{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Ondt i ryggen {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest, det omhandler IKKE min hest, men mig selv derimod.

Jeg har i lang tid døjet med ondt i ryggen/lænden og nakken/skuldrene, men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre for at afhjælpe problemet.

Jeg har scooter til/fra skole, og jeg HADER det! Den ødelægger min ryg, men jeg har ikke andre muligheder pt. Så har i nogle gode øvelser til at styrke min ryg?

Jeg har ikke råd til at smide fler tusinde kroner efter en massør/kiropraktor, så jeg mangler jeres hjælp og råd til, hvad jeg evt selv kan gøre.

Nogen bestemt måde at sove på? gode øvelser på jorden, på hesten eller andet?

ALLE råd og idéer modtages med kyshånd!

Jeg gider ikke "gå til lægen" for han har ikke ret meget styr på det, så vil jeg hellere, hvis i evt kender en god og billig massør/kiropraktor/fysioterapeut eller, hvad de nu hedder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i ryggen
  • #1   27. jun 2013 Hvor langt har du til skole og hvordan sidder du på din scooter?

    Forstår nemlig ikke helt hvordan den kan ødelægge din ryg?
    smiley


  • #2   27. jun 2013 Jeg blev smidt af i 2011, og har siden da haft smerte omkring lænden og nakken - efter måneder hvor jeg prøvede at ''gå det væk'' hvor jeg bare ignorerede det - så gjorde det simpelthen at jeg fik en voldsom hovedpine så jeg tog mig sammen og tog til kiropraktoren. Dette hjalp og jeg var uden smerte i næsten et helt år, efter 4 gange hos kiropraktoren. Jeg blev så smidt af igen for 2-3 måneders tid siden, og tog til kiropraktor umiddelbart lige efter, og jeg kan igen mærke hvor meget det hjælper.
    Så hvis du har rigtig ondt, og jeg var dig, ville jeg gøre mig selv den tjeneste at tage ud til nogle der har forstand på det - de giver dig også nogle øvelser at arbejde videre ud fra. smiley

    Men ellers så sørg for at sidde ret op, og ikke falde sammen - både i en stol og på hesteryg smiley


  • #3   27. jun 2013 Jeg har i en del år døjet med ondt i ryggen, primært i lænden, midt på ryggen og en anelse i nakken. Jeg tog mig sammen og gik til kiropraktor. Det viste sig, at jeg har moderat slidgigt i lænden, begyndende slidgigt midt på ryggen og for lige nakke. Mit ene ben er ca. 1 cm kortere end det andet, og det gør så at min lænd er pilskæv, hvilket har givet slidgigt. Midt på ryggen er jeg også skæv. Jeg har fået et hav af øvelser, jeg laver dagligt og går jævnligt til kiropraktor og massør for at det ikke "sætter sig fast" igen.

    Udover det to første besøg, som inkluderede røntgenbilleder og behandlingsplan, synes jeg ikke det er vanvittigt dyrt. Jeg giver knap 300 for en kiropraktorbehandling og 250 for en halv times massage. Jeg synes pengene er givet rigtig godt ud og jeg kan tydeligt mærke, at behandlingerne virker!

    De øvelser jeg laver er skræddersyet til lige præcis min ryg, så det er nærmest umuligt at give et bud på, hvilke øvelser, der vil være gode for din ryg, når det ikke vides, præcis hvad der er galt....

    Kan kun anbefale dig at få skrabet penge sammen til at gå til kiropraktor! Din ryg skulle gerne holde resten af dit liv! smiley


  • #4   30. jun 2013 Tak for svar alle smiley

    Jeg vil forsøge at finde en kiropraktor her i nærheden, for jeg har lavet mange forskellige øvelser, men intet virker smiley
    Mht. Scooter, er det når jeg kører over "bump" i vejen, at det ligesom giver et stød op igennem ryggen... Der er noget fjedring i scooteren, men den er så tung, at den "lander hårdt" alligevel. Det er ligegyldigt om jeg sidder med ret ryg, eller sidder og falder let sammen, for at "give efter", når den kører over ujævnheder.

    Jeg har også lagt mærke til, at når jeg står ret op og ned f.eks. foran spejlet efter bad, er mit timeglas skævt... Min overkrop, fra bunden af ribbene og op, er for langt til venstre, så hvis jeg "flytter" det lidt til højre, bliver jeg mere "ens".

    Om det er skæv ryg, eller muskler som er ømme, og derved trækker sig sammen, ved jeg ikke, men jeg får fat i en kiropraktor, som sikkert kan fortælle mig nøjagtigt, hvad det er...


Kommentér på:
Ondt i ryggen

Annonce