{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.030 visninger | Oprettet:

Gardehusar egen hest og løn? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne i hæren på et tidspunkt, og jeg er blevet enig med mig selv om at det nok bliver gardehusaren.

Menmenmen.. Kan man have sin egen hest med derhen? Og hvad med løn og sådan?

Har googlet lidt rundt på det, men har ikke kunnet finde noget om det, nogen steder. Så hvis det nu bare er mig der har været blind, og har overset en hjemmeside hvor det står henne, ville jeg være glad for et link smiley

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gardehusar egen hest og løn?
  • #1   5. jun 2013 det tror ikek du kan..
    De har heste der inde og der er bestemt krav til dem men du kan da sikker finde et sted i nærheden til den


  • #2   5. jun 2013 Måske, hvis hesten lever op til kravene, og hvis den er lige så sikker som deres(:

  • #3   5. jun 2013 Hestene skal jo starte et sted smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   5. jun 2013 Nej du kan ikke have hest med..

    Men hvorfor lige gardehusarene??

    Lønrn under værnepligt er 6000kr skattefri til mad, og 7500kr du skal betale skab af.
    Desuden for du enten fri offentlig transport eller køresels fradrag.


  • #6   5. jun 2013 Jeg mener nok at du for at kunne blive optaget i garderhusarregimentet skal have taget den standard soldat uddannelse først. Og det er standard at bruge deres heste som de stiller til rådighed, men ved faktisk ikke om det er muligt at tage sin egen med. smiley

  • #7   5. jun 2013 Pia, Aja & Felia, den må du meget gerne sende til mig smiley

    Astrid, Fordi du skal have noget at spørge om ;). Ej, fordi jeg gerne vil i hæren, og ved gardehusaren er de første 3 eller 4 måneder jo med basisuddannelsen, og resten af de 12 måneder foregår i stalden. Så jeg får både hæren OG heste, i min hverdag. En Winwin. :).


  • #11   20. jun 2013 Det kunne jeg bestemt Malou, tusinde tak fordi du gad og svare! smiley
    - Jeg blev jeg det klogere.. Godt jeg har i hvert fald 3 år til at tænke over det i smiley


  • #12   20. jun 2013 kan hilse at sige dig det 1 år har du slet ikke med hestene at gøre...
    du har 3 mdr ude i marken ligesom værnepligten, derefter skal du muge i stalden de sidste mdr før du begynder håndtering af hestene og det er alle bokse...

    Jeg undersøgte nemlig selv hvad det ville sige da jeg skulle derind... Dog mener jeg ikke du kan få hest med da jeg også selv overvejede det.


  • #13   10. aug 2013 Tina A
    Har en bekendt der har været inde i et år og han red nu fra efter de 3måneder og resten af året ud.. fik undervisning, red opvisninger, red ture i byer osv osv osv.. ja de mugede også ud, fodrede osv, men den red nu meget i det år


  • #14   10. aug 2013 Du kan ikke have hesten men nej, men du kan jo få den opstaldet på Slagelse rideklub istedet smiley
    Jeg ville gerne selv have været der inde, men har desværre en knæskade som udelukker mig smiley Samtidig er der vild lang ventetid.


  • #15   16. aug 2013 Nej, men kan ikke have sin egen hest med i HESK.- Det tager lang tid at træne en hest op til at være eskortehest. Der skulle vist være nogle forskellige steder udenfor kasernen, hvor man kan have sin hest, men tror ikke det kan anbefales, at havde sin egen med. Dagene er meget lange, først i den alm. grønne tjenste, hvor man som beskrevet er i felten. Men også dagene i stalden er meget lange,en arbejdsdag fra 05.30 til 19.00 er ikke unormalt.

    Du kan læse mere om det hele her: http://forsvaret.dk/GHR/hesteskadronen/Pages/default.aspx
    http://www2.forsvaret.dk/uddannelsessite/uddannelser/Pages/Basisuddannelsen_i_haeren.aspx#over4

    I de først 3 måneder, har man som hovedregel ikke noget med hestene at gøre, men efter rex-turen, kommer man i stalden og begynder at ride, og alle kommer til at ride, ofte 2-3 heste om dagen.

    Hvis du overvejer HESK, skal du være klar over at det er hårdt arbejde, men som der er skevet overover en oplevelse for liver. Dog skal du være opmærksom på at der i øjeblikket er 2 års ventetid på at starte i Hesteskadronen.

    Håber det kan hjælpe dig lidt smiley


  • #16   17. aug 2013 Mange tak fordi i alle sammen gad tage jer tid til at svare :). Heldigvis er der 3 år til endnu, og lige nu er gardehusar drømmen droppet, det er blevet byttet ud med almindelig værnepligt ;). Også må jeg se til den tid, hvad der skal ske med krikken. Om hun skal udlånes, eller om hun skal have føl... :)!!

  • #17   8. okt 2013 Jeg skal ind til gardehusarregimentet til næste år og jeg glæder mig helt vildt!
    Men som de andre siger, man er SOLDAT på HEST (; og ikke HEST med SOLDAT, det er ikke en rideferie.... (:


Kommentér på:
Gardehusar egen hest og løn?

Annonce