{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Foder til min 3-års {{forumTopicSubject}}

Hej fodereksperter

Jeg er klar over, at dette er svært at svare på, når man ikke har set hesten. Men jeg vil gerne have et bud på, hvad jeg kan give den af foder dagligt. Hvor mange kg og af hvad?

Min hest er en forvokset Dansk Sportspony på 154 cm. Han er 3 år og skal så småt begynde tilridningen. Han er sporty og spinkelt bygget (som en DSP nu er), men må også gerne få lidt mere på sidebenene. Han har ikke særlig gode hove. 2½ af dem er lyse.
(se evt. billede af ham på min profil. Han hedder Rafinik)

Håber at nogen kan bare give en lille vejledning om, hvad jeg skal putte i min hest.

Venlig hilsen og på forhånd tak
Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til min 3-års
  • #1   15. aug 2013 jeg vil sige natur musli fra hyppolyt og happy hoef fra spillers. det er på Lh- foders hjemme side. Happy hoef forbygger forfangenhed og gør at de har mere og tykke på. og muslien er der gode vitaminer osv i. tjek det ud ! smiley skriv til mig hvis du vil havde råd hvor meget den skal havde og behøves. det bliver 450 ca for de to sække. med ca 20 kg i hver,

  • #2   15. aug 2013 ann sofie sys du ikke du bør lue af for i dag ? din hest har ikke bru for andet en vitaminer og lidt fedtstof og så fri adgang til hø skal d ud og krybbe foder så find noget med lav stivelse og sukker og os gerne minium med protinier

  • #3   15. aug 2013 Har selv langt om længe fundet noget godt og forholdvis billigt foder og sundt foder, som Akando kører godt på - og vi har ellers været meget igennem! smiley

    Det er så endt på:

    - Salvane miniral bricks (kan bruges som godbidder)
    - 600g fiberpiller
    - 400g linamix
    - 200 g (måske lidt mere, giver en kæmpe håndfuld to gange dagligt) lucerne alfa gold

    Han går på fold 24/7, og når der er græsset af, får han 10 kg wrap pr dag smiley
    Vi har ikke mulighed for at give mere for en flodebolle-shetlænder, som er en virkelig gimpe, men du kan med fordel fodre ad libitum med hø og wrap (wrap alene bør være en god tør wrap). Min står for det meste inde om natten i vinterperioderne, så han får ro til at spise sin wrap, men han har tit noget tilbage om morgenen smiley


  • #4   15. aug 2013 et godt fuldfoder. bruger selv ice landic power fra brogaarden, da det bare er genialt. alle heste kan gå på det, og de holder sul og kan få sul. smiley
    mener at min fik 800-1000g dagligt fordelt på 2 måltider. (hun er på døgnfold nu, derfor jeg ikke lige husker det)
    så fik en håndfuld greenpower graas+hvidløg og gulerødder i sæson smiley så om aften får hun osse roepiller. smiley bare som fyld.

    Du kan se blandt andet grafik på min profil.. og så kan du finde Lise hessemosegaard(gård?), hun får det også. smiley (står i samme stald) så kan du jo se om det er en blanding du vil give. smiley

    Vi er i hvert fald MEGET tilfredse med vores heste. kan sende dig nogle billeder af min egen, fra hendes gamle foder vitaminer og roepiller til omkring 3 uger senere med brogaardens. smiley


  • #5   15. aug 2013 jeg har fodre mine med havens produkter de sidste 3 år, det er uden havre og med olie.de står altid i flot hul og skinner. kombineret med wrap og roepiller. Jeg er utrolig godt tilfreds og skifter ikke foder så længe jeg kan få fingere i havens produkter

  • #6   15. aug 2013 http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/419444-forvandlingen?status=1

    kunne ikke sende billeder privat så oprettede et album. smiley


  • #7   15. aug 2013 Helle, hvilken en af dem bruger du?

  • #8   15. aug 2013 Sammensætning af brogaardens icelandic power:
    Havreklid/fibre
    Varmebehandlet byg
    Varmebehandlet majs
    Hvedeklid/fibre
    Varmebehandlede sojabønner
    Umelasserede sukkeroefibre
    Hørfrø
    Rørmelasse
    Salt
    Vegetabilsk Olie
    Foderkalk/dicalciumfosfat
    Vitaminer/mineraler
    Frugter og urter

    Analytiske bestanddele:
    Fordøjelig energi 11,0 MJ/kg
    0,83 FE/kg
    Tørstofprocent 86 %
    Råprotein 9,1 %
    Råfedt 6,5 %
    Råaske 9,8 %
    Træstof 16 %
    Stivelse 13 %
    Sukker 7 %

    der er mere end dette, men var for at vise det lave stivelses indhold samt sukker.. smiley


  • #9   15. aug 2013 Min 3 års får Pre Alpin Naturmineral og grovfoder ad libitum... Han ser sådan her ud...

    profilbillede
  • #11   16. aug 2013 missen: jeg bruger Havens coolmix muesli uden havre, fodre for mellem 7-10 kr. pr hest om dagen.



    profilbillede
  • #12   16. aug 2013 brogaardens koster 176kr i Danish agro. smiley og der skal en hest have ca. 1200g (700kg) dagligt med havens skal de ha 1800g (600kg) der er så mere stivelse i havens end i brogaardens, men til gengæld mindre sukker.
    Så ja, tror lige i dette tilfælde er det en smagssag.. smiley


Kommentér på:
Foder til min 3-års

Annonce