{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Longere i bakker?? {{forumTopicSubject}}

Kom til at tænke på en ting i dag.. Når man skal træne balance + muskler så plejer mange at trave og galopere i volter på en bakke... Dette kan vel ligeså godt gøre i longe eller hvad?

Da jeg træner Tindurs muskler så går vi op og ned af bakken en gang pr uge. men dette synes han jo er lidt kedelig... Kunne jeg så longere ham i stedet for så han skal koncentrere sig lidt mere?
Eller er dette en dårlig ide?

Mv TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longere i bakker??
  • #1   27. okt 2013 kommer nok an på HVOR bakket det er smiley

Jeg har flere gange i løbet af sommeren longeret på en let skråning

• #2   27. okt 2013 vil ikke mene man skal ride i volter på bakker, men op og ned
    men hvis det ikke er en stejlere bakke og den er jævn, så vil jeg godt mene du kan longere der

• #3   27. okt 2013 ja som Sandie så smukt formulerer det: en skråning smiley

• #4   27. okt 2013 Jeg ville nok vælge at sige at man sender den op ad bakke iført en longe, frem for at kalde det longering smiley Men ja - bakker er super træning! Bare lad den selv vælge tempo når den går nedad. Opad kan den godt give den lidt gas smiley

• #5   27. okt 2013 Den har en stigning på ca 35 % og er ude på en mark (ujævnt terræn.) Ville I mene det er for stejlt at sende han rundt i longen i den og lade ham skridte og evt. trave?

Katrine - den opnår jo ikke en ret meget bedre balance ved at kun løbe op og ned.. Det skal jo være cirkler så hans balance bliver udfordret smiley

• #6   27. okt 2013 Det er jeg klar over smiley Jeg ville bare ikke vælge at lade min udføre hele cirklen i galop - med mindre han viste sig virkelig sej til det - af frygt for den belastning det ville give ned af bakke, på hans forpart.

• #7   28. okt 2013 Katrine - Vi er slettes ikke nået til galoppen endnu smiley Men ville du mene at når vi har galoperet i longe et styk tid at det stadigvæk er risikabelt at tage det i skråningen? Hvad når der også er rytter på for de heste der trænes på denne måde..? Det gør det jo endnu sværere for de heste at holde balancen ikke?? smiley

• #8   28. okt 2013 En 35% stigning? Nej det er for farligt.
    Man kan gøre det på en let skråning men ikke på en stigning. Desuden skal du tænke på hvor meget det vil belaste benene at gå på cirkel på en stigning.

• #9   28. okt 2013 Jeg tror måske du misforstår mig eller jeg kan måske ikke forklare mig rigtig på dansk smiley Det er en mark hvor det er høstet og der går lidt opad, ved siden af er der folde hvor der går 4 hoppe plager. De løber både op og ned af den bakke som skråner næsten ligeså meget som der hvor vi går/træner ( Jeg prøvet at vise min mand med hånden hvordan marken skrånet og han sagde ca 35 %, om det passer ved jeg ikke :-)) Tænker du stadigvæk det er for farligt?

Kommentér på:
Longere i bakker??

Annonce