258 visninger
|
Oprettet:
Klikkertrænede mus {{forumTopicSubject}}
Ahmen hva, de er da bare søde.
https://www.facebook.com/photo.php?v=560386740677356
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Så folk skal ikke komme og sige, man ikke kan lære dem noget.
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 67 Emner: 49 Svar: 741
jul 2005
Jeg ved at de stadig træner med ham, så hvem ved, hvad han ender med at kunne.
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 67 Emner: 49 Svar: 741
- hvad er target? xD
jul 2005
Jeg er desværre udlært, og arbejder pt. ikke i zoo branchen.
Det er rigtig svært at finde arbejde, til trods form mine gode anbefalinger og top karakterer. Men jeg træner både mine 2 geder, vores 2 fritter, hunde og katte.
-Lidt arbejds skadet har man vel lov at være.
Target træning er mål træning. Det kan være alt muligt, der skal være målet. Men ved guldfisken, havde jeg en pind med en lille rød træ cirkel for enden. Den blev sat ned i akvariet og så skulle den sætte "næsen" på, og blive stående der indtil klikket kom. (det kræver mange klikkere, da de hurtigt rustner)
Ved hajerne var det samme princip, bare min hånd som target, istedet for den røde cirkel. Her skulle de sætten næsen på, og med det samme fik de klikket og deres belønning.
-Ved gederne er det også min hånd. Her er den knyttet, da jeg bruger hånden til mange andre signaler også.
Ved hjælp af target kan man komme mange andre steder hen i træningen.
Eks. bliver marsvinene (hvalerne) på fjord og bælt vejet regelmæssigt. Her lærer de først target. Herefter flytter man target hen til vægten, og fordi dyret har lært at target betyder, næsen skal på target, flytter de sig efter target.
Håber det er forståeligt. -Har en smule travlt, så det bliver lidt hurtigt forklaret.
Klikkertrænede mus