1.171 visninger
|
Oprettet:
Springhofte operation - ridning {{forumTopicSubject}}
Jeg lider af springhofte, og har haft det i ca 6 år nu. Jeg har prøvet de fleste behandlinger og scanninger, men det ender nok med operation, da intet virker
Det skal lige gøres klart at det er indre springhofte jeg har!
Nu leder jeg så efter en der kan fortælle mig hvordan ridning bliver efter operationen. Den operation de vil lave er enten at fastgøre senen et andet sted, eller at fjerne den helt.
Har du været igennem denne operation så kontakt mig endelig, da jeg rigtig gerne vil høre mere om rideforholdene bagefter.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 62
jan 2010
Følger: 58 Følgere: 56 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 145
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 62
dec 2012
dec 2006
Følger: 196 Følgere: 186 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.556
Håber du finder nogle som kan fortælle dig om forholdene bagefter.
dec 2011
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 784
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 67 Emner: 49 Svar: 741
Jeg har ligesom en anden, ikke springhofte men også noget vrøvl med hoften. Jeg blev opereret på Rigshospitalet og de var rigtige søde!
Jeg kunne så detssvære ikke nærme mig min pony, da han var bange for krykkerne.
Lægen sagde at jeg ikke måtte ride i 1 år. Men min mor som er fysitareput spurgte som om lægen kendte til ridning osv. For hun troede ikke på jeg ikke måtte ride i 1 helt år.
Så hun kontaktede Michael cohrt som også er fysitareput og kendte til ridningen.
Han anbefalede så at jeg red i en springsaddel, dog kun skridt i starten, selvfølgelig.
Da jeg i en måned havde reddet hver dag i skridt i min springsaddel, skulle jeg til tjek igen hos Cohrt. Da sagde han, at jeg måtte begynde at trave. Og sådan blev vi lidt ved til næste trin, og næste trin, osv. Nu, 6 måneder efter operationen, rider jeg hverdag.
Der er selvfølgelig ting jeg ikke må. Eks jorder, springe højt, osv. Jeg må under ingen omstændigheder falde af, da det kan udløse skaden igen.
##########Bemærk jeg vil ikke høre kritik om vi er gået imod lægens råd osv, da der er professionelle folk på sagen, tak!################
Du kan bare skrive til mig, da jeg kender alt det halløj!
dec 2012
Læger ved slet ikke hvor stor en healingseffekt heste har.. både på fysiske, men også psykiske skader.. jeg vil gerne stå frem og sige at jeg er blevet medicinfri efter at ha fået adgang/fået min egen hest.. efter "bare" 6mdr med heste kunne jeg lægge pillerne på hylden.. jeg er stadig ikke rask, og blir det nok aldrig, MEN dyret giver mig det samme som et kemisk fremstillet produkt, bare ved at være i live.. det siger ikke så lidt!
Springhofte operation - ridning