{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

At have hest hjemme :D {{forumTopicSubject}}

Det fede ved at have hest hjemme er da virkelig den med lige at gå ud, bruge en halv times tid på longering, klappe mulen og gå ind igen, vel vidende at jeg kan gå ud og natnysse om en times tid hvis det er hvad jeg vil.
Åh gud, det giver så meget frihed og alt for meget arbejde at have hjemmeboende heste. smiley

Hvor bor jeres heste og ville i gerne have dem til at bo hjemme? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At have hest hjemme :D
  • #1   6. jul 2013 200 m fra mit hus (altså i min have/stald)

Det er super skønt! også bare det der med at gå ud og ride om aften her i sommerferien smiley

• #2   6. jul 2013 Mig og min familie flyttede på en gård for omkring 1/2 år siden og vores 2 heste flyttede med og er nu blevet opgraderet til 5 (kun den ene er min egen) smiley og jeg Elsker det! det er rigtigt det med at det giver rigtig meget frihed ikke at skulle ud og cykle, køre eller gå flere kilometer før man kan være sammen med sin hest. Vi har også en stort vindue i vores hus som har udsigt lige ud til foldene hvor jeg kan bruge timer på bare og side og betragte dem når de leger smiley

• #3   6. jul 2013 Min hest bor 15 min. kørsel fra mig - det er lidt trist da jeg ville elske at mysse hende godnat, men jeg tror også at hun ville blive lidt træt af aaaaal min kærlighed :b .

• #4   6. jul 2013 Alle mine bor hjemme smiley det er skønt!
    Vi bor på en gård, da vi solgte køerne lavede vi kostalden om til hestestald, så jeg har min helt egen stald smiley og vi laver også selv hø og wrap og korn smiley

• #6   6. jul 2013 På rideskole, ca. 6-700 meter fra mit hus smiley Det er dejligt for der er ridehal, ridebaner, springbane og alt det der og så er der næsten altid nogle derude så man ikke bliver så ensom smiley

• #7   6. jul 2013 3 km fra hvor jeg bor. jeg syntes det er fint og socialt at have ham opstaldet. jeg ville kede mig på længere sigt ved at have ham hjemme. ville virkelig mange det gode sammenhold, og det sociale som vi har på rideklubben smiley

• #9   6. jul 2013 Der hjemme!;)

Elsker det virkelig!;)
    Har flere gange sovet ved min hests Box dør, og 20 minutters skridt derfra hvor jeg bor, ligger der en rideskole med 2 ridehuse, en springbane og en dressur bane - så er hun skridtet varm når jeg kommer der op:)
    Ud over det er der altid nogle folde eller boxe jeg må have hende stående i, hvis jeg bare har lyst til at være på "Gården".......:)

Lever livet i LUXUS!:D

• #10   6. jul 2013 Min part står en time væk fra mig i bus, og 20 min på cykel smiley
    Det er lidt langt væk synes jeg, og ville da gerne have begge parter tættere på smiley

• #11   6. jul 2013 Uden for mit vindue i mit ene hjem
    30km fra mit andet hjem

• #12   6. jul 2013 Min pony står 20 meter fra mit værelse, skal ikke indgang ud kan bare gå!! Så ingen sne i støvlerne om vinteren super fedt!! smiley

• #13   6. jul 2013 Det sjoveste er næsten når de går i haven.. Så kan man kæle for dem ud af vinduet og give dem slik smiley

• #14   6. jul 2013 Min gik engang i haven med mig i den anden ende af snoren

• #15   6. jul 2013 jeg har ikke hest hjemme, men giver derimod en formue for at have den opstaldet... men jeg gad så godt have den hjemme, det har jeg altid drømt om... Nu har jeg endelig muligheden, for min mand vil gerne flytte med på landet.. men gud hvor bliver jeg pludselig ambivalent så... Der er jo også en del socialt ved at have den et opstaldningssted, og så tænker jeg at man er alt for bundet af det, hvis man har den hjemme... jhvis man skal på weekend, ferie, i byen eller lignende.. hvad siger I, der har hjemme?? og er det meget besparende at have dem hjemme???

• #16   6. jul 2013 Vi har lige revet vores lade ned så kan se hen til folden fra mit værelses vindue, hvis jeg savner dem kigger jeg bare ud af vinduet eller går ned af trappen og ud af døren og direkte hen på folden hvor ponzerne står:D

Det er så uendeligt dejligt!!:) De kan dog ikke komme hen til mit vindue, så skulle de for det første bryde ud af indhegningen og have en hals som en giraf;)

//Stephanie N M Poulsen

profilbillede
  • #17   6. jul 2013 Mitte<3

Nårh vi er på ferie for vi dem opstaldet på den lokale rideklub/skole hvor de står, hvis det kun er en weekend fodre min Morfar dem når han køre på arbejde(han arbejde på min mors og hans firma som ligger 500 m. Væk fra der vor vi bor)

Det er MEGET!! Billigere end at have dem stående på den rideklub/skole h or vi bliver nød til at have dem når vi er på længere ferie:)

• #18   6. jul 2013 Vi bor jo på en dejlig gård hvor vi kan have alle heste hjemme. Lige pt. har vi kun de tre hjemme, de to andre går på sommerfold hos tidligere ejer da vi lige skal have kørt hø ind og have smidt dobbeltråd på hegnet. Endnu et plus, vi er selvforsynende med hø :D. Halm får vi gratis af ham der forpagter marken, så super praktisk at bo på gård med jord til ^^.

Det er så dejligt at have dem herhjemme. Bare at kunne futte de 15 meter over gårdspladsen i træsko og nattøj og så stå og hygge hos hestene. Eller hænge på dem inde i boksene. Uh det så skønt! :D. Fra mit vindue har jeg udsigt til hø folden, som bruges til sommerfold når høet er kørt ind. Så kan kigge lige ned på mine dejlige heste :D.

• #19   6. jul 2013 De er hjemme smiley Både hos min mor og far, har 3 heste det ene sted og 4 heste det andet sted. Og hos min mor har vi eget ridehus smiley

Ville slet ikke kunne befinde mig med opstaldning tror jeg. Ville mangle en masse frihed! smiley

• #20   6. jul 2013 Malene Hansen: Orh hvor skønt at høre! :D. Glad for at høre at nogle hingste kan have sådan et godt liv! smiley

• #21   6. jul 2013 Har vores heste hjemme. Dog ikke ride heste lige pt. Savnede dog et ridehus til tider men overlevede da jeg havde min tidl. hest hjemme smiley
    Men skønt at have dem lige i bag haven og kan klappe og nusse mere end en gang om dagen smiley

• #22   6. jul 2013 Har 2 heste (altså begge) opstaldet 5km fra hvor vi bor:) De står ved en dyrlæge (hvilket er super fedt!) og har super lækre faciliteter som ridehus, stor udendørsbane, springbane osv. Det hele er privat, så vi bliver ikke forstyret af rideskolehold og hvad der ellers ville være af støj på en ridskole;) Derfor er der meget roligt derude og man kan næsten altid have en bane for sig selv:)

Dog går jeg og drømmer om at mine forældre ville købe den mark der er bag vores hus så jeg ikke skal cykle og bare kan gå om til dem når jeg vil, men der er en vis trykhed ved at have dem der hvor de er nu:) Og jeg ville nok ikke finde et bedre sted til dem, da det hele er næsten perfekt der hvor de står:)

• #23   6. jul 2013 Min står 5 km. væk...
    men efter sommerferien tager jeg ham med på efterskole, og så er stalden meget tættere på smiley glæder mig!!! smiley

• #24   6. jul 2013 Mine står 5 min kørsel væk fra mig (2,5 km) og det har jeg det sådan set fint med jeg ikke har hjemme ( hvis jeg nu boede på en gård) da jeg syntes at man er så låst fast med og skulle fodre med "få" timers mellemrum og dem jeg står hos stoler jeg 120% på ved mine små prutter er i gode hænder

Grundet mit svar er jeg har passet gården fra i tirsdags af dog står der 25 heste her som jeg har haft ansvaret for ved godt det ikke er helt det samme som kun og have to men det går ud på et smiley

• #25   7. jul 2013 Jeg tror ikke engang vi giver halvdelen af hvad det ville koste at have dem opstaldet for at have dem hjemme.. smiley

Og så er der gode naboer der gerne springer til og passer dem. Ellers gør vi som vi gør nu f.eks, hvor jeg er hjemme og min familie er afsted eller omvendt smiley

• #26   11. jul 2013 Åååh hvor lyder det bare hyggeligt med alle jer der har heste opstaldet derhjemme! Vores står ca. 10 km fra vores hus, men det er altså også lige 10 km for langt efter min mening smiley

Min største drøm er at flytte på gård og have mulighed for at have hesten til at gå hjemme smiley Heldigvis deler hele min familie samme opfattelse, så engang i fremtiden skal vi også flytte sammen - som en stor glad familie - med separate boliger forhåbentlig, haha.

Kan ikke forestille mig noget federe end at have sådan et sted, hvor du har udsigt lige ud til foldene, velvidende om, at hvis du bare går et par meter kan du gå ud og kysse hesti godnat.

- Trine.

• #27   11. jul 2013 Ville elske at have min hjemme! smiley

• #28   11. jul 2013 Det er også mega fedt at have dem hjemme. Den med at kunne gå ud lidt efter solnedgang, longere eller nusse eller hvad man nu vil og så bare tulle ind i seng.. smiley

• #29   13. jul 2013 Det bedste er virkelig det at kunne skridte en tur i grimen, en halv sen sommer aften på en bare hesteryg... Dét er livet! Eller bare det at hente hesten og stå og se de sidste solstråler forsvinde hen over de gyldne marker. Uhh får helt kuldegysninger xD

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #31   13. jul 2013 Der er alt for meget arbejde ved at have dem hjemme. Man kan ikke bare lige tage på ferie og sådan, så jeg er glad for at have min opstaldet. smiley

• #32   13. jul 2013 Østergaards
    Har i ikke en nabo der kan holde styr på at de har vand og sådan? Det plejer vi at have, så får hestene måske ikke lige deres vitaminer den uge vi er væk, men det går nok også. smiley

Kommentér på:
At have hest hjemme :D

Annonce