{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Stolt af den lille fuldblodshyp! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Vil lige dele min glæde over hvad jeg oplevede igår med jer på denne kedelige og regnfulde mandag.

Jeg har haft part på Hope, en hoppe på 14 år, blanding af fuldblod og noget andet siden d. 3 April 2012. Alle folk mente jeg var fuldkommen vanvittig at begynde at ride på hende, da hun efter manges mening ikke var rigtig klog. Jeg må da også indrømme jeg selv har haft min tvivl om det nu var klogt at blive ved med at ride på hende, men jeg er så glad for jeg fortsatte.

Da jeg startede med at ride på hende, blev hun redet med bid - dette blev dog meget hurtigt smidt, da hun gik og viste at hun tydeligt havde ondt når man red hende med det - åbnede munden, krængede læberne tilbage, og prøvede at flygte fra trykket ved enten at putte sig ind til bringen eller tage biddet og løbe.
Vi fandt så ud af at hun har paradentose, og har haft det længe - dette er ikke blevet opdaget når hun har fået raspet tænder, før vi påpegede at hun havde ondt..
Vi startede med at ride hende med hackamore, og dette gik meget, meget bedre! Hun løb ikke længere, og var generelt mere afslappet under rytter.

Hun har alle dage været meget flyvsk og bange for alt og alle. Derfor har meget af min træning gået på jordarbejde, og tilvænning til diverse mærkelige ting og lyde. Dette har medvirket hun idag ikke længere bliver bange for sin egen skygge!

Nå men nu til sagen - her igår var min veninde så sød at filme mig og den lille hest mens vi red, og her er hvad der kom ud af det:

http://www.youtube.com/watch?v=BrfGUu8CfTE

Er så ubeskriveligt stolt af hvordan den hest har udviklet sig, og selvom der er lang vej endnu, ved jeg vi er på rette vej.

Og nej, vi er ikke perfekte - vi har begge to stadig meget at lære. Negative kommentarer jeg ikke kan bruge frabedes derfor. Kom dog meget gerne med konstruktiv kritik!
Jeg ved godt jeg sidder uroligt, men hun er utroligt svær at sidde på, fordi hun går som hun går. Dette arbejder jeg meget med allerede smiley

Og undskyld det blev lidt langt smiley

OBS: Har lavet dette nye emne, da linket til videoen ikke virkede i det andet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stolt af den lille fuldblodshyp!
  • #2   16. sep 2013 Hendes navn passer godt til hende smiley

• #4   17. sep 2013 Tror du skal fokuserer mere på bagpart og mindre på hovedet hvis det kan lade sig gi sig uden at hun bliver tosset, i hvert fald når hun har hovedoptømning på. For med cordeo ser det faktisk ret fornuftigt ud.

Måske en længere cordeo, så du har bevægeplads uden at flytte dit tyngdepunkt helt så meget? smiley

Jeg synes det ser dejligt ud, og jeg er vild med din hest' farve smiley

• #5   17. sep 2013 Tak allesammen smiley

Rynkerosinen og Nullerdutten: Tak for den konstruktive kritik! Hun har desværre ikke muskler nok bagtil, til at jeg kan få hende til at komme ordentligt ind under sig når jeg rider hende - dette arbejder vi allerede med, laver masser af bomarbejde og når jeg har fået fat i en kapsun skal hun longeres så hun kommer frem og ned. Hun er også meget stiv stadig, da hun har stået stille et stykke tid på grund af manglende tid fra både ejer og mig, så hun vi laver masser af smidighedsøvelser også. Hun plejer dog at gå lidt bedre end på videoen, men hun var lidt oppe og køre, fordi de andre heste kaldte, så var nødt til lige at holde lidt i hende, og fokusere på at få hende redet ned i tempo smiley Vi skal også snart begynde på noget undervisning, men der er desværre ikke rigtig nogen der kommer til Herningområdet, som tager ud for en enkelt rytter smiley

Er ved at lave en ny cordeo til hende, da den jeg rider med egentlig passer til islænderen jeg rider på, så den bliver også lidt længere smiley Ville bare så gerne vise hvor dygtig den lille hest er smiley

• #6   17. sep 2013 Det lyder bare superfornuftigt. Mon ikke du nok skal få en god hest ud af den?

Indtil du har en underviser er en nogenlunde kometent veninde jo også en mulighed - ofte handler det jo bare om at rette egne fejl mens man rider som at trække hælene op og læne sig fremad smiley

• #7   17. sep 2013 Jeg får allerede undervisning af og til, af hende der har den islænder jeg har part på, da hun har redet i mange, mange, mange år, både som dressurrytter, og på islænder smiley Men vil gerne prøve noget akademisk dressur, så det er sådan en underviser jeg er ved at se om jeg kan finde, som også meget gerne må kunne hjælpe med noget jordarbejde osv. smiley

• #8   17. sep 2013 ser dejligt ud, men synes nu ikke der er så meget control over cordeoen, måske det ville hjælpe at ride med begge ting til at starte med, det gør jeg i hvert fald med min egen. Så hun stadig får det signal hun er vant til, samtidig med hun får det "nye" signal fra cordeoen, også kan du bruge det andet mindre og mindre, så det bliver en glidende overgang:)

men skøn video, og hvor ser det bare ud til i begge hygger jeg, dejligt at se:)

• #9   17. sep 2013 Har prøvet at ride med begge dele, men det forvirrer hende bare, så hun slet ikke reagerer på noget af det. Nu er det også kun anden gang vi rider med cordeo, så hun har ikke styr på signalerne endnu, dette arbejder vi stadig med fra jorden af smiley Og når min veninde kommer med derud igen, regner jeg med at få hende til at longere mig imens jeg styrer hesten i cordeoen smiley

• #10   17. sep 2013 når okay, ja man ved altid hvad der selv er bedst, ingen heste er jo ens:)

men virkleig flot hvis det kun er anden gang:)

• #11   17. sep 2013 Det eneste jeg har at tilføje er det samme som Rynke. Jeg syntes at cordeoen bør være større, men det har du jo styr på kan jeg læse mig frem til smiley

Kommentér på:
Stolt af den lille fuldblodshyp!

Annonce