{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg klar?
  • #2   18. mar 2013 Hvis du er i tvivl så skal du nok vente lidt...

  • #3   18. mar 2013 Hvis økonomi , forælderopbakning og din kendskab til hesten krop er i orden så skal det nok gå. Hvis du så bare sørger for at få en masse undervisning så går det nok. Du skal bare være 100 % sikker på økonomien er til det hvis nu den skulle blive syg, og du er sikker på du kan se på den hvis den er syg, du behøver ikke ha dyrlæge viden, men at du ved hvis den er mat i øjnene så er den lidt syg osv osv smiley

  • #4   18. mar 2013 Hvis du stiller dig selv det spørgsmål, så vent smiley Så er du ikke klar. Det er et meget stort ansvar, at få sin egen. Der skal være penge til det, man skal passe den hver dag, man skal sætte sig ind i. Der skal bestilles dyrlæge, smed, massør osv osv. Udstyr skal tjekkes om det passer.
    Jeg troede selv det var let, nu jeg havde haft part på en privat pony i 5 år, som det kun var mig der passede. Jeg ville for intet i verden undvære Merlin, nu har jeg haft ham i 7 år, og har kun lært en masse.
    Det kommer også an på, om dine forældre bakker dig op, og om det selv ved en masse om heste. Jeg havde ingen der kunne hjælpe mig, og ingen opbakning hjemmefra (er den eneste i familien, der er bidt af en gal hest ;)).


  • #5   18. mar 2013 Hvordan kan man se om den er syg?
    Altså det er lige det eneste der lige skal sættes på plads smiley


  • #7   18. mar 2013 Hvis den ikke opføre sig som den plejer. Udflåd fra næse eller øjne virker sløv osv. Man kan også tage den temp. smiley

  • #8   18. mar 2013 Og tusinde tak for jeres svar smiley

  • #9   18. mar 2013 Hvis du er i tvivl, er du ikke klar...

  • #10   18. mar 2013 udfra dit nye forumemne, så er du ikke klar til at have hest. Hvis en udsultet hest, der ikke har spist i 14 dage ikke automatisk får en til at tænke dyrlæge, så er du ikke klar smiley

  • #11   18. mar 2013 Stine:
    Jeg har søgt hjælp om dyrlæge til ham, men han har ikke fået nogen endu..
    Men han for gulerødder og slowermash.


  • #13   18. mar 2013 Hmmm.... Altså jeg synes faktisk det er et tegn på ansvar at TS overvejer sine evner som hesteejer - der er ikke mange der kan finde ud af at være selvkritisk (specielt ikke i hesteverdenen).

    Vi skal ikke bestemme om du skal have en pony eller ej og vi kan heller ikke bedømme dig. Det er dig og dine forældre der skal afgøre om du skal have en pony:-)


  • #15   18. mar 2013 Jeg synes det lyder som en god ide. Du viser da ansvar mht til din part. Hvorvidt man skal gribe ind, når det er andres heste og hvornår er en vanskelig balancegang, man tænker jo først, at de nok har styr på det. Som part har du, så vidt jeg kan læse mig til, ikke været klar over problemet med maden før du fik det fortalt; som ejer vil du enten selv opdage det, eller blive gjort opmærksom på det straks og har selvfølgelig også ansvaret for at handle med det samme.

Kommentér på:
Er jeg klar?

Annonce