685 visninger
|
Oprettet:
Tunge over bid {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lige fået en ny hest hjem i søndags.
Men, når jeg ligger trense på ham, så VIL han have tungen over biddet, og når den er ovre så går han helt normalt rundt, og jeg føler at jeg har et fint sug fortil og det føles ikke anderledes end andre heste.
Ved ikke om han gik med det sådan deroppe, da jeg slet ikke lagde mærke til det.
Har prøvet to-delt og tre delt i alle størrelser nærmest og spændt helt op og helt ned, men han vil have det over?
Han burde ikke fejle noget, da han lige har været i røngten og handelsundersøgelse?
Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Måske de her to artikler kan hjælpe dig?
http://www.hestemund.dk/hestemund.dk/hvilket-bid-nar-hesten-raekker-tunge/
http://www.hestemund.dk/hestemund.dk/hvilket-bid-nar-hesten-raekker-tunge-del-2/
nov 2006
Følger: 373 Følgere: 340 Heste: 7 Emner: 245 Svar: 533
Så snart han har trensen på s¨gør han det og så bliver tungen liggende der helt stille?
sep 2007
Stikke tungen over, stikke tungen ud :o).
Hvis adfærden genere dig, det ville den med mig i og med det handler om at hesten vil fortælle noget. Så ville jeg prøve med et bid med tungefrihed.
Jeg kan evt. sende hendes bog Bag om biddet til dig :o)
nov 2006
Følger: 373 Følgere: 340 Heste: 7 Emner: 245 Svar: 533
sep 2007
Det ændre ikke på, at det er en adfærd der ikke er ønsket og udtrykker at noget ikke er ok :o)
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 642
En pige i min stald er ved at tilride en hest, som også stak tungen over biddet, åbnede munden helt op, hele tiden og generelt var meget urolig på biddet. Og vi havde målt ham så biddet passede i str og sad ikke for langt oppe. Vi satte så mit myler på og straks var der ro, og hun kunne styre ham rundt, hvilket hun ikke kunne før
Tunge over bid