Sådan noget lort! {{forumTopicSubject}}
Ja, nu skulle min hest så komme til skade... igen.
Jeg var taget hjem på weekend fra efterskolen, og pedellerne skulle derfor se efter hestene og lukke dem ud.
John(Ham som står for ridningen derude) har så aftalt med dem, at de skal lukkes ud med dem som de plejer at gå sammen med, så der ikke sker nogle ulykker.
Jeg ved ikke hvad der så er sket efter, men bliver ringet op i går morges at min hest bløder voldsomt ud af munden og de har tilkaldt en dyrlæge.
Jeg tænker: ''Jaja, han har nok bare fået en lille flænge''...
Da jeg så kommer, står han og ser helt død ud i øjnene og hænger totalt med hovedet.
Meget af hans underlæbe er flækket og han har slået flere tænder løs, inkl. to fortænder..
Da dyrlægen så kommer, starter han med at sige at han nok skal på klinik, da han ikke bare selv kan ordne det.
Alligevel prøver han at give ham noget smertestilende samt noget bedøvelse.
Jeg sætter mig ud i bilen, da jeg ikke kan holde til at se når han skal sy underlæben sammen og trække de tænder ud.
Men det går super godt og han får trukket sine to fortænder ud, som desværre ikke kommer igen.
Så er en af sidetænderne flækket, så han får pillet noget af den af og så syet mange sting i læben, for at det skal holde sammen.
Dyrlægen sagde at det var en super sej hest jeg havde, og han slet ikke sagde noget til at få trukket de tænder ud og syet læben sammen, selvom han ikke havde fået særlig meget bedøvelse.
Og så sagde han også at efter de 12 år havde været dyrlæge, havde han aldrig set noget så voldsomt!
Men som sagt skal han til at vænne sig til at spise på en anden måde det næste stykke tid, når han jo ikke har sine fortænder mere.
Men dyrlægen synes at vi skulle give ham en chance, men som sagt var der ingen som kunne sige om han ville kunne blive ridehest igen, eller om vi så bare skal til at ride bidløst..
Vi får så afvide at han havde gået sammen med en hvid, en sort og en brun, som han ikke plejer at gå med, så de har jo sikkert været helt oppe og kører, og så er det så desværre gået ud over min hest
Jeg er bare så sindsyg ked af det og rasende over at pedellerne havde lukket dem totalt tilfældigt ud, så det skal gå udover min hest!
Vi har ringet og klaget til skolen, så de kan tage en snak med dem, men det er fanme noget lort!
- Måtte bare ud med det...
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.245
jeg havde kvalt personerne det helt sikkert..
Krydser fingre for han kommer sig og i stadig kan ride.. stakkel pruh
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 50 Emner: 16 Svar: 82
sep 2011
Følger: 121 Følgere: 111 Heste: 19 Emner: 45 Svar: 744
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 380
Sikke noget lort.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.359
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.638
Jeg kendte engang en hest der pga. alder havde tabt de fleste af sine tænder og den gik med bid, næsten til det sidste.. Den skulle have roepiller/mash eller anden opblødt mad og kunne kun spise snittet hø, men den levede i mange år uden alle sine tænder, så det er ikke umuligt (hvis det trøster)
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.129
og pisse ærgeligt!
Hvor var jeg dog også bare blevet sur hvis det var min
Håber da at skolen har en form for forsikring som dækker dyrlægen.
Krydser fingrer for at det heler fint og han bliver ved med at være ridehest!
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 78
jun 2011
Følger: 99 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 335 Svar: 635
Han har det allerede meget bedre og spiser fint sin mad.
Han er meget gladere, men kan dog stadig ikke lide hvis man rør ham i hovedet, da han stadig har lidt smerter.
Han får noget smertestilende i sin mad og så bliver han stukket med noget som også gør at han ikke har så mange smerte og der ikke kommer betændelse(Det hedder et eller andet, anti... Men kan ikke huske det.. :-D).
Men vi har forsikring på ham, og skal også have snakket med skolen om at de også bør betale noget af dyrlægeregningen, da det er deres personale som har lavet fejl og ikke hesteejerne.
Dyrlægen regner med at jeg kan ride ham igen med bid om 2-3 uger, alt efter hvordan hans læbe heler sammen, da stingene ikke holder særlig godt på det, så det måske skal syes igen..
Men dyrlægen er helt sikker på at jeg vil kunne ride ham med bid igen, da det heldigvis ikke gik udover noget inde i munden, hvor biddet sidder, men det gik kun udover fortænder..
Nu er det så mere mig der lige skal komme mig over denne oplevelse, da jeg er påvirket ret meget af det...
At lade fremmedmennesker passe sin hest og så blive ringet op at den er kommet til skade.
Og så kører ud til en hest med tænder der står lige ud af munden, blod der løber ud af munden og ned af benet, og et stykke læbe der bare hænger løst..
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.359
Held og lykke i fremtiden med din hest
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.129
Jeg ville måske nok vente lidt mere end 2 uger før jeg gik i gang med biddet igen
Hvis det er fordi han er blevet sparket, er han måske stadig lidt øm, og det lyder som en hård omgang
jun 2011
Følger: 99 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 335 Svar: 635
Det bliver bare små skridtture måske lidt trav for lange tøjler, alt efter hvad dyrlægen siger.
Sådan noget lort!