{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder ryttere
  • #1   9. nov 2013 Altså vil sige, hvis de ikke er alt for føl byggede kan du gøre dem ryttervant i 4 år alderen smiley
    Skal også til træne en islænder der står ude ved min part og hun er også 4år smiley

    Jeg synes det er en helt okay alder at starte i smiley


  • #3   9. nov 2013 tak for jeres svar smiley

  • #4   9. nov 2013 Min kommende skal også tilrides som 4 års. smiley

  • #5   9. nov 2013 4-5 år er det ideelle. Min blev tilredet som 4½ års.

  • #6   10. nov 2013 Jeg begynder så småt når de er 3, alt efter hvor klar de er til det.. Sådan gjorde vi på Island, og det fungerer meget godt.
    Det er en skrøne, at den islandske hest vokser langsommere end alle andre heste, de er af samme bygning som fx fjordheste. Min veninde, som er uddannet indenfor området, har givet mig en laang forklaring på, hvorfor det er godt at tilride hesten ved den alder. Og undersøgelser viser, at heste, der er tilredet tidligt, holder meget bedre og til meget mere, end heste, der er tilredet sent. Det har noget med hestens anatomi at gøre.
    Desuden er de lettere at påvirke, deres sind har ikke "sat sig" som ved de ældre, og de er derfor noget mere åbne for forandringer.
    Som eksempel har jeg en 7-årig hoppe i gangsætning, og hun er noget sværere at "snakke med" end en hest i den ideelle tilridningsalder.

    Det er bare min erfaring smiley


Kommentér på:
Islænder ryttere

Annonce