{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Han flipper jo helt ud(klipper) {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Ja jeg står med det problem at min kære pony er mildest talt skrækslagen for klipperen! Da jeg købte ham for 2 år siden var der ingen problemer, men nu står han faktisk og sparker efter os når vi prøver at klippe ham smiley Vi har med nød og næppe kunne klippe halsen men det er næsten livsfarligt at prøve at klippe resten.

Har i nogle gode forslag til hvordan han måske kommer til at slappe lidt af? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han flipper jo helt ud(klipper)
  • #1   22. okt 2013 Sliksten? Få ham til at tænke på noget andet?
    Andskaf jer en ''lydløs'' klipper!
    Min blev bedøvet ved tidl. ejer for at blive klippet. Vi har en ''lydløs'' klipper og han totalt cool! smiley

• #3   22. okt 2013 Emma, hvilken model klipper har I? smiley

• #4   22. okt 2013 IKKE BEDØV HAM!!! det løser ingen ting og gør det bare meget være næste gang!

• #5   22. okt 2013 prøv en lidt mer lysløs trimmer smiley

min pony rocky var klippet da jeg købte ham og forstår ik hvordan de fik ham klippet for i h da vi havde nær mistede både grime og folk da jeg tændte en klipper hos ham første gang han var hos mig smiley så der er desværer ik særlig meget og gøre ved det smiley

• #6   22. okt 2013 Du kan jo give ham nogle baldrian dråber.. for at tage toppen af hysteriet.. Bare husk hesten ikke må starte stævne før det er helt ude af kroppen

• #7   22. okt 2013 Hvad reagere den på? Er det lyden eller vibrationerne?

Og hvordan reagere i?

• #8   22. okt 2013 Her er de ting vi har prøvet:
    Sliksten
    En spand gulerødder
    Han har også set på en anden blive klippet

Han har ikke så meget i mod lyden jeg tror nærmere det er når han kan mærke at den klipper smiley

• #9   22. okt 2013 Jeg har hørt at det skulle virke hvis man putter lidt olie i næseborene på hesten smiley

• #10   22. okt 2013 Prøv evt også med vat ørene så lyden mindskes en smule.
    Og så lad ham vænne sig til lyden som team mkb nævner.

Kan også være at bladet har nevet ham i hudfolderne og han så er blevet nervøs over det.

• #11   22. okt 2013 Altså lige så snart han begynder at prøve og sparke efter os og ligger ørerne ned af nakken så fjerner i klipperen men vi slukker den ikke. Vi roser og gnupper rigtig meget når han står bare lidt stille smiley

• #12   22. okt 2013 Vat i ørerne har vi skam også prøvet smiley

• #13   22. okt 2013 Den 4 års jeg låner er også panisk når vi starter klipperen. Men vi har så haft klipper tændt ude i stalden om morgenen, når hun spiste og ellers når hun var inde undtagen om natten. Og idag har vi faktisk fået lov til at klippe næsten hele den ene side, mens hun spiser sliksten. Vi går langsomt fremad, men det kommer. Vi startede i søndags, hvor hun panikkede lige så snart vi startede klipperen og sprang grimen. Så der kom vi ikke igang.

• #14   22. okt 2013 Igår klippede vi også lidt. Så meget vi fik lov til.

• #15   22. okt 2013 Har i prøvet at røre ham over hele /eller det meste af kroppen med slukket klipper.

Hvis i kan undgå det så lad vær med at fjerne klipperne ved uønsket adfærd (ved deter utrolig svært) det belønner adfærden da i jo fjerner det han synes er ubehageligt

• #16   22. okt 2013 min var også totalt spastisk at klippe i år, sidste år stod han helt roligt, men jeg kom i tanke om at jeg fik klippet hul på han ved bagbene så tror det var noget af grunden til han var lidt hysterisk...

din kan måske også have haft en dårlig oplevelse sidst den blev klippet...

jeg er til dels modstander af en bremse, men det virker...

• #17   22. okt 2013 Hej jeg hat købt min pony for to måneder siden... Og de sagde man skal bedøve hende når vi skulle klippe hende!!:-) vis den snart skal ha raspet tænder kan du jo fordi så bliver den bedøvet og så kan i gøre det:-)<3

• #19   22. okt 2013 Min var også bange men så brugte jeg en app som hedder elecrazor smiley smiley
    Ved godt din ikke var bange for lyden man så kan du jo prøve at lægge den mobil på ham/hende smiley smiley

• #20   22. okt 2013 Tak for alle de mange svar! Vi må blive ved med at træne! smiley Det er nemlig ikke så godt at have en konkurrence hest som ikke vil klippes smiley

• #21   22. okt 2013 Prøv og gi den noget Zylkene

• #22   22. okt 2013 Har haft samme problem med min.... og nu skriver jeg lige noget, som måske lyder mærkeligt smiley Prøv først at træne med en hårtørre! Jeg trænede på denne måde med min... tændte hårtørren ved siden af ham, dog uden at den rørte ham... da han så accepterede det lagde jeg hårtørren på ham så han kunne mærke vibrationerne fra den... og endelig start med at ligge den på hans skulder. Du må ikke flytte den før han acceptere den! Så snart han står stille og acceptere den flyttef du den væk fra ham. Bliv ved med at træne sådan indtil han tilsidst ikke reagere på den... og stille og roligt kan du så begynde at køre den rundt på kroppen af ham... husk at hårtørren skal røre ham så han kan mærke vibrationerne fra den.
    Min hest lærte det.... og han blev klippet. .. dog stod han ikke bum stille... men nok til at han kunne blive klippet. .. og vi trænede med hårtørren i ca to måneder... det kan sagtens tage længere eller kortere... kommer an på hesten.

• #23   22. okt 2013 Du skal være velkommen til at skrive privat hvis det er. Har klippet flere heste med problemer

• #24   22. okt 2013 Kender flere ponyer der skal bedøves og ofte flere gange smiley forstår ikke man gider risikere at blive sparket ned fordi de går amok. smiley
    Vi bedøver altid eller satser på ikke at skulle klippe smiley

• #25   22. okt 2013 Jeg kan nu ellers skrive under på, at bedøvelse virker helt fint - og ikke nødvendigvis gør hesten mere panisk næste gang.
    Jeg køber det blå pasta hos dyrlægen, så jeg selv kan bedøve, da min hest har tendens til at sparke når han klippes (når man når ned omkring bagparten). Han advarer lige et par gange ved at stampe i gulvet, og så kommer der ellers et ordentligt kospark.
    Første gang ventede vi 30 minutter, til hesten var godt væk, og så blev han ellers klippet uden problemer - et enkelt advarselsstamp, men så fik han et par minutters ro og så kunne vi fortsætte. I år har ventede vi knapt så længe, kun ca. 15 minutter, så han var rimelig vågen, og alligevel tog han det langt roligere end da han var fuldstændig væk året før. Han hverken advarede eller sparkede ud, og vi kunne nok have klippet ham helt uden bedøvelsen denne gang.
    Jeg har KUN gode erfaringer med bedøvelsen, der sikrer sikkerheden for den, der holder klipperen, og at min hest bliver klippet stressfrit. Han tager klipning pænere og pænere, og kræver mindre og mindre pasta for hver gang.

Der er til 600 kg hest i sådan en tube, og hesten er godt træt 1-2 timer afhængig af mængde. Det er noget billigere end at få dyrlægen ud og bedøve, og hesten kommer ikke til at svede, som den ellers ofte gør af dyrlægens bedøvelse.

• #26   22. okt 2013 Som Jette H siger; prøv at give hesten "magten" over hvor tæt klipperen er på ham. Hvis han begynder at lægge ører og lignende, så flytter i den ikke, men lige så snart han så står stille, så flytter i den. Så lærer hesten at hans opførsel bestemmer hvor klipperen er, og så bliver de som regel roligere og accepterer det, da de ved at de kan få det til at gå væk.
    Som de andre vil jeg også fraråde bedøvelse når det ikke er absolut nødvendigt (hvilket jeg ikke synes en klipning er), men anbefale træning, træning, træning, og evt. se på om skærene er skarpe nok eller om de måske rykker pelsen af istedetfor at klippe.
    Held og lykke med projektet smiley

• #27   23. okt 2013 Har nu ik oplevet hesten blev mere panisk.
    Min den gamle blev de første 3 gange, klippet med bedøvelse.
    4 gang ku jeg nøjes med vat, og jeg ku klippe hende over alt og hun stod bare.
    Så bedøvelse ka sagtens hjælpe...

Livet er for kort til heste der ik vil klippes og gå i trailer...

• #28   23. okt 2013 Hej min far har nogle plasterer som nok kan hjælpe dig og din hest. Han har behandlet mange heste, nogle af vores bekendte havde samme problem som dig, den sparkede og bed efter dem men så fik den tre plastere på og wupti så blev den klippet smiley ring evt til min der og hør nærmere på 30405085 smiley

• #29   23. okt 2013 team miracle: Jeg ved ikke hvad den hedder faktisk smiley Det er ikke rigtig vores men alle i stalden bruger den. Den er "trådløs" og skal lades op fra gang til gang smiley

Kommentér på:
Han flipper jo helt ud(klipper)

Annonce