{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning af longering {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG,

Jeg har fået part på en 8-årig vallak, og har lidt et problem... Han VIL ikke longeres... han søger hele tiden ind mod midten og vil bare ikke gå ud på sporet. Han kan ikke lide at man står så tæt på hans bagpart når man driver med pisken, sidste gang jeg gjorde det, sparkede han ud efter mig og bukkesprang... Er der ikke en måde som jeg kan lære ham det på, hvor han vil synes at det er sjovt og i hvert fald ikke blive så stresset over det? smiley Han er ikke blevet longeret i to år, og er næsten aldrig rigtig blevet longeret... Så Jeg tror nu også bare at han ikke forstod jeg ville have ham til, men hvordan kan jeg så lære ham det uden at han stresser op over det? Og jeg mener ikke at han har ondt... Men man ved selvfølgelig aldrig?

Håber at I kan hjælpe!!!

Hilsen den frustreret.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til træning af longering
  • #1   10. nov 2013 Jeg tænker at pisken måske skal ligges væk, driv med stemme og den ene ende af longen. Hvad man lige kan gøre ellers ved jeg ikke, måske have en ude der går ved siden af og hjælper på at holde den på sporet.. Jeg ved det ik. Men prøv uden pisken

• #2   10. nov 2013 Se de her videoer: http://www.youtube.com/watch?v=JIxfmxMrNqA

De giver en super forståelse for hvordan man bedst muligt lære hesten at blive longeret, uden man stresser dem op smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #3   10. nov 2013 Jeg tænker, at du skal finde en, der kan lære dig at longere. Det er lettere end at lære det via nogle videoer og der er en til at rette på dig, hvis du ikke selv kan se, at du står forkert ift. hesten. smiley

• #4   11. nov 2013 Mange tak for svarene! Jeg vil spørge min underviser, om hun ikke kan hjælpe mig, og så vil jeg prøve uden pisken.. smiley Og tak for videoen, den er super god! smiley

• #5   11. nov 2013 Vil også sige lær at stå korrekt, dit kropssprog skal sende hesten ud, og siger hesten fra ved at sparke, er der altså nok lige nogle grænser der skal sættes på plads, for det ikke ok at losse ud... Dog skal de signaler du sender passe med hvad du beder hesten om, det faktisk ikke så nemt som det ser ud. Men nu siger folk så drop pisken, jeg siger modsat behold den for din sikkerhed. Du skal have afstand på så du ikke kommer ind i sparke afstand. Min gamle der satte vi en pose på longe pisken den lyd fik virkelig hesten op og ud, og med hjælp fra træning rettelser af mine fødder mine skuldre ind og træne bare i skridt i torv flyt dig for mine skuldre fødder så fik jeg en hest der bare gik så godt på de mindste kommandoer. Men starten var hård

Kommentér på:
Hjælp til træning af longering

Annonce