{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

amalie S
amalie S
Tilmeldt:
6. jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47

Er jeg klar?! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er en pige på 12 år og jeg gå til ridning på slrk og jeg er igang med at lære at galopere men jeg føler mig usikker og syndes jeg rasler rundt i sadlen skal jeg blive ved med At lære at galopere eller skal jeg vente til jeg er mere klar? Håber i har svaret??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg klar?!
  • #1   2. jun 2013 Du skal bare blive ved indtil du kan. Øvelse gør mester smiley

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #2   2. jun 2013 Team niller tak for dit smiley

  • #3   2. jun 2013 Bliv ved - træn evt balance (hjemme såvel som på hesten).

    Der er kun en vej frem - og siger som Team Niller - øvelse gør mester. Bed din ridelærer om flere fif til at slappe af, og følge hesten i takten.


  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #4   2. jun 2013 Råd

  • #5   2. jun 2013 Hvis du er usikker syntes jeg du skal snakke med din ridelære om hvad h*n syntes.
    Måske en mindre/roligere hest?
    Og måske en rem ( ved ikke hvad de hedder, men en rem der sidder foran på sadlen til hænderne) så du kan holde fast.


  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #6   2. jun 2013 Okay tak min ridelærers siger også jeg skal slappe mere af

  • #7   2. jun 2013 Jeg tror alle raslede rundt i sadlen, da de startede med at galopere smiley Det er jo svært at lære at galoppere uden at forsøge. Men det er ikke godt at du bliver nervøs, som du sikkert ved, kan hesten mærke det. Derfor synes jeg ikke du skal galoppere før du selv føler dig tryg ved det. Du kan evt få en til at trække hesten eller longere den.

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #8   2. jun 2013 Therese jeg bliver også longeret

  • #9   2. jun 2013 Kast dig ud i det, hvis du er bange for at forstyrre hesten, så start med at stå op i stigbøjlerne og hold fast i manen. Du må endelig ikke holde balancen i hestens mund, den fejl er der mange nybegyndere som laver. smiley

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #10   2. jun 2013 Anna tak

  • #11   2. jun 2013 Hvor er det stort at du stiller sådan et spørgsmål smiley
    Du lyder som en super fornuftig piger, godt gået!
    Men træn balancen i skridt og trav, sank evt. med din underviser om at lave balance øvelser og så prøv at træne lidt galop.

    Er sikker på du bliver en dygtig og fornuftig rytter smiley


  • #12   2. jun 2013 Så enig med Pernille! smiley

  • #13   2. jun 2013 Det var godt! hvis du er bange for at falde af, så sørg for at have sikkerhedsvest på (og ridehjelm, men det håber jeg, giver sig selv) og evt prøv en mindre pony. Hvis det mere er fordi du bumper rundt, så lydt til din ridelæres anvisninger og slap af smiley Tænk på da du skulle lære at trave: Der skulle du garanteret også finde rytmen, før du kunne sidde roligt - det er det samme du skal nu! finde rytmen og følge den smiley

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #14   2. jun 2013 Pernille Kristine min ridelærers siger jeg kan flere ting end de andre i skridt og trav og derfor skal jeg lære at galopere

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #15   2. jun 2013 Thèrese godt sagt okay vil prøve at følge dit råd

  • #16   2. jun 2013 Når din ridelærer siger sådan, så synes jeg du skal stole på hende og fortsætte galoptræningen smiley husk at hun ikke ville bede dig om noget, du ikke var klar til

  • amalie S
    amalie S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #17   2. jun 2013 Therese okay

  • #19   2. jun 2013 tror alle føler de bumper rundt når de skal lære at galopere (og trave) Husker tydeligt min fætters kommentar da han skulle galopere de første mange gange "JAMEN jeg føler mig som en MILKSHAKE!!" efter at have presset ham lidt så blev galop faktisk ganske okay, og han endte da med at springe baner i galop inden der var gået 1 år smiley Så det handler altså bare om at vende sig til det.. Fortsæt med at prøve, så kommer det hele helt af sig selv.

  • #20   2. jun 2013 Tag det Stille og roligt, tag en dyb indånding og sæt i galop når du føler du er klar. Eller bed din ridelærer om at sætte dig i longe. Du kan jo selv bestemme hvor lang tid du vil galopere smiley


  • #21   2. jun 2013 Hvis du føler sig usikker, skal du stoppe med det samme. Ridning skal være sjovt, og ikke en manddomsprøve. Endvidere er det ikke særligt behageligt for hestens ryg, hvis du sidder og bumper rundt.

    Så træn din balance og stabilitet i skridt og trav, og når du så en dag får lyst til at galoppere, kan du gøre det smiley


Kommentér på:
Er jeg klar?!

Annonce