{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring ppiller... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er ret glad for min højde som den er nu, og vil ikke blive højere! Så fortæller min mor mig at ppiller stopper væksten, og hvis jeg virkelig ikke ønsker at blive højere, kan vi tage til lægen og snakke om ppiller.

Vi begyndte at snakke om bivirkninger, og hun siger at man kan:

-Tage på
-Tabe sig
-Få større bryster
-Kvalme

Hun sagde også, at hun ikke vidste om min krop ville blive "deform" smiley
Altså hvis jeg normalt ville blive 5 cm højere, om mine kommende former ville blive større på min ppille stoppede krop.

Har i prøvet nogle af de bivirkninger? Hvor slemt var det?

*Det er ikke fordi jeg skal ud og bolle til højre og venstre, men udelukkende pga. højde* smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring ppiller...
  • #1   25. jun 2013 Har godt nok aldrig hørt om at den stoppede højdevæksten.
    Det nu ikke pillen der gør du tager på, men det du spiser.
    Men snak med din læge og hør hvad han eller hun siger .

• #2   25. jun 2013 Jeg har sku heller ikke hørt om at de skulle stoppe højden.

Men de kan give de sygeste humørsvingninger..

• #3   25. jun 2013 Jeg synes det er dumt at proppe sig med de hormoner og ting der er i p-piller fordi du ikke vil være højere? smiley

P-piller er til for en grund - beskyttelse.

• #4   25. jun 2013 P piller stopper ikke væksten. De typiske bivirkninger er kvalme, mavesmerter, oppustethed, brystspænding, migræne, hovedpine, humørsvingninger, depression, bumser. Og det er brystspændinger der får mange til at tro at deres bryster vokser.

Men tal med lægen

• #5   25. jun 2013 Deform tror jeg ikke du bliver!
    Jeg startede på mine for lidt over 3 måneder siden, og er gået en BH størrelse op, og så har jeg taget lidt på (ikke ret meget, og det er nok ligeså meget pga. mine dårlige spisevaner). og ingen af delene gør mig noget smiley
    Min læge sagde at de voldsomme bivirkninger som kan forekomme sker kun for 1-10 ud af 100 smiley
    Snak med din læge om det, men hvordan de vil påvirke dig kan man nok ikke forudsige smiley

• #6   25. jun 2013 Vi har slået det op - det stopper væksten smiley

(link fjernet)

• #7   25. jun 2013 http://www.bt.dk/nyheder/p-pillen-dur-ikke-til-unge-piger
    Tilsyneladende kan de godt hæmme væksten. Jeg ville dog ikke tage dem bare for at beholde ens højde, det er ikke sundt at proppe sig med hormoner.

• #8   25. jun 2013 Anna: Okay tak for svar smiley

Andre: Jeg er også meget kritisk overfor det... smiley

• #9   25. jun 2013 Det er ikke sundt for dig at proppe din krop med de hormoner bare for at gøre det :-).
    Jeg er ikke i mod p-piller, langt fra! Startede selv for ca. 3 år siden, meeeeeeeen jeg synes bare det skal være til et andet formål end at stoppe sin vækst smiley

• #10   25. jun 2013 Altså.. Jeg er da vokset 3-4 cm efter jeg begyndte på p-piller. Så det ved jeg nu ikke helt om det passer smiley

• #11   25. jun 2013 Jeg har prøvet forskellige slags, og der var et mærke der gav mig mavekramper, men ellers har der ikke været noget. Faktisk er min hud blevet meget renere og jeg får ALDRIG bumser længere.

• #12   25. jun 2013 Det link du har lagt ind er en undersøgelse på 5 piger som er endt lavere end forventet, det er der nu mange der gør også selvom de ikke tager p-piller. smiley

Hvad er din højde nu og din forventede højde siden du ønsker at stoppe væksten?
    Hvis det er et seriøst problem tror jeg nærmere du skal snakke med lægen om at få noget væksthormonsstyrende som er bevist virker

• #14   25. jun 2013 Man holder ikke ligefrem sin højde af at have kondomer i lommen smiley

• #16   25. jun 2013 Læs evt mere her,
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-piller.htm

• #17   25. jun 2013 Hvis du kun vil have dem for at stoppe din vækst, så lad da vær!! Det er jo slet ikke sikkert at det forhindrer dig i at vokse. Jeg fik p-piller som 15 årig og har da taget nogle centimeter i højden siden.

Undskyld, men synes det lyder ret pjattet.

• #18   25. jun 2013 Hehe det kan være man gør, hvis man tager dem over hovedet eller noget smiley

• #19   25. jun 2013 Mette: Haha tvivler på kondomer stopper væksten xD

Rikke: Hold dig fra p-piller, det er noget værre lort. Det er ikke sundt for kroppen. Du er en flot pige, og at du tager nogle cm mere har ikke det store at sige. Vær glad for dig selv som du er smiley

• #20   25. jun 2013 Kan godt høre at jeg nok skal holde mig fra det...

Tak for svar alle smiley

Mette: Det er ikke for at være lyseslukker, men stoler ikke helt på din metode smiley

• #21   25. jun 2013 Mette: Så skal hun trække sådan et over hovedet, eller hvordan virker det?
    - Det er smartest at læse emnet inden man svarer (;

Til opretter: Jeg kunne aldrig finde på at bruge p-piller mod noget så 'ligegyldigt' som højde. At være høj er ikke noget der gør ondt, er skadeligt eller et problem i noget henseende, så længe du ikke er helt absurd kæmpehøj. Desuden er du bestemt ikke garanteret ikke at blive højere, men til gengæld er du garanteret højere risici ved så mange ting - eksempelvis blodpropper.
    Nej, jeg synes det lyder som en rigtig dårlig idé, og jeg kunne faktisk også tvivle på, at du kan finde en læge der vil ordinere p-piller til dét formål. (:

• #22   25. jun 2013 Hvorfor tage p-piller for at stoppe væksten? Det synes jeg godt nok var noget underligt noget.. Hvor høj er du? Jo højere du bliver, jo længere ben får du, og drengene kan godt lige piger med lange flotte ben smiley Jeg er selv 178 og bruger altså også stiletter med 10 cm hæl, og får kun komplimenter for mine ben og min højde, dog ville jeg ikke have noget imod at være 3-4 cm lavere, men det gør mig ikke noget, og kunne da aldrig finde på at tage p-piller for at hæmme min vækst.

Jeg har været på p-piller i 1½ år nu, og jeg tog ca. 1 kg på af dem, men det er ikke pillernes skyld at du tager på, det er simpelthen fordi du får tilsat så mange ekstra hormoner, at du får forhøjet spiselyst, og derfor er det tit folk tager på, simpelthe fordi de ikke kan holde deres spisevaner. Jeg har aldrig haft hverken kvalme, mavesmerter, eller andre ting.

• #23   25. jun 2013 Mine bryster voksede en størrelse.. Det er da nok det eneste jeg har mærket til pillerne. Ja også selvfølgelig at jeg ikke er blevet gravid endnu :D.
    - Snak hellere med din læge om noget andet end p-piller, hvis det udelukkende er pga højden.. Han kommer garanteret med et eller andet klogere end p-piller smiley

• #24   25. jun 2013 Har aldrig selv haft bivirkninger med p-piller. Men har selv hørt fra veninders erfaring at man KAN tager på 'de rigtige steder' dvs hofter, bryst og lår/ben. Men har aldrig selv hørt om det med at vokse.

Kommentér på:
Spørgsmål omkring ppiller...

Annonce