{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Ondt i ryggen? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg længe døjet med ondt i ryggen..
Hver gang jeg forsøger at rettet ryggen mere, så gør det både ondt, og det bliver også svære for mig at trække vejret. Det er rigtig ubehageligt ikke at kunne få vejret ordenligt. Lige pt. er jeg så stiv i ryggen, at jeg dårligt kan rette den helt ud, uden at den bliver "skubbet" tilbage i samme bøjede stilling igen.. :3
Nogen der har oplevet noget lignende? Har altid været dårlig til at sidde med ret ryg - dog ikke når jeg rider, der har jeg rimelig ret ryg. Sidder dog til tider lidt "tilbagelænet" i sadlen - men det er først nu gået op for mig, at jeg bør sidde mere ret.
Jeg fik på et tidspunk af vide, at det kunne være pga. mine sko. For jeg går oftest i klipklappere eller de der gummitræsko. Gummisko har jeg sjældent på, fordi jeg ikke kan lide den der "svømmende" fornemmelse. Jeg kan ikke lide, ikke at kunne mærke, hvor jeg går henne. Men bør jeg i virkeligheden gå i gummisko alligevel? Eller sandaler som jeg får vabler af? For det vil jeg jo helst ikke smiley
Grunden er også, at jeg ret nemt får varmeknobber, og de bliver der altså i flere dage, nogen gange i hele uger. Så valget står imellem varmeknobber, vabler eller ondt i ryggen. Ved snart ikke, hvad der er værst... For varmeknobberne gør, at jeg ikke kan sove om natten eller ride for den sags skyld, når det er værst :3

(OBS!: det skal lige siges, at jeg har gigt i hofter og knæ. Kan det have noget med det afgøre?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i ryggen?
  • #1   17. jul 2013 smut til en fysioterapeut . Han/hun kan hurtigt se, hvorfor og hvordan skaden er opstået, og give dig øvelser for hvordan du undgår det i fremtiden.
    Havde selv en træls skulder i lang tid, og da jeg endelig får taget mig sammen til fys. får jeg af vide, at det er fordi jeg ''bukker skævt'' i hoften, og nogle benskader jeg har haft.. Så syntes bestemt du skal tage afsted.


  • #2   17. jul 2013 Fysioterapeut eller læge lyder som en god ide.

    Jeg har selv en dum ryg og har fået et træningsprogram af min fys som jeg bør følge. Derudover så fik jeg også at vide at jeg skulle gå i løbesko (ikke alle typer gummisko går, converse er fx bandlyst) og det hjalp virkelig meget på min ryg i al fald. Og mange af de løbesko man kan få er jo godt ventilerede da de jo netop er beregnet til at svede i så mon ikke du kan undgå varmeknobber?


  • #4   17. jul 2013 Katt !:
    Har også overvejet fys, men ved ikke, hvordan det skal kunne passe ind i min hverdag. Her i sommerferien har jeg god tid, men når jeg starter på HF bagefter, så får jeg dårligt tid :3

    Patricia B:
    Jeg får ofte varmeknobber helt uden at have sko på. Det er virkelig et problem, og min læge siger, at det bare er noget pjat. Men nu er det selvfølgelig heller ikke ham, som ikke kan sove eller gå, når det er allerværst... Jeg kan også få dem, selvom jeg slet ikke har sko på hele dagen. Så løbesko fungere jo bare ikke for mig. Uanset ventilation. Har prøvet en del forskellige sko, og det fungere bare ikke. De eneste jeg kan "holde ud" at gå i er træsko og den slags sko, som ikke er lukkede, og der heller ikke er noget om hælen..

    Kira J:
    Skal gerne sige til, hvis jeg finder et "mirakelmiddel" smiley


  • #5   17. jul 2013 Jeg har haft samme problem, og har ikke kunne have en 4 timers vagt på arbejdet uden at have ondt i ryggen. Vågnede ofte med "låst" ryg, og ondt.
    Har du også problemer med knæ? ankler? hofte? For så kan det sagtens være din sko. Jeg har efter 4 år med knæskade, ondt i hofte, ryg og ankler, fået "konstateret" at jeg er tildels platfodet - hvis man kan kalde det, det.
    Jeg smuttede ind i Sport24, og blev undersøgt på benstilling. Det viser sig så, at for hvert skridt jeg går, vrider mit knæ 45 grader. Jeg har så fået et indlæg, som støtter min fod i svangen, og nogle støjdæmpende sk (Nike Free 5.0). De er godt nok dyre, men jeg har nu haft seks 7-timers vagter i træk, og Iben problemer med ryggen. Jeg har kunnet gå rundt en hel dag, og vågner ikke op med smerter smiley

    Mit råd er, at prøve at gå i en sportsbutik og bliv "undersøgt"! Jeg gav 1100kr for sko + indlæg, og jeg synes det var mange penge - men er godt nok glad for, at jeg gjorde det! smiley


  • #6   17. jul 2013 Og ja, jeg har været igennem fys, slavisk-fulgte genoptræningsprogrammer, og utallige undersøgelser - alt der skulle til, var en gravid lægevikar, og en sportsbutik smiley

  • #7   17. jul 2013 Lærke Møller O'Neill:
    Jeg har, som sagt, gigt i knæ og hofter. Min hofte hopper til tider en smule ud af led, og det samme gør mine knæ.. Og så har jeg ret løse fodled, som gør, at jeg ikke kan løbe ret langt, uden at vrikke om. Men det ser vidst ud til, at jeg skal forsøge mig med "fornuftige" sko... Røv.....
    Men der hvor jeg bor, så er der ikke nogle særlig gode sportsforretninger...
    Btw. ofte lægger jeg ikke ret meget mærke til min ryg, pga. smerter i hofter, knæ og sådan. Min læge er ved at finde noget medicin, som virker godt nok på min sygdom. Jeg er ved at blive sindssyg...
    Sidst bad jeg ham også, om at undersøge min ryg. Men han tog mig ikke rigtig alvorligt, og gjorde det slet ikke... Gad godt at fjolset hørte efter, hvad jeg sagde. Men jeg må have fat i ham, for måske har jeg også gigt der.. Med min ikke-eksisterende-held, så har jeg det sikker også der.. smiley

    Men vil forsøge med nogle andre sko så smiley


Kommentér på:
Ondt i ryggen?

Annonce