{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mordax guide ;)
  • #1   16. aug 2013 Der er to sæt mordax-knopper, alt efter det underlag, du skal ride på - de store er som regel de bedste til græs...I midten har du en skærer, der skal ordne gevind i mordaxhullerne og derefter bruges til at skrue knopperne fast (hvert hul passer til hhv lille og stor mordax-knop)
    Sidst, men ikke mindst, ligger der en rense-børste til at fjerne snavs fra hullerne, inden du sætter mordax i .

• #2   16. aug 2013 Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad de forskellige mordax bruges til (græs, sne) men jeg bruger oftest kun de små...

Den ude til venstre er til at rense hullerne med. Jeg bruger den ikke da jeg har fundet ud af at min hovrenser kan gå i hullerne og rense dem...

den ting bagerst i sættet bruges til at "forskære" hullerne så de er rene og mordaxne dermed bliver lettere at sætte i, den bruges også til at skrue dem fast med...

bøtten med de sorte dupper er til at komme i hullerne så der ikke sætter sig små sten i. det samme er de der skruetingester, men dem har jeg dårlig erfaring med, da jeg har oplevet at de rustede fast i skoen smiley derfor bruger jeg sjældent noget

Et godt tips er at bruge sprayolie i hullerne inden du skruer dem i så er de meget lettere at få i smiley

• #3   16. aug 2013 Og nå ja, de sorte "dutter" er til at sætte i hullerne, når man ikke bruger sine mordax. Den lille umbraco-nøgle er til at få dem ud med. Alternativt kan du bruge de sorte gummidutter, men min erfaring er, at de falder ud....

• #4   16. aug 2013 Okay hvad er forskellen på de store og de små mordax? smiley

• #5   16. aug 2013 Jeg bruger de store hvis det er vådt og smattet for de går længere i, men oftest bruger jeg kun de små da jeg oplever de er gode nok...

tror en gang jeg fik fortalt at de store var til græs og de små til sne/is

• #6   16. aug 2013 tror kun forskellen er størrelsen og dermed hvor meget de hjælper

• #7   16. aug 2013 Okay har bare hørt at der er nogen der bruger de små i for benene og de store i bagbenene smiley

• #8   16. aug 2013 du siger noget, det gjore jeg da også da jeg havde bagsko på...

• #9   16. aug 2013 Okay smiley

• #10   16. aug 2013 Jeg har redet meget med mordax.. Og valgte at købe nogle andre end dem der var i kassen.
    Hvis der var meget vådt og jeg red på græs havde jeg de store fra kassen i foran og nogle endnu større i bagpå.
    Jeg købte også nogle specielt til sne/is, og de var bare fantastiske. De koster dog en del (ca 20-30 kr pr stk) men det kan varmt anbefales hvis man skal bruge dem meget..

• #11   16. aug 2013 De lange mordax bruges sjællent da de er rigtig lange for hesten at trykke i - men hvis der er mega regnet med mega smadret mudder så lange i men kun i baghovene.
    Jeg rider ALTID med små mordax i alle hove med mindre banen virkelig virkelig er slem smiley

Du skal rense hullerne godt igennem så de helt rene også skruer du bare mordaxen i smiley

Kommentér på:
Mordax guide ;)

Annonce