{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Små børn omkring heste {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der kan blive en smugle forarget over, at se små børn sidde på eller stå omkring heste?

Jeg forstår ikke, at man tør, uanset hvor rolig og kærlig hesten er, at stille sine små kære børn ind til en hest..

LIGEMEGET hvor rolig og sød den her hest så er, så kan den ALTID blive bange og jeg tør slet ikke tænke på hvad der i værste tilfælde kan ske, hvis det går galt..

- ''bigballer vælter jo heller ikke bare sådan lige'' - 3 børn døde..!!

Men det ser da godt ud på en salgsannonce (thumps up) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små børn omkring heste
  • #2   14. dec 2013 Jeg føler ikke selv det er problemer ved det? smiley jeg underviser børn på 4 år og op og der er aldrig sket noget. smiley Deres forældre osv er der og vores heste står bundet når der er børn omkring (er selv 11) smiley

Jeg vil selvfølgelig holde øje jo, men man skal også huske der er altså 7 årige børn som rider på højt plan, må de så heller ik? smiley tror det kommer meget an på hvordan man er. smiley

Ja de døde, kunne ikke finde på at lade dem/mig selv gå rundt ved stablede baller og under!! smiley Føler også lidt med din mening smiley

• #3   14. dec 2013 Altså det kan jo lige så godt ske for os andre som for børnene smiley så længe børnene forstår at hesten altså er et dyr og at den kan blive bange og respekterer den ser jeg ikke noget forkert i det. Hvordan skulle man også blive fanget af ridesporten hvis man som lille har fået at vide "NEJ PAS PÅ! DEN ER FARLIG!" hver gang man er kommet i nærheden af en hest. Så opdrager man jo barnet til at være bange for hestene smiley

• #4   14. dec 2013 Jeg tænker her på små børn på omkring 5 år og under. Det er da bestemt noget andet for os, da vi selv har valgt det og kender konsekvensen.

Børnene i den alder kender ikke konsekvenserne og stoler bare på sin forælder.

#2 Hvad hulen hjælper det du holder øje hvis barnet falder af og hesten bliver bange og tramper på ungen? (i værste tilfælde, MEN det kan jo ske??? )

• #5   14. dec 2013 Kan godt følge dig!
    Jeg var engang til løsspringning, hvor der var en dame der stod med sin hest på opvarmningsbanen og hendes lille datter gik bare rundt! Pigen var nok to år eller sådan noget! Hun vidste jo ikke noget om hvordan man skal stå i forhold til hesten, hun stod lige bag ved! Heldigvis var der en der fik trukket hende væk! Og det var heldigt, fem sekund efter fik hesten et flip...:-/
    Uhh man skal altså bare passe på de små, de ved jo ikke hvad de skal gøre...

• #6   14. dec 2013 Synes virkeligt det kommer an på meget. Hvor gamle børnene er, hvor stor ponyen er, hvor gammel ponyen er (Der er forskel på en legesyg plag og en ældre godmodig vallak), og voksen opsyn.
    Jeg har før haft en 2 årig til at skridte rundt på McAdoo - jeg sad dog bagved og havde en arm på hver side af hende + det var mig der styrede ham rundt på banen (hun havde også lånt min gamle ridehjelm), og hendes mor stod og så på.
    Men nej. Små børn skal ikke rende rundt på folden - slet ikke uden opsyn, og jeg synes da også man skal være passe på, når de render rundt i stalden eller omkring hestene - man skal forklare dem at de ikke skal løbe og larme, fordi det kan gøre hestene bange.
    Men hvis de er under opsyn, kan jeg ikke se noget problem med at de hjælper med at strigle lille Lotte, eller får en skridt tur på ponyen - Hvis de skal ride, har jeg dog den regel at de skal have en hjelm på hovedet, og deres forældre skal have givet dem lov smiley

• #8   14. dec 2013 jeg har ret siden jeg var 3, og ser ingen problemer i det. Der var altid en voksen i nærheden osv. Der er os små børn der har redet på min hest og så længe der er en voksen som holder øje, så det fint med mig (:

• #10   14. dec 2013 Så lille Lotte kan ikke gøre stor skade, hvis hun sparker et barn ned?

Eller som den her: http://www.bt.dk/krimi/pige-smidt-af-hest-og-ramt-af-spark-det-saa-voldsomt-ud

• #11   14. dec 2013 Jojo, men det må folk jo os selv om, det vel jeres problem, at få et hjerneskadet barn efter et spark i hovedet eller for den sag skyld i værste tilfælde at skulle bergrave sit eget barn..

Forstår simpelthen ikke at man ikke har sine børn mere kært.. og jeg har endda slet ikke selv børn..

Opsyn hjælper squ' ikke i sidste ende, hvis en hest/pony beslutter sig for at blive bange..

• #13   14. dec 2013 En spritbilist er jo ikke noget man selv kan styre, vel.. du vælger selv, om du sender barnet ind til en pony/hest..

• #14   14. dec 2013 Ej men altså det kan ligeså godt være en voksen der bliver sparket. Kan ikke se hvorfor børn ikke skulle have lov til at omgås heste, forældrene er der vel forhåbenligt til at holde øje.

• #16   14. dec 2013 Men vi er jo allesammen nogens barn, ligemeget hvor gammel man bliver, så skulle mine forældre nægte mig at være i nærheden af heste fordi jeg muligvis kunne komme til skade? og chancerne for at jeg blir sparket ned af en hest er de samme, om jeg er 3 eller 23 smiley

• #17   14. dec 2013 Camilla H: Og husk endelig at hold kat og hund langt væk fra barnet! Katten kan jo rive et øje og hunden kan jo bide! (bemærk ironien)

• #21   14. dec 2013 kan overhoved ikke se det hvorfor det er sådan et stort problem.. hvis jeg havde et barn, skulle det os vokse op med heste og ja starte med at ride tidligt..

så nej kan ikke se problemet smiley

• #22   14. dec 2013 Du har helt ret, lad os få alle børn pakket ind i vat, husk endelig at pakke dig selv ind i vat, for du har også forældre, som du er barn af.
    Vi kan også alle sammen sige heste ikke må rides og passes af nogen som helst, for det kan jo altid gå galt, for ja, hesten er et stort og utilregneligt dyr. Men er det ikke derfor man dressere sin hest, og træner den i alle mulige "farlige" siturationer? Fx træner den i at forholde sig i ro når noget blafre, når en paraply bliver slået op i, i underlige lyde og høje lyde? For det gør jeg selv med min part.

Alt kan gå galt, du kan endda brække et ben ved at stå ud af din seng, tænk hvis du satte dit ben forkert og bum så brækkede anklen eller noget andet. Så lad os da alle sammen blive under vores dyner, nej vent, der kan vi jo også dø og komme til skade fordi vi får for lidt ilt eller har dynen stramt over hovedet og bliver kvalt.

Man kan aldrig helgardere sig, og man har altid en risiko for at komme til skade. Dermed mener jeg også, at små børn skal have lov til at være i nærheden af heste/ponyer og ride på dem. Opsyn skal der selvfølgelig være, og helst af en over 18, men opsyn af en på min alder( er 15) kan være lige så godt.

• #24   14. dec 2013 Jeg kan ikke blive foraget over det. Og når jeg får barn/børn, kommer de også med i stalden. De har godt af at lære fra helt små hvordan man omgås dyr, især store dyr. Ja, der kan ske ulykker, men det kan der så sandelig også ske ved os. For lidt under en måned siden blev jeg smidt af hesten og landede på hovedet + landede foran hesten. Havde den ikke stoppet op med det samme, så var jeg blevet trådt på. Men derfor holder jeg mig jo ikke væk af den grund eller noget.

• #29   14. dec 2013 Det kommer helt an på hesten, samt børnenes erfaring med heste.
    Jeg har mødt mange børn, der har en væsentlig bedre føling og opmærksomhed på heste, end mange voksne der har haft med heste at gøre hele deres liv.
    Så det kommer an på situationen.
    Synes dog altid det er vigtigt, at der er en voksen, hestekyndig med i stalden til at være ved barnet og hesten, således at alle forholdsregler bliver overholdt. Desuden er det vigtigt, at en person med meget erfaring kan gribe ind, hvis der sker noget uventet.

• #30   14. dec 2013 Jeg har intet problem med det
    alle heste og børn har et eller andet som man som ejer ikkekan få til sin hest

• #31   14. dec 2013 Der er altså væsentlig forskel på børn alder og modenhed...
    Jeg synes det er skønt at børn lærer heste at kende ved at omgås dem, det skal de bare gøre! Men der er altså forskel på hvad man lader børn gøre, og i hvilken alder.
    Jeg synes bare der skal være voksne omkring de mindre, og de voksne skal være ansvarlige:-)

• #32   14. dec 2013 Synes godt i kan tage at skrive pænt ligemeget om i er uenige eller ej..

• #33   14. dec 2013 Da jeg læste overskriften troede jeg du mente at det var synd for hestene xD Hihi.. Jeg kan ikke lide når der render børn rundt ved heste - men det er udelukkende fordi jeg synes de larmer for meget og endnu ikke ved hvordan man skal respektere så store og følsomme dyr smiley Om hesten gør børnene fortræd? Herregud, så får de en lærestreg.

• #34   14. dec 2013 Ja eller bliver hjerneskadet, whats the difference.. smiley

• #35   14. dec 2013 Jeg synes nu der er skrevet meget pænt.

• #36   14. dec 2013 Ja for mig er der faktisk ingen forskel. Hvis man vælger at lade sine børn omgås heste, må man også tage de konsekvenser der kan komme.

• #37   14. dec 2013 Lige præcis.. smiley

Nej selvfølgelig kan vi ikke værre herre over, hvis verden går under i morgen, men jeg tror i misforstår mit emne lidt.
    Jeg mener jo ikke at et barn ikke kan få en trække tur eller stå og strigle en pony så længe man er ved siden af hele tiden.
    Men når jeg ser salgsannoncer, ser jeg et barn sidde på en stor hest, mens mor her lige tager er billede, i min verden burde der være en til at holde hesten og en til at stå ved siden af..

Kommentér på:
Små børn omkring heste

Annonce