{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Sociale problemer??? {{forumTopicSubject}}

Hej venner!
Her for tiden bliver jeg mere og mere indlukket..:( jeg gider næsten ikke at snakke med nogen og jeg keder mig næsten altid:( min famillie er de eneste som jeg gerne vil "lukke ind i min boks"... Jeg har masser af venner og jeg plejer at være klassens klovn, men jeg ved bare ikke hvorfor jeg ikke gider mere.... Og det væreste er når jeg møder nye mennesker jeg føler mig SÅ akavet, jeg siger ikke noget men det er bare så pinligt at snakke med nye mennesker... Igår da jeg skulle møde min kusines veninde begyndte jeg at kaste op... Jeg føler jeg virkeligt har et problem.. Det kan godt være i ikke tænker det er et problem men det er virkelig blevet værrere her på det seneste..

Jeg har også et andet spørgsmål:D
Ved i hvilke hjemmesider man kan søge i hvis man gerne vil hjælpe til med en andens hest altså det er lige meget hvad det er jeg vil bare så gerne have mere med heste at gøre mere end en gang om ugen.. Så ja det må i også gerne hjælpe mig med!:D takker!:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sociale problemer???
  • #1   1. okt 2013 Det kunne godt lyde som social angst, SIGER IKKE DU HAR DET, men prøv at læs på denne side, og overvej om du har lignende symptomer.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/psyke/sygdomme/angsttilstande/social-fobi/

For har du det, vil jeg anbefale dig at gå til din læge, så du kan få stillet en diagnose, og få noget hjælp i en fart smiley Jo før jo bedre!

Til dit andet spørgsmål: Så kunne du jo oprette en søge-annonce herinde! smiley

• #2   1. okt 2013 Hmm... Tag en snak med din læge om det, for det kunne godt lyde som om du var ved at udvikle noget social angst smiley

• #3   1. okt 2013 Tjah, jeg har ALDRIG været til at have folk inde i min lille kasse / hamsterbold.
    Jeg har selv et meget stort behov for at være alene. Jeg kan maksimalt klare at være sammen med folk efter skole et par dage om ugen, og er jeg f.eks. på ferie med en veninde eller min familie har jeg behov for "ferie" bagefter hvor jeg kan være alene.

Jeg har derfor også ting, jeg godt kan lide at lave. Alene. Jeg elsker f.eks. at tegne,hvilket jeg kan hellige mig til i timevis, bare mig, mit headset og så papiret. Det er fantastisk, og folk forstyrre sjældent!
    Jeg elsker også at læse, og ligemeget hvor nedern det lyder, så læser jeg gerne en halv time eller en time om dagen. Mindst. Det giver mig energi, og får mig til at slappe af og sådan.

Jeg tror måske bare du har fået nok af mennesker, måske fordi du på et tidspunkt har haft en negativ oplevelse? Du er 12 år gammel, i den alder sker der bare SÅ meget oppe i hovedet med hormoner og sådan, og det er først du så småt begynder at finde ud af hvem du er.
    Jeg vil sige, at mit bedste råd til dig er, at mærke efter hvad du har lyst til, og så hver dag priotere en halv times humlebi-tid, hvor du gør lige præcis det du har lyst til, gerne alene.

• #4   1. okt 2013 Hvis du har ret i at hun "bare" har det sådan, Rynkerosinen, så er det et godt råd du kommer med der. Men hvis hun virkelig er ved at udvikle en form for social angst, er det MEGET vigtig at hun får den professionelle hjælp som hun har brug for, så hurtigt som overhovedet muligt. Og så er det slet ikke vejen frem, at dyrke "humlebi-tid".

• #5   1. okt 2013 Rababseren: jeg prøver at kigge nærmere på linket, tak!:D
    Nullerdut: Jeg læser også rigtig meget hver evig eneste dag!:D Jeg vil prøve det med den der humlebi-tid, mange tak!:D

• #6   1. okt 2013 Jeg synes det er vigtigt at du først undersøger om du har symptomerne. Det er meget vigtigt at du bliver helt klar over hvorfor du får denne følelse. Det er langt fra normalt at kaste op, fordi du møder et nyt menneske.

• #7   1. okt 2013 Rababseren: ja det er rigtigt:/

• #8   1. okt 2013 Glad for du lytter smiley Håber du får det bedre socialt.

• #9   1. okt 2013 Rababseren: mange tak!:D

• #10   1. okt 2013 Rababserne
    Man kan også bare hurtigt komme til at lide af en indbildt psykisk lidelse. Jeg kan krydse ja til 9/10 symptomer ved en skitzofreni net-test, det gør mig ikke skitzofren.. Og det kan også bare være fordi hun er gået død i mennesker.
    Jeg får det personligt helt elendigt ved tanken om at skulle fremlægge foran en klasse, hvor det at gå til eksamen ikke rører mig.
    Tanken om at skulle ringe til mit værksted for at få dem til at se på noget ved bilen kan også give mig kvalme og dårlig fornemmelse i hele kroppen timevis efter problemet er fikset.

Jeg tror ikke, ud fra hendes beskrivelse, at det er social angst, men snarere mangel på at prioterer sig selv. smiley
    Selfølgelig skal man være opmærksom på det, fordi det er jo en virkelig alvorlig lidelse, men forhåbentligt er der nogle voksne der holder øje med hende når hun nu ikke er ældre. smiley

For mit vedkommende kan jeg knække helt sammen hvis ikke jeg har en halv times -> 3 timers dea-tid om dagen. Jeg kan simpelthen ikke klare at være social, heller ikke selvom "social" kan være at være sammen med kæresten eller min familie. Jeg får det skidt i længden, bliver dødudmattet og sådan. Så det er udelukkende ud fra personlig erfaring at jeg tænker, at det måske kunne være noget lignende hendes problem er. smiley

• #11   1. okt 2013 Den psykiatrisk afdeling mener at jeg er atist omkring social

• #12   1. okt 2013 Rynkerosinen:

Jamen du har helt ret! Der skal intet til, hvis du læser rundt på nettet, om fx. forskellige psykiske sygdomme, så kan man hurtigt få alt til at passe på en selv, uden det overhovedet er noget man lider af. Jeg synes sgu også efterhånden der findes den ene diagnose efter den anden - hvorfor skal der være en diagnose på alting? Det gør jo bare folk endnu mere skøre istedet!

Jeg synes bare hun skulle tage det til overvejelse, for en sikkerhedsskyld smiley

• #13   2. okt 2013 Sån vil jeg mene man sagtens ka ha det, uden at "fejle" noget.
    Jeg er selv den type, som tit ik orker mennesker, især mange mennesker og mennesker jeg ik kender.
    Noget af det kommer i takt med mit tidligere arbejde, men det Har altid været der.
    Har aldrig overvejet social angst, bare at jeg bedre ka li at være alene, eller sammen med få udvalgte.
    Jeg ka osse sagtens klovne og underholde, andre dage gider jeg ik.
    I perioder er det værre end andre.

• #14   2. okt 2013 Grunden til jeg mener, du skal kontakte din læge er, at du plejer at have det anderledes. Det havde været noget andet, hvis det bare var normalt for dig at være en lidt mere indadvendt person. Man skal altid være opmærksom, hvis der er meget store ændringer i ens adfærd eller med en fysik for den sags skyld.

• #15   2. okt 2013 Rababseren
    Helt enig. smiley

Kommentér på:
Sociale problemer???

Annonce