{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.265 visninger | Oprettet:

Hvad sker der når man sulter? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er der nogen der kan fortælle- eller har et link til en hjemmeside der forklare hvad der sker hvis man faster i 3-4 dage? Hvornår forbrænder man fedt og hvornår er det muskler? Jeg ved godt at når der ikke er mere at tage af (fedt og muskler) så begynder kroppen at spise sig selv. Og jeg vil også gerne vide hvornår efter ca hvilket antal dage sker der hvad? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der når man sulter?
  • #1   13. sep 2013 Det håber jeg ikke der nogen der vil svare dig på

• #2   13. sep 2013 Hvorfor? Jeg har jo ikke skrevet at jeg vil faste, jeg vil bare gerne vide hvad der sker i/med kroppen.

• #3   13. sep 2013 det der sker er.. du bliver dum.. -.-

• #4   13. sep 2013 Hvad skal du bruge det til? smiley

• #6   13. sep 2013 Amanda - Jeg syntes bare det er spændene sådan noget med kroppen smiley

Isabel - Er det et seriøst svar eller hvad? for det ser ikke sådan ud..

• #7   13. sep 2013 Ud fra resten af dine indlæg er du nærmest besat af vægttab.
    Ved faste nedbryder du ikke kun din krop, men ødelægger organer og i værste fald dele af hjernen.

• #8   13. sep 2013 Wupwup - Der er 3? og det er kun fordi det er det eneste jeg har haft brug for at spørge om fordi jeg har været i tvivl ..
    Men tak for svar smiley

• #9   13. sep 2013 I kroppen har vi nogle depoter, som opbevarer kulhydrater. Dette bliver til fedt, når vi spiser flere kuldhydrater. Når man starter med at sulte, så vil kroppen automatisk starte med at tømme depoterne. Dernæst vil den tage fra fedtdepoterne. Det opdager man ved, at ens ånde lugter af neglelakfjerner (acetone). Det er ikke samme tid for alle, da depoterne kan være mere eller mindre fyldt. Til sidst vil kroppen forbrænde muskelmasse.

Jeg synes faktisk, at det er virkelig spændende, så man behøver ikke have en bagtanke med viden omkring processerne i kroppen.

• #10   13. sep 2013 Ved at faste, får du dit stofskifte til at gå i dvale - dette beskytter dig imod forhøjet mavesyre og en gennemtrængende sult. Og med et stofskifte, der ikke bliver startet (fx af en ordentlig proteinholdig morgenmad) forbrænder du intet.

• #11   13. sep 2013 Hvis du tænker i tankerækker hen mod at du har et ønske om at tabe dig så kan jeg fortælle dig at den bedste og mest effektive måde at tabe dig på er at indtage en masse protein, opbygge dig en fornuftig muskelmasse (jo mere muskel = jo mere forbrænding). OG så træne regelmæssigt. Dine muskler forbræner det fedt der skal forbrændes meget effektiv og jo mere veltrænede dine muskler er jo bedre forbrænder du. Og nej det behøver ikke være "veltrænet" udadtil, muskelmasse indenunder fedt forbrænder ligeså godt.

Tag det fra en som har erfaring med et 50kg's vægttab på 3 mdr. smiley

At faste er som hovedregel ikke sundt for dig, i det øjeblik du faster begynder kroppen at degenerere, og den vil begynde at æde af både det usunde samt det sunde væv i din krop. En enkelt dags faste sker der ikke noget ved, men derudover, så ødelægger du digselv. En ting er hvis du har en (til nød 2) fastende dage på en uge, de må aldrig være sammenhængende, det kan godt fungere, og for nogen virker det som en vægttabsmetode, men for at opnå varigt vægttab så er den anden metode langt bedre og sundere for kroppen.

• #12   13. sep 2013 Det behøver man selvfølgelig ikke Signe, det egentlig noget alle lære hvis man høre efter i skolen smiley
    Men tænker man alder og de andre 3 indlæg med så ku der jo være en bagtanke. En rigtig grim og farlig en af slagsen som ikke kun skader den person det omhandler.

• #14   13. sep 2013 Team Miracle - 50 kilo på 3 mdr? woow, det godt nok sejt!

Men lige netop denne tråd har nu ikke så meget at gøre med at jeg er igang med et vægttab, min krop skal ikke spise sig selv :S

• #15   13. sep 2013 først tager din krop af overflødig fedt, også mener jeg det er lever og hjerne - fordi de indeholder så meget fedt smiley

• #17   13. sep 2013 Er i sikre? jeg har bare hørt at først fortære den musklerne, derefter fedtet og til sidst organerne. Men det er da en meeget bedre rækkefølge hvis fedtet er først smiley

• #18   13. sep 2013 Godt nok, det var osse mest for ligesom at forklare hvad kroppen havde godt af i givne situation. smiley

Når din krop blir sultet så ja begynder den at spise af dens depoter, men en vigtig ting at ha i tankerne er at hvis man netop overdriver faste, så vil kroppen gå fra "tøm depoterne ligeså stille" for at overleve, til "hungersnød- den bevarer alt i depoterne" for at overleve, og når man så spiser, så vil kroppen tænke, MAD, det putter vi straks i depoterne for jeg har oplevet der er perioder (for lange!) hvor jeg ikke får næring, så må jeg hellere gemme ekstra, og så risikerer man faktisk at den lagrer endnu mere fedt deopt op istedet for at man taber sig! smiley

• #21   13. sep 2013 Hvis man ikke spiser i flere dage, kan man også begynde at hallucinere... se og høre ting der ikke er der... det er bestemt ikke sundt for nogen at sulte sig. og det kan nemt udvikle sig til en spise-forstyrrelse, fordi kroppen efter noget tid slet ikke rigtig "spørg" efter mad.
    Jeg har selv prøvet faktisk, ikke at spise i noget tid, og hvis man kender til følelsen at være så sulten, så maven gør ondt, og man ignorere det, så glemmer kroppen det efter lidt tid. og ja, så bliver man træt, og doven og nemt svimmel osv. og det er ikke så smart.
    så det er en rigtig god idé at spise. smiley

• #22   13. sep 2013 Valhall - Nej nemlig, jeg også undret mig meget over at den skulle spise musklerne først^^

• #23   13. sep 2013 I værste tilfælde ender det ud i en livsstil, som bliver kaldt: "pro-ana". Søg på Google, og se billeder, hvis det er. Det er ganske forfærdeligt, hvad de stakkels piger gør ved sig selv. smiley

• #24   13. sep 2013 Katrine - Pro ana er da mere hvor man ser anoreksi som en livsstil i stedet for en sygsom som det jo er og mar er ´for´ det.. smiley

Kommentér på:
Hvad sker der når man sulter?

Annonce