{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Springhofte operation - ridning {{forumTopicSubject}}

Jeg lider af springhofte, og har haft det i ca 6 år nu. Jeg har prøvet de fleste behandlinger og scanninger, men det ender nok med operation, da intet virker smiley
Det skal lige gøres klart at det er indre springhofte jeg har!
Nu leder jeg så efter en der kan fortælle mig hvordan ridning bliver efter operationen. Den operation de vil lave er enten at fastgøre senen et andet sted, eller at fjerne den helt.
Har du været igennem denne operation så kontakt mig endelig, da jeg rigtig gerne vil høre mere om rideforholdene bagefter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springhofte operation - ridning
  • #1   25. sep 2013 må jeg spørge, hvad en springhofte er? er støt på det nogle gange.. men har aldrig fået en forklaring på hvad det er.. smiley

• #2   25. sep 2013 Jeg har haft en springfinger i venstre langefinger, og den blev jeg opereret for smiley

• #3   25. sep 2013 Indre springhofte er hvor senen som sidder i lysken, der iøvrigt er din største hoftebøjer, tit og ofte når du enten bøjer eller strækker ud, giver et klik da den hopper over noget knogle og tilbage igen. Derfor bliver den hævet, irriteret og rigtig øm! Min har været op til tre gange så stor som normal str, ikke sjovt :((

• #4   25. sep 2013 Wow! Stakkels dig, jeg har haft det i fingeren som skrevet, og på samme måde som din hofte smiley Men er blevet opereret smiley

• #5   25. sep 2013 AV.. skulle ikke ha spurgt.. puha.. lyder ikke rart..

• #7   25. sep 2013 Desværre så har jeg "kun" ydre springhofte, som jeg ikke regner med at skulle opereres for...

Håber du finder nogle som kan fortælle dig om forholdene bagefter.

• #8   25. sep 2013 Min mor er selv blevet opereret for det 5 gange og hun kan sagtens ride, men det kræver en del genoptrænning og du skal gå med krykker i godt en måned til to efter operationen smiley

• #9   25. sep 2013 Hej, jeg vil gerne fortælle min historie smiley

Jeg har ligesom en anden, ikke springhofte men også noget vrøvl med hoften. Jeg blev opereret på Rigshospitalet og de var rigtige søde! smiley Jeg var indlagt i 2 dage. Da jeg kom hjem skulle jeg gå på krykker i 3-4 måneder.
    Jeg kunne så detssvære ikke nærme mig min pony, da han var bange for krykkerne. smiley
    Lægen sagde at jeg ikke måtte ride i 1 år. Men min mor som er fysitareput spurgte som om lægen kendte til ridning osv. For hun troede ikke på jeg ikke måtte ride i 1 helt år.
    Så hun kontaktede Michael cohrt som også er fysitareput og kendte til ridningen.
    Han anbefalede så at jeg red i en springsaddel, dog kun skridt i starten, selvfølgelig.
    Da jeg i en måned havde reddet hver dag i skridt i min springsaddel, skulle jeg til tjek igen hos Cohrt. Da sagde han, at jeg måtte begynde at trave. Og sådan blev vi lidt ved til næste trin, og næste trin, osv. Nu, 6 måneder efter operationen, rider jeg hverdag.
    Der er selvfølgelig ting jeg ikke må. Eks jorder, springe højt, osv. Jeg må under ingen omstændigheder falde af, da det kan udløse skaden igen.

##########Bemærk jeg vil ikke høre kritik om vi er gået imod lægens råd osv, da der er professionelle folk på sagen, tak!################

Du kan bare skrive til mig, da jeg kender alt det halløj! smiley

• #10   25. sep 2013 Team Presim..
    Læger ved slet ikke hvor stor en healingseffekt heste har.. både på fysiske, men også psykiske skader.. jeg vil gerne stå frem og sige at jeg er blevet medicinfri efter at ha fået adgang/fået min egen hest.. efter "bare" 6mdr med heste kunne jeg lægge pillerne på hylden.. jeg er stadig ikke rask, og blir det nok aldrig, MEN dyret giver mig det samme som et kemisk fremstillet produkt, bare ved at være i live.. det siger ikke så lidt!

Kommentér på:
Springhofte operation - ridning

Annonce