bedre selv sige fra eller til) men selve konceptet kan jeg godt se gode ting i.. Fx kan man sagtens klare sig godt selv om man er ja temmeligt buttet bare udstrålingen er der..
    De lære at bære sig selv med værdighed og at stå foran et pupillen/større gruppe, hvilket er ting der kan hjælpe en i fremtiden og de får en masse selvtillid hvis forældrene gør det rette, for alle vinder noget, så med mindre forældrene fortællerne dem at deres pladsering ikke er noget værd så vil de jo alle føle sig som vindere

• #8   3. maj 2013 Signe - Synes du de kan lære noget af skønhedskonkurrencerne i USA? Det er jo netop ikke som du siger, at alle vinder noget, er lige, osv. Det er benhård alvor, vind eller forsvind, ofte med mødre der står og punker dem i baggrunden, og lægger et kæmpe pres på dem. Og med pengepræmier i store summer helt ned til babyklasserne. Og det du kalder udstråling, er det at skulle valse rundt som små dukker på værste Disney-facon, vrikke med hofterne, bare maver og makeup som var de 27? Det har da intet med naturlig udstråling at gøre, men er en indlært påtagethed. Det er jo ikke fordi de anerkender forskellige skæve personligheder, det skal jo være indenfor en eller anden form for glitter-prinsesseverden.

Den selvtillid/værdighed du mener, at de opnår antager jeg for værende direkte skadelig, det er jo netop deres konkurrencementalitet der bliver dyrket helt fra barndommen, samt et gen om at kun sejren er god nok. Samtidig får de et kæmpe fokus på de ydre aspekter. Derudover er det da alt andet end værdigt at danse rundt som disneyprinsesse i højhælede i en alder af 6 år? Og ud fra diverse fjernsynsprogrammer får de jo netop ikke at vide, at alle placeringer er gode nok, men derimod ses der et væld af grædende 7-årige, der ikke kunne leve op til moars krav.

• #9   4. maj 2013 Johanne: Jo alle får netop præmier, de bliver som minimum kåret som prinsesse, det gør de så ikke ret meget ud af at vise i tv.. Og desværre er der mange dårlige mødre som desværre fortæller deres børn at kun visse pladseringer er gode nok, men det er jo mødrene der er galt på den..
    Og det er jo netop ikke alle der klæder dem ud som voksne, og der er også stor forskel på dommere, nogle ønsker ikke at de ser voksne ud.. Men mange børn elsker at klæde sig ud og optræde, jeg ville personligt have elsket at få prinsesse kjole på osv som barn, vel og mærke hvis forældrene gør det for barnets skyld og uden mega pres og ikke for at udleve egne fantasier..
    Nogen af dem er kunstige men der er altså også nogen af dem der har naturlig udstråling..
    Ikke alle er egnet til det og nej alle passer nok ikke ind, men det gør de jo heller ikke i alt andet, sådan er verden jo altså bare..

Kommentér på:
Små børn i talentshows?

Annonce