{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

job med hest, så lad da vær! {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige hg mennesker.
Nu er jeg er træt af at alle de klager det kommer fra unge pige som følger sig dårlig behandlet af en stald eller stutteri eller andet heste sted . Piger piger i kan lige så godt vide hvis i vil arbejde med heste er det ikke få lønnen skyld men fordi heste skal være en del af jeres hverdag. Stald arbejde er hårdt arbejde og mange timer. Det er den mest utaknemmelige arbejdes plads i kan ønske jer og det kan være hårdt så kun gå ind i sådan et job hvis i virkelig vil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  job med hest, så lad da vær!
  • #1   11. aug 2013 Jeg har ikke set nogle emmer af dén slags? smiley

  • #3   11. aug 2013 smiley !?

  • #4   11. aug 2013 Jeg må være gået glip af noget?

  • #5   11. aug 2013
    Det er det bestemt! Og jeg har endnu ikke forstået, hvorfor det kan være ok at underbetale mennesker, mangle feriepenge, fridage mm. - bare fordi det er noget der har med heste og gøre ;o). Men i hesteverdenen er det " bare sådan det er " - der er ikke noget galt i det, det er bare noget man skal finde sig i.

    Kunne godt selv tænke mig at prøve job i hesteverdenen - men jeg ville nok være en irriterende en af slagsen, der skulle ha' tingene på kontrakt og have den kontrakt overholdt.


  • #6   11. aug 2013 Bøvs.

  • #7   11. aug 2013 Krikken - det kan simpelthen ikke betale sig/løbe rundt for staldene at give ordentlig løn og sådan. Min tidl. chef fortalte mig at de sammen med nogle andre store stalde havde sat sig sammen med en fagforening og prøvet på at lave en overenskomst for staldansatte, men det kunne ikke lade sig gøre.

    Min chef fortalte mig at for at få udbetalt godt og vel 5-6000 skulle der udbetales mellem 18-20.000 inden skat hver måned. Det har de færreste stalde råd til, så derfor er det nemmere med 5-6000 under bordet og så goderne ved siden af.


  • #8   11. aug 2013
    Det undre mig ikke, at det ikke kan løbe rundt :o).
    Hvis man udbetaler 20.000 kr - så får folk ikke kun 5000 udbetalt efter skat.

    Men så er det dilemmaet; rigtig løn eller mindre firma?

    Har ikke løsningen, men det kan ikke passe at man kan få lov til at få folk til at knokle over 40 timer om ugen eller i det lag, til en kina mands løn. Oven i ingen feriepenge og ingen weekend fri tit nok.


  • #9   11. aug 2013 Aless: Øhhhhh... Det vil aldrig være realistisk med 18-20.000 før skat, skulle give 5-6.000 efter skat!!
    De fleste vil med normal skat og fradrag have mellem 10-12.000 udbetalt på den facon.....

    Jeg har selv arbejdet en del år i hestestalde, aldrig for lønnens skyld...


  • #10   11. aug 2013 Har selv arbejdet med heste, og ja det er meget hårdt arbejde og man skal være glad for hestene ellers er det bare surt arbejde, men har aldrig været underbetalt, jeg havde ca10-12000kr udbetalt, fik feriepenge og aftenpenge oveni, arbejdede på travbanen, samtidig fik vi altid mad og drikke når vi var ude med hestene på andre baner og det var ikke for egen regning. Men ja man skal være heldig og der er sikkert også forskel på hvor man er og hvilke heste man har med at gøre

  • #11   11. aug 2013 Nemlig. Aldrig gør det for lønnen skyld men fordi man selv vil

  • #12   12. aug 2013 Jeg kan huske at min veninde fik a vide af vores chef, hvis hun ikke ville arbejde der og gøre de ting der skulle gøres samt løn, så havde han mellem 1-5 der ringede om ugen for at høre med job smiley
    Jeg har nu været glad for at ha arbejdet i stald og har lært sååååå meget! smiley


  • #13   12. aug 2013 Netop, Krikken.

    Jeg vil egentligt hellere vende den om - hvor er det vanvittigt at så mange unge piger lader sig komplet udnytte, og hvor er det vanvittigt at, at så mange arbejdsgivere har samvittighed til det.


  • #14   12. aug 2013 En lav løn er ok, men regler omkring ferie, sygedage, pauser og timetillæg skal da overholdes!
    Vi er ikke et lokumsland, men Danmark.


  • #15   12. aug 2013
    Der har godt nok været nogle træls sager det sidste stykke tid om netop staldarbejde. Jeg synes sgu det er fint at pigerne "kun" får 5-6000 pr. mdr.

    De yder et KÆMPE stykke arbejde de færreste vil kunne holde til et helt liv, og til gengæld får de lov at være sammen med de kære heste stort set 24/7. I skal huske at tænke på at de piger der arbejder i store stalde ofte har egen hest med, at opholdet inkluderer undervisning (dressur/spring), og at maden er betalt. Du bor der som regel og har derfor heller ingen husleje at skulle kæmpe med.

    Som staldarbejder er mit indtryk at de faste omkostninger er "minimale" og så er 5-6000 pludselig mange penge at have til sig selv.

    Jeg er ikke staldarbejder, har aldrig været og blir' det næppe, men pigerne ved hvad de går ind til når de skriver kontrakt. Jeg har ærligt talt ikke ondt af dem.


  • #16   12. aug 2013 Altså i må også lige tænke sådan her, man får 5-6.000kr udbetalt samtidig har man en boks samt bolig. Boksene koster jo tit 1500-2000kr, også er lønnen pludselig 7000kr og med en lejlighed til omkring 2000kr har vi en måneds løn på 9000kr. Og mange steder får man også undervisning med i prisen.

    Men ja man bliver ikke rig på penge af at være staldpige, men man bliver rig på oplevelser.


  • #17   12. aug 2013 Ja.. Jeg er lige begyndt her i august måned. Før jeg startede virkede jobbet som om det var 22 timer om ugen, og min arbejdsgiver og jeg aftalte 11000 før skat hver måned. Jeg fandt så ud af da vi skrev kontrakten at det var 37 timer og stadig kun de 11.000 kr. Gad ikke sige fra der, da jeg i 3 måneder har været arbejdsløs og 11000 før skat er bedre end ingenting. Har så aftalt med min arbejdsgiver at vi efter 3 måneders prøve skal have ændret i kontrakten og sat lønnen op. Så nu må vi se. Jeg synes selv at jeg lige nu får for lidt i løn. Har ingen hest med, får ingen undervisning og kost og logi. Ingenting.. Kun min løn.

  • #18   12. aug 2013 Jah jeg er en af dem som har arbejdet i en stald. Og jeg var ikke ked af lønnen selvom jeg kun fik 4000 før skat efterskat var det 3600.

    Men Jeg fik da lige 2 heste opstaldet(med ALT med i prisen selv fodre), undervisning, En fin lejlighed til fri afbenyttelse med alt der tilhøre.

    Så det jeg skulle bruge mine 3600 kr på var faktisk kun mad og smed og dyrlæge til mine heste..
    Min boss kørte endda min ene pony ting hingst og hentede den igen. vi blev kørt ned og handle ind gang om ugen. og blev kørt til toget og hentet igen hvis vi tog hjem. Hvis han ikke havde tid så ringede han bare efter en taxa som de betalte for..

    Det var bestemt hårdt arbejde. Men har aldrig i hele mit liv lært så meget som jeg gjorde der. Jeg arbejdes der et år.. ville virkelig gerne have taget et halvt år til men jeg blev desværre ramt af stress dette var dog ikke deres skyld. Den anden staldpige stoppede efter hun røg af hesten og blev sparket i hoved, også kom hun på mystiskvis aldrig tilbage. De prøvede og finde nye der var hele 2 andre men de begge stoppede eter 3-5 uger. Så der var rimelige meget og lave for mig da skulle lave 2 mands job. Dog måtte min boss hjælpe med og muge ud ellers kunne vi simpelthen ikke nå og ride alle hestene igennem.

    Men jah jeg var meget glad for mit ophold der.. Dejlige venlige mennesker. Også en boss som bare var vildt dygtig og som jeg lærte SÅ meget af.


  • #19   12. aug 2013 Om lønnen så var 10kr, så skal man altså følge reglerne for dwt danske arbejdsmarked.

  • #20   12. aug 2013 Folk kan lade være med og sige jah til lønnen og jobbet hvis de er utilredse.. ret enkelt.

    normalt få man jo lejlighed og goder oven i og mange gange vil det squ blive en pæn løn i sidste ende.. jeg havde i hvertfald flere penge til dig selv end mange andre unge med heste og egen bolig som jeg kendte


  • #21   12. aug 2013 Som TeamGrafik påpeger, så er det fordi at man også bliver beskattet af kost og logi, opstaldning, undervisning og hvad der ellers hører med af goder smiley .

  • #22   12. aug 2013 Sådan er det vist de fleste steder, desværre.
    Der er lige pt en sag i nordjyske med at Helgstrand dressage har betalt en rumæner 62 kr i timen for at være stald ansvarlig..


Kommentér på:
job med hest, så lad da vær!

Annonce