Er det en fælde eller kan jeg trykke "enig"? {{forumTopicSubject}}
Hei..
Bare lige et hurtigt spørgsmål, min Macbook air (hvis det betyder noget hvilket mærke det er..) bliver ved ved at poppe op med en "meddelse" eller hvad det nu er, som jeg SKAL trykke enig til hvis jeg vil gøre det jeg vil med nogle sange (jae..) det er en eller anden licens aftale men udover det fatter jeg brik af det der står og vil ikke bindes til en eller anden aftale hvor de så trækker 400 kr om måneden for et eller andet eller sådan noget..
Trykkede i andre enig, eller ville i trykke enig?
Det er den her:
Apple Inc.
Softwarelicensaftale til iTunes
Denne licensaftale for software (i det følgende kaldet “licens”) bør læses grundigt igennem før ibrugtagning af Apple-software. Ved at bruge Apple-software erklærer licenstager sig indforstået med at være underlagt betingelserne i nærværende licens. Hvis licenstager ikke ønsker at være bundet af nedenstående licens, skal licenstager undlade at bruge softwaren. Hvis licenstager ikke ønsker at være bundet af nedenstående licens, kan licenstager returnere Apple-softwaren til købsstedet og få købsbeløbet refunderet. Klik på “Uenig”, hvis Apple-softwaren blev hentet ad elektronisk vej. Hvis Apple-softwaren fulgte med ved køb af hardware, skal licenstager returnere hele pakken med hardware og software for at få købsbeløbet refunderet.
Vigtigt: I den udstrækning denne software må bruges til at reproducere materiale, giver den kun licenstager ret til at reproducere materiale, som ikke er beskyttet af ophavsret, materiale, som licenstager ejer rettighederne til, og materiale, som licenstager har ret til eller har fået tilladelse til at reproducere. I den udstrækning denne software evt. bruges til ekstern adgang til musik på andre computere, gives der kun adgang til musik beskyttet af ophavsret til lovlig personlig brug eller anden brug, hvortil der foreligger en tilladelse. Søg juridisk bistand, hvis der er er tvivl om, hvorvidt licenstager har ret til at kopiere eller tillade adgang til materiale.
1. Generelt. Apple Inc. eller dets datterselskaber (i det følgende kaldet “Apple”) giver hermed licenstager licens til software, dokumentation og evt. skrifter, uanset om de forefindes på diskette, som ROM (Read only Memory) eller på andet medie (under ét kaldet “Apple-software”). Apple forbeholder sig alle rettigheder, som ikke udtrykkeligt gives til licenstageren i denne licens. De rettigheder, som overdrages til licenstageren, omfatter kun Apples og Apples licensgiveres immaterielle rettigheder og omfatter ikke andre patenter eller immaterielle rettigheder. Licenstager ejer mediet, hvorpå Apple-software er indlæst, men Apple og/eller Apples licensgivere bevarer adkomsten til Apple-software. Licenstagers rettigheder i henhold til denne licens omfatter alle softwareopdateringer, som erstatter og/eller supplerer det originale Apple-softwareprodukt, medmindre sådanne opdateringer indeholder en separat licens.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
nov 2011
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 83
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Er det en fælde eller kan jeg trykke "enig"?