{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

samme emne omskrevet.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en del høvl på et emne jeg har lagt op, og nu har jeg pænt omskrevet det.. det jeg beder jer om nu, er at læse de to indlæg som omhandler det samme, og så fortæl mig, hvad I synes.. (ikke om situationen, MEN om hvordan i opfatter de to indlæg)

oplæg:
Kender I det, nu gik det hele bare super sindsyg godt, og så beslutter krikken sig for at nu skal hun altså bare være på tværs!!!
Min hest har i dag præsteret at smadre 2 springstøtter ved at lege flodhest.. og løbe igennem springene, istedet for at få lettet sin store fede røv! springene var kun 70 cm, og hun har haft løssprunget 110 cm UDEN problemer.. -.-
efter hun havde smadret springene og vi havde ryddet op, valgte jeg at skridte hende af.. og der skulle hun osse bare prøve af.. -.- fuck den lorte ko, satte mit pis i kog.. selv det simpeltest "stå" fattede hun hat af i dag.. -.- og bakke gad koen heller ikke, når hun så gik frem.. blev så arrig til sidst at jeg klappede hende nogen med træktovet på halsen, og skreg hende ind i hovedet..
og har bare så dårlig samvittighed.. har aldrig skreget af min hest før..
Men altså for helvede, kan jo ikke lade hesten tryne mig! hun skal ikke bestemme om hun skal gå frem, når jeg har bedt hende stå.. så skal hun fandme stå! gider ikke ha en uopdragen hest.. som kun kan høre, liiige når det passer hende..

omskrivning af oplæg

Kender I det, når alt bare gik så godt med hesten og det hele så bare lige pludselig vender?
jeg ved ikke hvorfor det skete, men i dag havde min hest ikke lyst til at løsspringe, som hun ellers altid plejer at elske. hun gik direkte ind i springene.. hun har ødelagt to springstøtter og har lavet skade på den ene bom..
jeg følte mig virkelig magtesløs og besluttede mig for at vi skulle stoppe for i dag, da hun ikke skulle ha en dårlig oplevelse.. Så jeg pakkede alle springtingene sammen og satte dem på plads..
imens jeg satte tingene på plads, besluttede jeg mig for at når jeg var færdig ville jeg sætte mig op og skridte hende af.. bare i grime og i træktov.
Medina, prøvede mig lidt af.. med ikke rigtig at ville lystre, men ja.. hun er trods alt kun 3.. så må lige give hende lidt line her..

det var ikke så meget springningen, der går mig på.. det der fik min hjerne til at koge over, var da hun var færdig med at blive skridtet af, så ville hun ikke stå eller overhovedet høre efter hvad jeg sagde.. så efter jeg havde kæmpet med hende et par minutter.. endte jeg med at klappe hende på halsen med et træktov og fik skreget hende i hovedet.. jeg har det ret dårligt med det.. men følte bare virkelig hun ville have magten.. og jeg ønsker bare ikke at min tre års tror hun kan tage magten.. selvom hun måske er lidt træt.. så skal hun altså stadig lytte..
ja.. jeg skulle bare lige ud med det.. suk..


på det første oplæg er jeg blevet kaldt et forfærdeligt menenske.. uegnet til at ha dyr.. at jeg aldrig burde ha fået hest.. at jeg skal tage mig sammen.. osv osv.. I ved hvordan HG er..

tror I ærligt at jeg ville ha undgået de flotte omtaler, hvis jeg havde skrevet som i nummer 2 oplæg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samme emne omskrevet..
  • #1   23. sep 2013 100% du havde undgået at få sådanne tiltaler smiley

    Når du selv starter den dårlige stemning i indlægget, reflektere læserne direkte på det smiley


  • #2   23. sep 2013 Stinne: det er sandt.. men hvorfor skal man gemme sin indre frustration? hvorfor er det så MEGET no go, at skriver det man tænker og føler i momentet.. alle siger at de vil ha den nøgne sandhed.. og når man så giver dem det.. så er det ikke det de vil høre?

  • #3   23. sep 2013 Well.. næh..

    Det er de samme ting du nævner - uden bandeord..

    Hesten har stadig haft en dårlig oplevelse og dit temperamnt er stadig løbet af med dig...

    Måske en unghest bare ikke er noget for dig?

    Det kræver tålmodighed og forståelse for, hvordan hesten lærer..

    Hvordan kan hun teste dig af, ved ikke at ville springe?
    Det kan jo ske, den sidste gang har fået for meget og nu ikke synes løsspring er sjovt mere - derfor nægter hun.. Ikke fordi hun skal trodse sig..

    På staldgangen - du skriver den har ødelagt en masse og ikke har ville slappe af mens du skridtede - så kan man på ingen måde forvente den bare står stille på striglepladsen...

    Så nej - der er ingen forskel, kun på den negative måde du omtaler din hest på..

    Måske man skulle kigge på sig selv og sin træning og se om nogle af de negative aspekter ikke skulle ligge der..


  • #4   23. sep 2013 Men vil også påpege at folk kaster om sig herinde med "du brude ikke have dyr" hvis bare underlaget ligger skævt, så det skal man tage med et gran salt..

    Hvis man aldrig begår nogle fejl, lærer man heller aldrig..


  • #5   23. sep 2013 MLC: argh du gør mig hidsig.. endnu en, der ikke kan læse: " hvad I synes.. (ikke om situationen, MEN om hvordan i opfatter de to indlæg) "
    du har dømt mig.. for én gang tingene er gået galt.. lige som nogen af de andre..
    måske unghest bare ikke er noget for dig.. mig op i min røv man! <--- beklager mit grimme sprog..

    hmm.. er måske ikke den sødeste, når jeg er syg og har det skidt.. men hvis du nu havde gennem læst/nær læst "tekst 2".. ville du vide at jeg faktisk stoppede springningen.. og tænkte at det IKKE skulle blive en dårlig oplevelse..
    citat: jeg følte mig virkelig magtesløs og besluttede mig for at vi skulle stoppe for i dag, da hun ikke skulle ha en dårlig oplevelse.. Så jeg pakkede alle springtingene sammen og satte dem på plads..
    imens jeg satte tingene på plads, besluttede jeg mig for at når jeg var færdig ville jeg sætte mig op og skridte hende af.. bare i grime og i træktov. "

    "På staldgangen - du skriver den har ødelagt en masse og ikke har ville slappe af mens du skridtede - så kan man på ingen måde forvente den bare står stille på striglepladsen..."
    nævner intet om en staldgang?
    Vi var i ridehuset og var lige hoppet af..


  • #6   23. sep 2013 desuden slappede hun af til sidst.. skridter for pokker da ikke bare min hest af på 2 min.. og hopper da bestemt ikke af min hest, når hun er stresset eller ulydig.. så lære du bare hesten at hvis den opfører sig sådan.. så smutter rytteren..
    det er helt okay at hun er stresset, men derfor skal hun stadig forsøge at slappe af og prøve at finde roen.. omend ikke andet ved min hjælp.. smiley

    og nej, min hest er sjældent stresset eller ulydig.. har oplevet det i starten, men det kan i læse om i min profil om hende.. og så har hun været det her forleden.. ellers er det bare de almindelige ungheste "prøvelser".. smiley


  • #7   23. sep 2013 Jeg har skam læst begge to..

    Det gør bare ingen forskel for mig..

    Jeg giver dig et svar på, hvorfor jeg ikke synes der er forskel.
    Da det er de ting jeg læser..

    Det er svært at arbejde med ungheste, derfor kan det være for nogen en god ide at vente..

    Men fair nok - jeg spørger selvfølgelig også ind til emnet, det skulle jeg måske have undgået..

    Men her er mit svar så:
    Nej jeg kan ikke se nogen forskel, bortset fra de negative ord..


  • #8   23. sep 2013 Jeg tror helt klart, du havde undgået "høvl", hvis du havde skrevet som i 2. indlæg. Når jeg læser det første indlæg, er det ikke blot din frustration, men i den grad u-videnhed om hestes adfærd, der præger indlægget. Og så hader jeg, når folk kalder deres heste grimme ting (i det her tilfælde "lorte ko").
    2. indlæg er primært præget af din frustration, hvor jeg først efterfølgende tænker, at du nok ikke har så stort kendskab til ungheste. Forstår du, hvad jeg mener?


  • #9   23. sep 2013 takker for svar.. smiley den sidste linie var det jeg søgte. smiley
    men har osse svaret på det du gerne ville ha svar på.. og igen.. beklager mit grimme ordvalg.. er bare ikke så god til at folk skal oplyse om sådanne ting, da jeg sys det er meget personligt..


  • #10   23. sep 2013 Du skrev du var færdig med at skridte og hun så skulle stå stille, så antog jeg (det var så forkert) at i var gået over i stalden, det var der det var mest logisk for mig at hesten skal stå stille...


  • #11   23. sep 2013 Men der er ikke mere suppe at koge på den sten..
    Vil ikke gå ind i flere "ting"...

    Held og lykke med unghesten, håber du finder ud af det..


  • #12   23. sep 2013 Jeanne:
    ja, forstår hvad du mener.. smiley
    sys dog ikke at jeg virker uviden, men nærmere usikker.. det er vores første dårlige dag sammen i 3 mdr.. og det kan lige så godt være at hun har ondt hvis hun har en smule vokseværk.. (har jeg tænkt over efter hændelsen, så nu får hun lige 1-2 ugers fri fra rytter og så nøjes vi med noget jord træning 2-3 gange om ugen.. og så skal hun ellers også forkæles med massage..)


  • #13   23. sep 2013 Det lyder fornuftigt smiley Og hvis jeg må give dig et godt råd: Hvis du er ved at koge over, så sig til dig selv: Nu stopper jeg lige op, trækker vejret roligt og tæller langsomt til ti, så du kommer ned på jorden igen - inden din frustration og vrede tager over. Det skulle jo gerne være dejligt for jer at være i hinandens selskab smiley

  • #14   23. sep 2013 Jeanne: jeg ved det.. men alle har vel prøvet at koge over.. smiley det er bestemt ikke noget jeg såen praktisere i daglig dagen.. smiley prøver at lege alt ind hos min hest, da jeg sys det er vigtig at vi får/har et godt forhold til hinanden..

  • #15   23. sep 2013 Ja, uden tvivl havde du undgået høvlen. Selv må jeg indrømme jeg bliver lidt stødt over Fuck den lorte ko, men det er nok bare mig. Jeg synes også du beskriver hende til at være meget mere fræk ( hvilket de selvf. ikke kan være) og dum i indlæg et, end i indlæg to.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   23. sep 2013 Når man skriver over nettet, er det virkelig vigtig at man tænker over hvilke ord der bliver brugt.

    En ting er at du siger ordene med en ironisk tone, en anden er når de bliver skrevet, så kan man ikke hører hvilken tone ordene kommer ud i smiley

    At fylde et indlæg med "had", skældsord og andet møg om ens hest, får en til at fremstå som en elendig hesteejer, som ikke ved hvad der har med at gøre, og som ikke har nogen form for kendskab til heste...

    Indlægget bliver umodent (som skrevet af en 11 årig) og lægger op til debat lige med det samme..

    Forstår udemærket godt hvorfor du fik høvl for det indlæg..


  • #17   23. sep 2013 Når du starter et emne negativt, får man somrenes det negative tilbage i ansigtet! Specielt på HG smiley
    Men havde du startet med at skrive som indlæg 2 så tror jeg helt klart at du havde undgået alt den høvl du fik på det første indlæg! Men dog er der stadig nogle HG brugere der skal hakke ned på andre! Så du havde sluppet for meget af det, men som altid vil der være nogen der skal bruge tid og kræfter på at hakke en frustreret hestejer ned! Og sådan vil det altid være!
    Håber du kunne bruge mit svar til noget smiley


  • #18   23. sep 2013 Hestens hjerne fungere ikke lige som en menneske hjerne. Den kan altså ikke lige beslutte sig for at være på tværs, fræk og/eller træls. Det kan den tænke til.
    Hjernen i hesten har to dele - f.eks. du rider rundt i ridehuset og på den ene barriere hænger der en jakke og du rider venstre om og hesten er ligeglad med jakke, men da du så skifter volte(højre om), vil hesten slet ikke forbi jakken. Det er simpelthen fordi hestens hjerne ikke samarbejder. smiley

    Men ja, klart bedre at du fik omskrevet emnet. smiley


  • #22   23. sep 2013 Springer du på en hest der er tre år?

  • #26   23. sep 2013 Maria.
    Hun skriver løsspring


  • #27   23. sep 2013 Nå for pokker smiley

  • #28   23. sep 2013 Er til dels enig med Bettemus, hvis man får smidt lort i hovedet syntes jeg enlig det er okay at smide fløjlshandskerne i sit forsvar. Dog mener jeg ikke man kan tillade sig at skrive alt i forsvar.

    Men HG kan være en rigtig strid mokke som både ligger ord i munden på en, eller som kun læser halvdelen af hvad man enlig skriver - eller læser det personen vil læse. Det er ikke i orden! Selvom man måske er bund uenig med hinanden, så læs dog hvad der bliver skrevet - ikke kun læs ordene men læs hvad det omhandler.
    Er man fustereret over noget, ja så er det de færreste der skriver pænt.


  • #33   23. sep 2013 Pip: Nu har jeg ikke læst den pågældende sammenhæng som er grundlag for den besked TS har skrevet. Derfor vil jeg af gode grunde ikke kommentere på hvorvidt det er forkert eller ej.
    Måske TS kommet med nogen forkerte påstande, men hvis folk ikke læser hvad hun faktisk skriver og istedet bare drager deres egne konklusioner - så forstår jeg hende godt. Jeg har nemlig selv oplevet dette, og det gør altså en rigtig gal at folk ikke gider forsøge at læse hvad man skriver.


  • #34   23. sep 2013
    Det er helt i orden at blive frustreret og føle sig ramt, men så skal man måske trække vejret og gå væk fra computeren et øjeblik - så man ikke får skrevet fx nogle af de beskeder fra det andet emne, som ikke var særligt pæne.

    Man hjælper ikke sig selv i debatten ved at sprudle op med diverse nedladende ord og grimme udtalelser, tværtimod så bliver de folk der ellers har talt pænt lettere irriterede af og modtage sådan en besked.

    Det er helt normalt at bliver frustreret, men i en diskussion nytter det ingenting at blive negativ og grim i sproget. Så er det man skal kende sine grænser og træde tilbage et øjeblik.


  • #35   23. sep 2013 Krikken: Er enig, men den besked pip henviser til er holdt i en pæn tone. At TS skriver grimt i start tråden er jo hendes valg. Jeg har flere gange sagt "Lorte hest" omkring mine. Nogen gange løber temperamentet altså bare af med en, men det gør jo ikke en til et forfærdeligt menneske.
    Og nej jeg har ikke gennemlæst hele den oprindelige tråd.


  • #36   23. sep 2013
    Team Grafik - det var ikke start indlægget der var grimt, det var generelt svar til folk og der var sendt en grim PB også. Fulgte med i den oprindelige tråd og har læst den.

    Det var ikke så meget at kalde sin lorte hest, men svarene til folk i tråden der blev grimmere og grimmere.


  • #37   23. sep 2013 Krikken: Der er jeg helt enig, vis man vil have folk svare i en pæn tone så må man også holde den selv. Hvilket jeg også skrev i mit første svar, bare formuleret lidt anderledes.
    Men hvis der uden grund bliver smidt en grim tone efter en, ja så forstår jeg godt man måske ikke holder den lige så pæn, men man skal aldrig "synke ned på samme niveau"


  • #38   23. sep 2013 Grafik, pæn tone og pæn tone... Den er da ret nedladende skrevet. Jeg har dog heller ikke læst, hvad der har gået forud for lige netop den besked, men jeg synes bestemt ikke, at den er skrevet i en bestemt tone. Ellers er jeg enig med både dig og Krikken.

  • #39   23. sep 2013 Katrine: Ja det er en dømmende kommentar, men ellers er den rimelig pæn i tonen. Ville som sagt ikke rigtig kommentere på den, da jeg ikke kender sammenhængen for beskeden smiley

  • #40   23. sep 2013
    Folk holdte en vældig pæn og pædagogisk tone - undtagen trådstarter, som blev mere og mere personlig og grim. Og jeg kan godt forstå at en person blev lettere irriteret da hun modtog en grim PB fra trådstarter også, det er ikke særligt fedt når man har siddet og brugt lang tid på at skrive pænt.

    Så nej, der var ingen grund til at skrive grimt, da trådstarter ikke fik smidt noget grimt efter sig, af de personer hun selv skrev grimt til.


  • #41   23. sep 2013 Så er det bestemt heller ikke i orden at TS ikke holder en pæn tone. Som sagt hverken har eller gider jeg at læse den oprinngelige tråd igennem. Så det jeg kommentere er bare min grundlæggende holdning.

  • #42   23. sep 2013 folk bedes holde sig til denne tråd og svarer på det spørgsmål jeg stiller!

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #43   23. sep 2013 Ja, det tror jeg, medmindre du stadig ville svare på den måde, du gjorde til eks Hoppedullen. Det er jo ikke i orden at blive personlig og anklage folk for alt muligt, som du slet ikke har indsigt i.

    Men det er selvfølgelig bare min mening. smiley


  • #44   23. sep 2013 Jeg har stadig ikke fundet ud af hvorfor jeg går ind for krig.

  • #45   23. sep 2013 CSF har sendt dig en privat besked med de ting jeg har nævnt, og hvor jeg har dem fra..
    jeg imodsætningen til visse andre, behøver ikke at hænge folk ud i et helt andet forum!


  • #46   23. sep 2013 Jeg kalder skam også de heste jeg rider for dumme ko osv., selvom det dr mig der sidder med fejlen, men hesten ved jo ikke hvad det betyder, så jeg tror den er ligeglad.
    Synes intet af det missen gjorde mod sin hest var vild dyremishandling.
    Selvfølgelig er det ikke i orden at være grov i sine indlæg, men i kørte altså hårdt på hende. Jeg havde svaret på samme måd, hvis folk mente jeg var uegnet til at have hest, dyremishandler osv., når i ikke engang har set hvordan hun behandler hesten, træner den, men dømmer ud fra et indlæg, hun skriver af frustration.

    Som svar på dit emne: ja, nummer to, der havde du slippet for det meste høvl smiley


  • #47   23. sep 2013 Tak Elisabeth.. smiley

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #48   23. sep 2013 Missen: Jeg har absolut minus respekt for folk, der skal gøre sig kloge på andres liv og starte rygter, fordi de TROR, at folk er møgforkælede - eller hvad det måtte være - hvis de ikke har noget at have det i.
    Fair nok, at man er misundelig - jeg gad da også gerne få alt, hvad jeg peger på (hvem gad ikke det?) - men derfor er det stadig ikke grund til at blive personlig på den måde.


  • #49   23. sep 2013 CSF: har sendt dig, hvor jeg har mine oplysninger fra.. så der er ingen grund til at fortsætte med at skrive herinde.. at du så ikke forstår at holde dig til topic.. siger bare lidt mere om dig end så mange andre!

Kommentér på:
samme emne omskrevet..

Annonce