{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Hvad må/kan jeg/bilen trække {{forumTopicSubject}}

Bliver vanvittig af alt det her trailer noget.
Jeg har b/e kørekort. Min bil hat endnu ikke træk på, men det vil vi have lavet. Og så skal jeg jo have en heste trailer,men hold da op hvor er det forvirrende.
Jeg mener der er nogle regler om hvor meget traileren må vejet læsset mod bilen total vægt med anhænger. Men samtlidig syntes jeg også der står at jeg må trække 7000 kg i alt med bil, trailer og last. Men jeg kan vel ikke tage en lille gammel polo og smide en stor mustang trailer på. Altså jeg er godt nok forvirret.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde du af alt det her. Da jeg ikke vil ofre træk på bilen hvis den alligevel ikke må trække en hestetrailer plus min hest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må/kan jeg/bilen trække
  • #1   18. aug 2013 Hvis du har B/E kørekort, så må du køre med den vægt som bilen må trække på krogen. Så er det ligegyldigt om traileren må læsse mere. Eks. Min bil må trække 500 kg. uden påløbsbremse, og 1300 kg. med. Min trailer vejer 625 kg, ergo kan jeg kun læsse Max. 675 kg. Ind i min trailer. Den må fra fabrikken læsse 2000 kg. men er vejet ned til 1300. Så er den billigere i vægtafgift og jeg må alligevel ikke køre med mere med den bil jeg har nu.
    Så du skal finde ud af hvor meget din bil må trække, og så er den ikke længere smiley


  • #2   18. aug 2013 Du må med trailerkort trække 4250 kg. I forhold til de nye regler er det egentlig mest koblingsvægten du skal være opmærksom på. Koblingsvægten angives på bilen registreringsattest og er det antal kg som krogen er godkendt til at trække (på min mands bil er det 1100 kg) dvs trailers egenvægt+hest må ikke overstige koblingsvægten. Bilproducenten kan oplyse dig om hvor meget din bil er godkendt til at trække og så er det bare at montere en passende krog

  • #3   18. aug 2013 Jeg har lige taget kørekort nu her og der fik vi at vide at hvis ikke man har trailerkort må man køre med en totalvægt på 3500 kg:P (dette er nogle forholdsvis nye regler)

  • #4   18. aug 2013 Det er rigtigt, men ts har trailerkort

  • #5   18. aug 2013 Hvor ser du det?

  • #6   18. aug 2013 Hun skriver at hun har b/e kørekort

Kommentér på:
Hvad må/kan jeg/bilen trække

Annonce