{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Katten er halt {{forumTopicSubject}}

Årh gud.. så skete det jo smiley

Jeg har taget en kat til mig for 4 år siden som intet hjem havde, var meget menneske sky og tynd .. vi har sammen bygget et stærkt bånd op og elsker ham utrolig højt .. han har 2-3 gange kommet ind hvor han har haltet lidt.. men det gik over i sig selv, og der var intet at se.. kan jo være han var landet forkert.. Havde tjekket op på dyrelæge osv. Men en dag kom han VIRKELIG haltende ind.. Ville nærmest ikke støtte på benet, og benet slæbte han hen af jorden .. fårk .. mig ringe til vagtlægen, og ellers så afsted med ham .. Konklusionen var at den store akile sene tror jeg den hed, i hvert fald en stor sene i højre bagben var sprunget .. Han sagde han ikke havde ondt fordi han kunne sagtens hoppe op på hylder og sådan, og spiser, drikker og kæler ganske som han plejer.. Haltheden er heller ikke så slem som før, men den er der, og det ville skulle være et handicap han vil have resten af sit liv .. Men kan ikke stoppe med at tænke, har han ondt? kan han leve med det.. Dyrelægen sagde jeg skulle give ham 14 dage, og se an..

Hvad ville det bedste være? han er ude/indekat..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten er halt
  • #1   12. jul 2013 Min hest der var tidligere forfangen vil altid halte - men han har altså IKKE ondt, for sådan sm han løber tosset rundt og er en fræk bølledreng som opfordrer til at lege, såååå har jeg svært ved at tro på han har ondt smiley

Min kat han halter også af og til, og så sidder han en sjælden gang og har løftet poten. Han har sikkert fået det fra dengang han faldt ned fra et træ, men altså, han hverken blødte, han hoppede og legede som normalt, og det eneste unormalt var at han af og til lige små haltede lidt (som én gang i 10 sek på en dag) og så sad han med poten fri fra jorden en gang hver 10 dag. Han har sikkert haft brækket en tå el. lignende, men han er en kat, og han kommer til skade konstant, så sådanne småting tager jeg ikke alvorligt. Hvis han opfører sig fuldstændig som normalt, så ser jeg ingen grund til at skulle få det tjekket - bare for at få det bekræftet og så sendt hjem fordi man altså ikke kan gøre noget.

Lad du ham være en kat. Få gjort noget, så snart han ændrer sig - men hvis man er tosset som før, og det kun bliver bedre, så ville jeg slet ikke bekymre mig om det. En kat er en kat, du kan stortset ikke rigtig gøre noget med dens skader, medmindre de er "alvorlige"..

Mon ikke han bare har brækket en tå en dag på vej op eller ned af træet.. smiley

• #2   12. jul 2013 Hvordan er hans chancer for at kunne bruge benet normalt? smiley

• #3   12. jul 2013 dyrelægen sagde direkte at senen var helt rykket over, og at han ingen smerter har.. det beroligede mig jo selvfølgelig .. elsker ham rigtig højt, og vil ikke have han skal lide unødvendig på mine bekostninger .. men kan han leve med handicappet og trives fint nok, så må jeg bare passe ekstra godt på ham, og sige den dag livet er væk i hans øjne og han udviser smerter, jamen så skal han helt sikkert aflives smiley

• #4   12. jul 2013 altså han går lidt på den, men det er jo mest musklerne der gør det, men han halter hele tiden når han går lidt stærkere, men ellers igen, han spiser og drikker og hygger som han plejer.. der er ingen ændring i hans humør eller noget smiley

• #5   12. jul 2013 Haha, havde helt glemt den var sprunget!

Hvis han halter mindre og mindre - mon ikke det går den rette vej så? Se de 14 dage an, hvis det er blevet bedre, så lad ham da blive hvis du tænkte på aflivning.

• #6   12. jul 2013 Ikke pas ekstra godt på ham. Han er en KAT, han skal leve sit liv som en kat, med chancer for skader. Ikke ændre på hans inde/ude tilværelse eller lign. Fortsæt som du altid gør, og bare hold øje med om han synes til at ændre sig.

Rumle skal også helt klart aflives når han ændrer sig, eller hvis han kun har mulighed for indekat, men ellers lader jeg ham være kat, og komme ind med skrammer hver dag og en brækket tå i ny og næ. smiley

• #7   12. jul 2013 Vil han helst være udenfor? Fanger han tit dyr? smiley

• #8   12. jul 2013 Jeg lader ham også gå som han vil, så han bibeholder de muskler han har, som øger chancen for at han går bedre smiley .. tjaa her om sommeren mest ude, men når det er koldt ude eller regner vil han være inde hele tiden.. Og nej det gør han ikke smiley han er vist 7 år i dag.. og vil helst bare være hygge onkel med de andre og putte smiley

• #9   12. jul 2013 Går han med dig ud når du er ude om vinteren? Min kat vil hellere ikke helt så meget ud, men han går med op på marken når jeg snupper min hund med, og så har vi sneboldjagt.. Han løber efter dem præcis som en hund... Så der er jo en mulighed for at motionere katten tvunget, hvis han er med på den smiley

(link fjernet) smiley

• #10   12. jul 2013 haha hvor sødt xD det kunne godt lige være Bamse sådan noget !! Men ellers så fungere han fint som hygge onkel for de andre katte smiley Han er så god i hovedet og elsker opmærksomhed ^^

• #11   12. jul 2013 Jeg havde en dejlig kat, som elskede at være udenfor og hun fangede tit dyr. Hvis jeg fik valget mellem indekat eller aflivning, så valgte jeg aflivning, da andet ville være unfair for hende, når hun så gerne ville være udenfor, og hun ville ikke have det godt som indekat, og det ville jeg ikke tilbyde hende. - derfor jeg spurgte smiley Nu var det bare en af de mere uheldige historier, da hun ikke kunne redes smiley

• #12   12. jul 2013 Hvis nu dyrlægen siger, at han godt kan leve, men må ikke løbe så meget, så overvej om han vil kunne klare ikke at løbe så meget resten af sit liv smiley

• #13   12. jul 2013 Vores kat er født med et deformt ben, men den er den eneste af 5 katte der har overlevet, løber og leger :-). Den får lov til at leve så længe den ikke har ondt, og ja den halter, men det er pga benets form :-).

Kommentér på:
Katten er halt

Annonce