{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Tider omkring fodring {{forumTopicSubject}}

Har I faste tider hor i fodre jeres heste? Eller fodre I på forskellige tidspunkter.

Jeg har altid fodret på forskellige tidspunkter, både fordi jeg med små børn, ikke altid kan nå at fodre på samme tidspunkt hver dag, men også fordi jeg ikke vil være afhængelig af de skal fodres på samme tid hver dag. Men snakkede med en bekendt om dette, som fodre på samme tid hver dag. Vedkommende mener hestene bliver stressede hvis de ikke får foder på et bestemt tidspunk. Dette oplever jeg dog ikke i min lille stald. Men har da alligevel tænkt lidt over dette. Men hvad med dig, fodre du på et bestemt tidspunkt, og oplever du stress i stalden hvis dine heste ikke fodres på et bestemt tidspunkt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tider omkring fodring
  • #1   12. sep 2016 Mine har altid været vant til at få morgenmad nogenlunde samme tid om morgenen. Det skyldes nok også mest af alt at det altid har været staldejer der har fodret om morgenen. Om aftenen har det til gengæld været mere spredt, hvornår de har fået mad. Dels afhænger det af vejret, da det er af betydning for hvornår de kommer ind, men det har også været afhængig af hvornår jeg lige har redet, om der har været stævner og sådan. De har aldrig virket til at være stresset over at maden ikke kom på samme tid hver dag ??

• #2   12. sep 2016 Da min stod i boks, fik han mad stort set samme tidspunkt hver dag, men når han går ude 24/7, får han mad når jeg lige er der smiley

• #3   12. sep 2016 Efter han kom hjem får han foder når det passer ind i vores hverdag.. Men der er en hvis grad af stabilitet.. Omkring kl 07 og 20 i løbet af ugen og omkring kl 21 og 10 i weekenden. smiley før var der sharp kl. 06.30-7. Og kl. 17. smiley

Mvh TT

• #4   12. sep 2016 Mine får ca samme tid hver dag, mest fordi den ene får medicin, som skal gives samme tid hver dag smiley

• #5   12. sep 2016 Mine får mad når jeg er der.

• #6   12. sep 2016 Jeg forsøger at give på nogenlunde samme tidspunkt. Det er så også fordi, at min ene hoppe er på medicin, og helst skal have det efter faste intervaller.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #7   12. sep 2016 Ingen faste tider, det er inden de kommer ud det kan godt svinge lidt, det samme til aften der er det ikke altid samme tid, det kommer også an på vejret, den gamle tåler ikke regn og rusk og der må de andre følge med smiley

• #8   12. sep 2016 mine får når det passer ind, intet er fast.

• #9   12. sep 2016 Når de står på døgnfold får de om aftenen når jeg siger godnat (de får bare vitaminer). Det er omkring kl. 20 hver aften, og svinger ikke ret meget smiley

Når de står på boks om vinteren fodrer jeg morgen kl. 6.30 og lukker ud kl. 7 inden jeg tager på arbejde, og så får de aftensmad omkring kl. 21. Når det er længe lyst passer det med når de kommer ind, og til vinter hvor det bliver hurtigt mørkt får de bare wrap og den ene få "middagsmad" når de kommer ind omkring kl. 18, og så går jeg ud og natfodrer kl. 21-21.30 smiley
    Så tiderne varierer ikke meget ved mig, men det skyldes også at jeg skal have det til at passe ind med mit arbejde smiley

• #10   12. sep 2016 På forskellige tider smiley Passer bedst ind, eftersom jeg er selvstændig smiley

• #11   12. sep 2016 Når hestene er på stald fodres de en time inden udlukning og igen når de bliver lukket ind. Foldtiderne varierer med lyset, så det gør fodringerne også.

Tror ikke hestene stresses af skiftende tidspunkter, men de er vanedyr, så hvis de er vant til at få foder når de kommer ind, så giver det uro hvis de ikke får.

• #12   12. sep 2016 Ingen fast tid. Det når det kan passes ind.

• #13   13. sep 2016 Min er opstaldet på rideskole, så her er der nogenlunde faste tider.
    Morgenmad er kl 7. Middagsmad smides i krybben når de er blevet lukket ud (dem der nu får), og da min kommer ind kl 15 pt. får han middagsmad der. Aftensmaden får de mellem 17.30 og 19 og natmad (til dem der får) tidligst 21.30. smiley

• #14   13. sep 2016 Når min kommer på boks, så der mad i krybben til når hun lukkes ind om aften ca. kl. 20, så det bliver nogenlunde samtidig om vinter.
    Om sommeren på døgn, bliver det lidt mere svingene alt efter hvornår der er tid og hvornår jeg kommer ??

• #15   13. sep 2016 Morgen fodring tror jeg er sådan nogenlunde fast. I hvert fald i hverdagene men ved det ikke det står jeg ikke for.

Aftenfodringen kan være alt mellem 16.30 og 22.00 og vi har aldrig oplevet hverken stress eller andet.
    Det værste der er sket er at man har måtte vade ned på den bagerste fold for at hente dem hvis man fodre for tidligt. Klokken skal helst have slået 18 så plejer de at være lidt tættere på. Dog går de bare og hygger sig med at græsse.
    (Vores går i løsdrift) smiley

• #16   14. sep 2016 Vores får mad når vi står op og lufter hunden. så i hverdagen kl 05.45 og weekenderne omkring kl. 07.
    så lukkes de ud omkring kl. 8-9 hvor der er hø på folden.
    Mellem kl. 17 og 19 bliver de lukket ind, får lidt wrap og foder.
    og så fyldes der op med wrap omkring kl. 22 til natten.

Den ene kalder gerne hvis han syntes HANS spisetid er tiltrængt nu ;o) og han gerne vil ind. De andre finder sig i hvordan dagen former sig, bare de får mad....

Kommentér på:
Tider omkring fodring

Annonce