1.164 visninger
|
Oprettet:
Gode ting mod tørre læber? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg snart gået rundt med tørre læber i 2 uger...
Kan i anbefale noget mod tørre læber?? Gerne så billigt som overhovedet muligt :-))
sep 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 9 Svar: 541
"For ever" det er den bedste jeg nogensinde har haft!
sep 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 9 Svar: 541
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
Eller bare læbepomade - 20,- i matas, tror jeg x)
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
Det eneste der virkede på mig, var netop at lade være med at bruge læbepomade.. Jo mere du bruger det, jo mere ødelægger de den naturlige fugt i læberne. Det er OK, til forebyggelse eller til lidt tørre læber, men når det bliver slemt skal du lade være. - Du skal heller ikke fugte dem med tungen. - De skal have lov at klare det selv. - Det har virket helt vildt!
Til forebyggelse, virker mentholatum eller EOS læbepomaderne bedst til mig. - Eller vaseline da de ikke indeholder vand
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
Jeg er godt klar over at jeg fuldstændig har smadret mine læbers naturlige fugt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mod det i:
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Og DEREFTER vaseline. Du skal ikke bruge det ret tit, som hvis du KUN bruger læbepomade, for det trænger ind. Det gør vaselinen ikke, derfor skal du nok kun bruge det 2-3 gange om dagen gætter jeg på. Ligesom creme til hænderne.
Det er det eneste, der hjælper her. Fugt, og derefter indkapsle det med fedt!
Jeg bruger samme princip med huden, der hvor jeg er tør, fx nogle steder i ansigtet. Først fugtigheds creme, og derefter en fedt-creme, bruger Cold creme fra matas.
Og især hænderne! Der bruger jeg faktisk først fugtighedscreme, dernæst coldcreme, og så en der hedder fedt-creme. Andet er slet ikke nok til min tørre hud!
Har også tør hud i hovedbunden, så den skal også have en hovedbundskur ind imellem. Har døjet med voldsom eksem hele mit liv. Men nu hvor jeg fugter huden, så den ikke er irriteret, og lukker af for den, så fugten ikke "stikker af", med fedt creme, så er det meget-meget lidt eksem, jeg har.
Og man skal aldrig bruge vaseline eller fedt uden at fugte først.
jun 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 386
feb 2011
Følger: 1 Svar: 2
Gode ting mod tørre læber?