{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

"Sæt uddannelsen på pause og få nogle børn!" {{forumTopicSubject}}

Ja, sådan får den unge generation (som jeg er en del af) tudet ørerne fulde af, lige for tiden.

"Danmarks befolkningstal falder! Se at få børn i en tidlig alder!" Det er jo det, som vi har fået af vide fra børnehaven (overdrivelse fremmer forståelse), at vi netop IKKE skal gøre, men sørge for at få en uddannelse, job og hus så vi kan forsøge vores børn, hvis/når vi engang får dem. smiley
Jeg er godt træt af, at få fortalt hvad jeg skal gøre med mit liv. At jeg skal få børn i en tidlig alder, synes jeg er helt op til MIG SELV og ikke nogle "kloge" eksperter, som har regnet på det de sidste par år, at vi nu skal til føde en masse børn i en tidligere alder, end 35 år. Men kære venner: Det er jo "konsekvensen" af, at vi skal uddanne os i højere og højere grad, hvor uddannelsen ikke tager 2 år, efter folkeskolen og gymnasiet, (hvilket også er ganske fint!) men mindst 6 år, også skal vi sørme også lige skaffe os et job, som kan være ret svært i disse tider... Ak ja. Jeg er helt bevidst om at jeg først skal have børn, når jeg har min uddannelse, et hus og et job også kan det godt være jeg først er 30 år, når den tid kommer men sådan er det jo så. smiley og forhåbentligt er jeg bosat i Sydafrika...

Hvad er jeres holdning til det? Jeg beklager hvis der er fejl i informationen, det gik lidt stærkt. smiley

Hav en dejlig aften. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Sæt uddannelsen på pause og få nogle børn!"
  • #1   8. okt 2013 Jeg skal slet ikke have nogle børn.

Det er fuldstændig folks egen sag om hvornår de skal have børn, eller om de slet ikke skal have nogle.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   8. okt 2013 jeg er lykkelig over at jeg er under uddannelse, og skal have barn om 4 måneder.!

der er ingen der bestemmer over dig, og du vil på intet tidspunk få påduttet dig, at ''nu skal du have barn'', du bestemmer helt selv.

måske er pengene ikke mange når man er under uddannelse, men der er rigeligt af dem hvis du får barn (med mindre du ikke kan priotere, og vil leve i 200 kvm stor villa med bmw og min. 20.000 kr. til dig selv månedligt)

der er så mange fordele ved at få barn når man er under uddannelse, eller inden du skal i gang - du har MEGET mere tid til dit barn, du har nemmere ved at tilrettelægge dine dage, og hvis barnet bliver sygt, jamen så er det meget nemmere at holde en fridag.

• #4   8. okt 2013 Astrid: Er det en joke?

"måske er pengene ikke mange når man er under uddannelse, men der er rigeligt af dem hvis du får barn"

"der er så mange fordele ved at få barn når man er under uddannelse, eller inden du skal i gang - du har MEGET mere tid til dit barn, du har nemmere ved at tilrettelægge dine dage, og hvis barnet bliver sygt, jamen så er det meget nemmere at holde en fridag."

• #5   8. okt 2013 Du får da ikke det optimale ud af dit studie, hvis du bruger al din tid på dit barn, og tager en masse fridage? Og så mange børnepenge får man da vist heller ikke.

• #7   8. okt 2013
    Nej det er bare praktisk at få barn imens man er under uddannelse :o). Modsat hvis man fx. er på kontanthjælp - ja man har massere af tid til barn, men man får ikke sååå man ekstra penge og så har man kommunen i bagdelen konstant.

Jeg ville hjertens gerne have børn, men skal lige have en stabil indkomst først og noget opsparing skravet sammen :o)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   8. okt 2013 gyldendal: nej ellers ville jeg nok ikke skrive det smiley

når du er under uddannelse, og får barn stiger din SU, du får børnepenge. ja du får i hoved og røv stort set (og nej, det er ikke derfor man skal få børn)

og du skal jo ikke tage fri hver anden dag. Men et barn skulle heller ikke gerne være syg hver anden dag.
    - lad hver med at overfortolk.

hvis man prioriterer, og bare har en lille sans for planlægning, har du meget mere tid hvis du er under uddannelse - måske har du barnet 24 timer i døgnet, men barnet sover også, og man har forhåbentligt også en mand/kæreste som har lidt med barnet at gøre smiley

• #9   8. okt 2013 Jeg er 23 år, ved at tage en HF (er på andet år) bor i hus sammen med min kæreste på landet (vi har købt hus), jeg har 2 heste og vi har en hund. Vi har været sammen i 5 år til december og i nogens øjne burde vi bare komme i gang med at lave nogle børn.

I mit lille hoved, kommer der ingen børn før jeg er færdig med min uddannelse, fordi jeg vil IKKE risikerer at jeg pludselig skal opgive min drøm om min drømme uddannelse pga. børn - endda børn jeg af gode grunde ikke kender endnu. Jeg vil ikke (undskyld udtrykket) satse mit liv, mine drømme og mine forventninger til livet, for et barn.

Jeg er uddannet landmand og jeg vil gerne være dyrlæge, og går alt efter planen kommer jeg ind på KBH uni sommer 2015. Så er jeg 25 år. Jeg vil gerne have både en bachelor og en kandidat. Det vil i alt tage 5,5 år - hvis jeg tager det lige efter hinanden. Så er jeg 30 år - når jeg er færdiguddannet. Og først der er der tid til børn i mit univers - men hvad med job? Tja. Skal jeg havde det først går der jo nok 2-3 år mere før jeg har tid til børn, så er jeg 32-33 år.

Jeg kan slet, slet, slet ikke se hvordan jeg skulle have tid til hund, heste, kæreste, skole OG børn.
    En ekstra udfordring er så også at min kæreste arbejder i landbruget (med MEGET skæve arbejdstider), vi bor på fyn (hvilket betyder at jeg skal pendle frem og tilbage hverdag) - hvor der lige skulle være tid til et par børn med at bringe dem frem og tilbage fra div. dagpleje, børnehave og evt. skole? Vi ville altså blive afhængige af vores forældre til at hjælpe os i hverdagen - hvem har så fået børn? Samt ville vi have overskud til børnene efter vores i forvejen pressede hverdag?

Men som sagt er min største frygt - når vi nu bor så langt væk fra min drømme uddannelse, at der ikke vil være tid til at JEG får lov til at uddanne mig, og hvad skulle jeg lave imens? Jeg ønsker KUN at blive dyrlæge, intet andet kan gøre mig glad i hverdagen.

Mine svigerforældre "prikker til mig" hver gang vi ses, om vi ikke snart skal i gang. Min svigerinde gør det samme ved at sige: min søn får ingen søskende før han får en fætter eller kusine. (og jeg svarer det samme hver gang - så får han sq ingen søskende lige med det samme.) Hele min kærestes familie har været meget tidligt ude, imens jeg kommer fra en familie hvor de har været lidt ældre.

• #10   8. okt 2013 Jeg skal i hvert fald ikke have børn før jeg er færdig med min uddannelse..

Min papmor har et barn med min far, på nu 8år. Min papmor har 2010-2012 været på uddannelse og hun sagde at hun sjællendt har prøvet noget så hårdt som at have et barn, selvom min far jo også var der til at passe min halv lillesøster og sørge for familien og sådan noget...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   8. okt 2013 jeg kan kun sige - til mit eget forsvar (så folk ike misforstår helt, og tror det er en joke hvad jeg skriver)

at vi har hverken rod i økonomi, vi har motorcykel, ingen hest, uddannelse i byen, og kæmpe lejlighed - og bankmand med ind over som har lagt budget for os, så vi har 100% styr på hvad der er at gøre godt med osv..

har man rod i sin økonomi, er det er dårligt udgangspunkt at starte ud med, men ellers er det virkelig ingen problemer økonomisk smiley

så syntes egentligt jeg har et godt grundlag for min ''der er penge nok'' udtagelse smiley

• #12   8. okt 2013 Tænker bare, hvad så hvis man dropper ud, så står man der, på kontanthjælp med kommunen i røven. Og jo, der er stor chance for at droppe ud når man har et barn.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   8. okt 2013 gyldendal: og hvad hvis man går fra sin mand, og hvad hvis man bliver syg..

når du får barn, skulle du gerne få mere ansvar, og derved kunne gennemfører sin uddannelse.

men jeg vil og kan ikke snakke på andres vegne, kun min egen. og jeg har lært at man ikke skal sige hvis til alt ting, for så kommer du ingen steder i livet.

• #14   8. okt 2013 Selvfølgelig er der ingen som tvinger mig til at få børn i en tidligere alder, men jeg synes de er ved at gå over grænsen med denne "prædiken". Det er op til folk selv, hvornår og hvor mange børn man ønsker, og om man overhovedet vil have børn. Jeg synes blot de burde stikke piben lidt ind, og tænke på, at det er en ny tid, hvor man ikke er "afhængig" af sine efterkommere længere. smiley

Kommentér på:
"Sæt uddannelsen på pause og få nogle børn!"

Annonce