{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Min lære særbehandler. Eksamen {{forumTopicSubject}}

Davs HG'ere
Jeg står i den situation hvor jeg skal op til eksamen, og er ekstrem nervøs da jeg virkelig tror at min engelsk lære særbehandler.

Det startede med at vi skulle op til skriftelig engelsk sidste år, altså bare termins prøve. Det var jeg ret spændt på da engelsk er en af mine ynglings fag, og jeg er forholdsvis god til det. Men vi fik så resultatet en eller to dage senere, jeg havde fået 7, og havde INGEN fejl. Jeg spurgte ham så hvorfor jeg fik syv når jeg ikke havde nogle fejl. Han sagde bare jeg havde skrevet for meget og havde meget direkte tale. Hm nå, det tænkte jeg ikke så meget over. Men så fik min veninde hendes resultat hun fik også 7, og hun er altså ikke så god til engelsk. Jeg fik lov til at læse hendes stil. Hun havde virkelig mange fejl som han ikke havde rettet. Jeg tænkte at det nok bare var noget han havde overset.

Senere skulle vi så prøve at komme op i mundtlig. Der fik jeg også syv fordi at jeg ikke rigtig sagde så meget, men mit engelsk var godt (jeg er ret genert). Min veninde fik 12 og hun sagde næsten ingenting og begyndte at græde. Det fortalte hun mig. Jeg kan heller ikke forstå at hun fik tolv siden hun tror at det hedder "He smiley" når folk smiler. Det irritere mig lidt, da han også var begyndt at skrive til min veninde i fritiden, og han er venner med alle andre end mig på Facebook.

Nu skal vi så op til den sidste prøve altså eksamen. Vi skulle så vælge emne. Vi havde en fast dato vi skulle have valgt emne, og jeg var en af de få der havde valgt emne. Min veninde havde ikke fundet et endnu. Så går han hen til mig og siger at jeg ikke vil det her nok, og jeg ikke kommer nogen steder. Og jeg blev bare så ked af det for jeg var en af de eneste der havde valgt emne. Engelsk er virkelig mit ynglingsfag. Jeg begyndte så at græde og så finder han sådan et latterligt emne. Han ville have at jeg skulle snakke om min kæreste. Det sagde jeg at jeg ikke ville for vi havde lidt problemer der, og jeg havde ikke lyst til at sidde og snakke om ham hvis vi så ikke var sammen mere til det tidspunkt. Men det skulle jeg. Jeg sagde det så til min mor hun ringede så og klagede.

Men hvad synes i? Synes i det lyder som om han særbehandler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min lære særbehandler. Eksamen
  • #1   10. jun 2013 En god lærer er han i hvert fald overhovedet ikke. Det er da noget underligt noget, vil jeg sige. Og at han vil bestemme dit emne? Det kan han da ikke..

• #2   10. jun 2013 Det lyder ikke helt "lovligt" det han har gang i..
    Har du gjort noget mod ham på et tidspunkt? (ikke at det undskylder hans handlinger, han burde jo være den voksne)

• #3   10. jun 2013 Ja undskyld, men han lyder som en rigtig skiderrik udfra det du fortæller. Jeg synes det lyder som om, han særbehandler og det gør ham uprofessionel I mine øjne, og at han ikke virker egnet til det job, at være lærer! Du kan nok ikke gøre så meget, andet end at gøre dit bedste til den mundtlige og gøre et godt indtryk på censor. Det er censors karakter der er gældende, hvis lærer og censor er uenige.

Jeg håber for dig at det er sidste år du skal have ham. Sådan noget gør mig så vred!

• #4   10. jun 2013 Det lyder i hvertfald underligt. Men det er jo svært at bedømme, når man kun kender en side af sagen
    Heldigvis er du så godt stillet at der sidder en professionel censor i lokalet sammen med dig og din lære og kan spotter hurtigt, hvis din lære unødvendigt trækker dig ned.

• #5   10. jun 2013 Jalousi er en grim ting...

• #6   10. jun 2013 Wau han lyder sær? Det var da noget mærkeligt at bede dig snakke om din kæreste. Hvor gammel er din lærer lige?

• #7   10. jun 2013 Lærere er nogle mærkelige væsner sommetider ..
    Så vidt jeg forstår, har de tilfælde du omtaler været til terminsprøve, hvor karakteren ikke rigtig gælder jo, så måske han bare har været lidt ''skuffet'' over dit niveau, og derfor prøver at motivere dig til at kæmpe lidt mere eller presse dig lidt, ved at give dig en lavere karakter end normalt.

Da jeg gik på HHX fik jeg i min første års karakter 7 i skriftlig engelsk, og 00 i mundligt (jeg fik 10 og 12 i folkeskolen)- hvilket jo slet slet ikke hænger sammen. Min studievejleder sagde direkte til mig, at læreren udelukkende gjorde det for at tvinge mig til at sige mere i timerne. Om det er okay? Nej, for det er ikke alle der bliver motiveret af de metoder, men nogle lærere tror altså at det er det der skal til.

Mit råd til dig ville være, at tage det emne DU er mest sikker i. Du skal nemlig til den eksamen og udvise selvsikkerhed. Jo mere selvsikker man er, jo mere troværdig er man også - og så kan man faktisk tit lave en masse fejl, men hvis man selv tror på det, så bliver der ikke lagt en masse mærke til det.
    Og så brug en helvedes masse tid på den opgave, så den bare bliver super god. Det ville jo være rigtig fedt hvis du kunne gå ind og give ham baghjul ;o)

• #8   10. jun 2013 Må indømme, at jeg har prøvet det omvendte af det du har prøvet, altså hvor jeg blev særbehandlet. Det var dog ikke noget der påvirkede på karakterene af de andre. De andre fik 10 og 12, hvor jeg fik 7. De andre var også meget dygtigere end mig.

Er han ikke til at tale med? For så ville jeg tale med ham omkring det, da det ikke er sjovt, når det går ud over karakterene. Kan godt se det fra din side, for det er sku ikke iorden - det var det heller ikke da jeg var den der fik særbehandling.

• #9   10. jun 2013 Ligefem at skrive til dine veninder, den er vist ikke helt fjong..

Men når du skal op vil der jo være en censor og censor har altså det sidste ord at skulle have sagt. På den anden side syntes jeg også det lyder underligt hvis han som lærer vil trække sin elev ned.

• #11   10. jun 2013 Anna:
    Det behøver da ikke at være jalousi.

Man kan da godt have lov til at være uforstående til situationen uden at det gør en jaloux.. Jeg læser overhovedet ikke dette emne som jalousi.

• #13   10. jun 2013 Hmm har også prøvet sådan noget selv, bare i dansk
    Til terminsprøven fik jeg 7, men havde kun én stavefejl og ellers var resten rigitg godt min lære syntes bare at den ene karakter i min historie var for tilgivende. Tilgengæld fik min ene veninde 12 og hun havde misforstået opgaven totalt og hun havde skrevet et kort afsnit at Alle emnerne istedet til at vælge et, det samme havde en anden veninde gjort og hun fik også 7.

Men det med at din lære valgte emne for dig må han faktisk ikke. Han må rådgive dig og sige hvis dit emne ikke passer under overemnerne, men han må bestemt ikke vælge emne for dig, slet ikke når det er et du ikke føler dig tilpas med..

• #15   10. jun 2013 Og den der med at være venner på facebook - lad være med at ligge noget i det ..
    Jeg havde også en lærer i 10 klasse der var - og stadig er - venner med rigtig mange af hendes elever, og faktisk også andre elever på skolen som hun ikke underviser.
    Det så vi nu ikke noget mærkeligt i.

• #16   10. jun 2013 mht. din skriftlige eksamen, så er der ikke noget underligt der. Du har skrevet en opgave der er for lang, det må du ikke.
    Hvis du er uheldig, kan det ske at censor nægter at læse den, men bare giver automatisk 00.
    Din lærer har nok vurderet ca. hvortil grænsen for opgaven gik, og ikke læst længere, da det er den flinke måde at gøre det. Det vil gøre, at din opgave virker usammenhængende.

• #17   10. jun 2013 For det første kan din lære ikke give en en for høj karakter, fordi der er en cencor BUM. Din lære vil ikke give dig en lavere karakter, da det vil gå ud over ham selv.
    jeg går selv til eksamen og jeg hører ikke om andet en folk som føler sig uretfærdigt behandlet og man bliver lidt træt af det i længden.

• #18   10. jun 2013 Fik også selv valgt et emne da min mor ringede og klagede. Jeg er bestemt ikke jaloux på min veninde. Hun er jo min veninde? Men jeg har bare hjulpet hende så meget i engelsk med en masse ting hun ikke forstod og stadig ikke forstår.

• #19   10. jun 2013 Din lære må slet ikke være venner med jer på facebook :o)

• #21   10. jun 2013 Sofie:
    Hvor har du den regel fra?

• #22   10. jun 2013 Jeg har også en lære på gym. som jeg også har en smule mistanke om hun dømmer mig lidt ned - fordi jeg godt kan være lidt streng og hård ved de andre i min gruppe - men jeg er en stræber og bare fordi de andre ikke laver dagens gerning skal det ikke gå ud over mig, man møder sådan nogle folk mange steder!!!!

- Men jeg kunne ikke forstille mig at hun vil gøre det til eksamen smiley

• #23   10. jun 2013 Nu er det jo en censor på til eksamen.

• #24   10. jun 2013 Vil lige sige jeg har den samme lære (vi gå i samme klasse) og JA! han særbehandler! og kan virkelig ikke lide hverken mig eller ninna, og nogle stykker andre, hvor han også har nogle total yndlings smiley Da jeg var til termins sidste år (samme som ninna) snakkede jeg rigtig flot og meget, han sagde jeg var rigtig dygtigt og han var helt overrasket over hvor godt det var, meeeen jeg fik altså kun 7 fordi "han ikke vidste jeg kunne tale engelsk" som han sagde! det var ellers lige til et 12tal

• #25   10. jun 2013 Han er virkelig træls. Jeg glæder mig virkelig ikke til engelsk eksamen smiley smiley

• #26   12. jun 2013 Hvordan gik det så? smiley

• #27   12. jun 2013 Jeg skal først op idag smiley

• #28   12. jun 2013 Held og lykke smiley

Kommentér på:
Min lære særbehandler. Eksamen

Annonce