{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Hest - kiloene rasler af :-( {{forumTopicSubject}}

Har en dejlig unghest, som da jeg fik var en del til den tynde side.
Han er i forvejen meget spinkel og ranglet af bygning, så der skal ikke mangle særlig mange kilo, før han ser helt forkert ud.

På meget kort tid tog han 50-60 kg på, hvilket jo var en sejr.
Hen over vinteren er han desværre begyndt at tabe de kilo igen, og de ekstra kilo han endelig havde taget på, er for længst forsvundet igen, og de har helt sikkert taget flere med sig. - Har ikke "vejet" ham endnu, så ved ikke hvor meget han har tabt sig, men det er tydeligt at se på ham. Men det er lidt som om det er kommet fra den ene dag til den anden.

Havde godt lagt mærke til at han begyndte at tabe sig en smule, så han blev sat op i foder og hø, men det har tydeligvis ikke hjulpet.

Og nu er jeg sku lidt på bar bund....
Han HAR fået ordnet tænder, og blev for 6 måneder siden tjekket for orm.
På torsdag bliver han igen tjekket for orm, inden de bliver flyttet på græs - og håber så inderligt at han har orm, for ellers kan jeg ikke se hvorfor han går og taber sig.

-Han er for 3 uger siden kommet på døgnfold, men der er ikke voldsomt meget græs på marken, så vi supplere med hø.
Udover høet får han sit foder + vitamin + protein og electrolytter.

Der må da være andre herinde, som har heste der har tendens til at tabe sig, som kunne hjælpe mig lidt her?

-Er blevet anbefalet kalvefoder, da det skulle indeholde en masse vitaminer, proteiner og alt muligt andet godt. Andre der bruger det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest - kiloene rasler af :-(
  • #1   14. maj 2013 Jeg ville få tjekket dens stofskifte ved en dyrlæge, dette er typisk med til heste taber sig.

• #2   14. maj 2013 Min hest tabte sig SÅ voldsomt. Ribbenene kunne tælles, hofterne stak ud, pelsen var mat og faldt ikke ordenligt af..
    Han var 4, på vej til at blive 5, og fik timet vokseværk (han tog en 4-8 cm henover kort tid) med rigtig meget orm og sådan. Jeg fodrede med en masse god mad, seniormix for at det skulle være letfordøjeligt, og lige meget hjalp det til ormene var væk.

Han skal faktisk ikke have høje ormetal før han begynder at tabe sig

• #3   14. maj 2013 Tror det er orm... Husk for gud skyld larvedyrkning på dine prøver og gerne mere end én prøve!

Hvis det ikke giver noget, ville jeg få taget en blodprøve....

• #4   14. maj 2013 Suregrow er super til ungheste og så wrap wrap wrap evt mash hver dag i en periode med olie i, men tog 100 kilo på på en måned da jeg skiftede til det, han vat blevet sultede af forrig ejer og var under afnæret så han havde kun godt af det:)

• #5   14. maj 2013 1. vent og se hvad gødningsprøven viser
    2. jeg synes equifirst linamix er rigtig god at supplere med, da den bl.a. indeholder omega 3, hvilket styrker ungheste i deres vokseperioder. Min plag (2 års) havde også svært ved at holde vægten og vokse normalt, så jeg gav hende: lucerne, brogaardens suregrow og equifirst's linamix og det har givet synlige resultater!

• #6   14. maj 2013 Mavesår?
    http://hilleroedhestedyrlaeger.dk/?page_id=508

• #7   14. maj 2013 Tror nu ikke det er mavesår, da han ikke har nogen af de andre symptomer...

• #8   14. maj 2013 hold dig fra kalve foder det er IKKE heste foder de kan få meget meget dårlig mave af det og kan døje med det i mange år bagefter... alt det wrap den kan æde da der er meget krudt i wrap end i hø hø skal de ha dobbelt så meget af end wrap... der udover få den tjækket for bennel orm og blod orm hvis ikke det giver pote så et evt mavesår har selv en der er meget meget meget svær at holde sul på og var total afmagret da jeg fik ham. han er fedet op på melasse, majsflager, myslifoder + tørt hø i de første 3-4 måneder det gav også ok effekt men tog for lang tid. der efter begyndte han at få fiber piller og self vitaminer, e-Amino og elektrolytter + alt det wrap han kunne æde og så kom det altså meget meget hurtigt i løbet af en månede

• #9   14. maj 2013 Hvis du vil foder huld på, er der flere metoder, du kan enten vælge at give proteinrigt foder, (kunne være masser af græs, grøntpiller, soyaskrå, kalvepiller eller andet, ) og bygge muskler på, ved at sætte den nå en bakket fold, hvor den vil kunne få fylde.
    eller fylde på med melasse, olie og valset byg, her er protein dog også vigtigt. Den løsning er ikke sund i længden, men kan være god i en periode, for hurtigt at få noget sul på den. Her fylder du sukkerdepoterne, så energien kan bruges på at bygge huld.

Kommentér på:
Hest - kiloene rasler af :-(

Annonce