{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Horoskoper og stjernetegn? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Jeg ligger syg herhjemme på tredje dag i min læseferie, og er ved at være godt træt af at nyse konstant og ikke at kunne sove ordenligt... smiley Og det er selvfølgelig typisk nu når vejret endelig er godt! Nå, men imens jeg ligger her på min dejlige sofa og spekulerer over livets store spørgsmål - ej det gør jeg ikke, for det orker jeg simpelthen ikke lige nu.. smiley - så tænkte jeg på om I, ligesom mig, synes det er spændende at læse horoskoper og om jeres stjernetegn? Jeg er stjernetegnet vandmand, og jeg må sige at det er rigtig interessant at læse om ens stjernetegn og at kunne finde sig selv i nogle af de ting, som bliver beskrevet.
Men hvad med jer? Synes I det er interessant, eller bare noget opreklameret fis? Og hvorfor? Og nu vi er i gang, hvilket stjernetegn er I så? smiley

Hav en god dag derude og nyd nu den dejlige sol nu, hvor den endelig er der! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horoskoper og stjernetegn?
  • #1   7. jun 2013 Ja jeg elsker at læse mit horoskop, gør det min. 1 gang om måneden. smiley Jeg syntes det er lidt sjovt, og så kan man tit se sig selv i det. smiley
    Jeg er vædder.. smiley Dog ligger min fødselsdag ( 20-04) sådan at jeg nogle steder er tyr.. Men betragter mig som vædderen da det er det jeg er flest steder, og er det jeg altid har set mig som. smiley


  • #2   7. jun 2013 Hmm, jeg ved ikke helt hvad jeg mener om det... Jeg synes dog også det er sjovt at læse omkring mit stjernetegn, og jeg kan heller ikke lade være med at læse mit horoskop når jeg har mulighed for det smiley Og de gange hvor det bare passer perfekt på ens liv bliver man sådan lidt 'kan der være noget omkring det her', men så læser man noget der overhovedet ikke passer og så tænker man bare nej smiley

  • #3   7. jun 2013 jeg synes det er spændende og læse om ens stjernetegn, men jeg tror ikke på det med når de forud ser hvad der sker i ens uge. jeg er skorpion

  • #6   7. jun 2013 Jeg synes det er sjovt at læse, men det er ikke rigtig noget jeg går op i smiley

  • #7   7. jun 2013 Det er sjovt at læse. Kunne godt tænke mig at få lavet et personlig horoskop i den kommende fremtid.
    Er tyr - mega sejt smiley


  • #8   7. jun 2013 Det er kind of funny.

    Til min første psychology-class fik vi alle spørgsmålet vedrørende vores stjernetegn. Derefter fik vi hvert et horoskop passende vores respektive - jeg fik fx sagittarius. Vi skulle understrege eller på anden måde note the features der passede på os som person. ALLE uden undtagelse mente, at det generelt passede virkelig godt på, hvem vi er som personer, og vi havde alle markeret næsten de samme features som særligt kendetegnende for os selv.

    What happened next? Den er vist lidt obvious. Vi havde alle fået den samme tekst blot med forskellig overskrift (vores stjernetegn). Det er pop-pscyhology og er sammen med numerologi helt ude i hampen. De, der skriver sådan nogle ting, er mestre i at konstruere tekster, der virker specifikke, men alligevel rammer mega-bredt.

    Jeg læser det dog stadig og bliver ekstatisk, når jeg får 6/6 stjerner ;=)


  • #9   7. jun 2013 Dolnra: Jeg fik et personligt horoskop til min barnedåb på omkring 30 sider, og jeg forstår næsten ingenting af det. xD

    Caroline Eventing: Ja, jeg ved godt, at det rammer sådan "bredt". Men har stjernetegn ikke fuldt os mennesker i mange år, eller er det noget som er 'nyere'? smiley


  • #10   7. jun 2013 Altså jo - astrologi stammer jo helt tilbage fra græsk mytologi; men det gør det ikke mere rigtigt ;=)
    Horoskopisk astrologi blev grundlagt en 2-300 år f.Kr., så stadig old-tudsegammelt.

    Det kaldes dog - sammen med numerologi, håndlæsning, kaffegrums etc - stadig for pop-psychology :=)


  • #11   7. jun 2013 Hmm, ja det er der selvfølgelig noget om. smiley Men jeg tænker bare, hvorfor har man 'opfundet' disse stjernetegn? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere mig, for vil helst ikke misforstås. smiley Jeg går ikke så meget op i religion osv. så det skal ikke sammenlignes med det. Men det jeg har tænkt på er, at når nu det er så "old-tudsegammelt" (hehe) så er der måske noget om det? Ved man hvordan horoskoperne blev lavet dengang? smiley

Kommentér på:
Horoskoper og stjernetegn?

Annonce