{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Shetlænder ridning?? {{forumTopicSubject}}

Hvad syntes i om store ryttere der rider rundt på små shetlændere/miniaturer? Jeg syntes det er meag synd /; Og når man så spørger om de ik er ved at være for store svarer de oftest >> Nej for shetlændere er meget stærke, ja det ved jeg godt med alligevel ? s;

Hvas syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetlænder ridning??
  • #1   5. jan 2007 Hm ,, Har iik noqet imod Lidt store rider på shetlændere men på miniturere NEJ !!

• #2   5. jan 2007 jeg red på shetlændere engang, men der kunne mine ben kun lige nå ned under ponypuden hehe ;P

• #3   5. jan 2007 Hvis det bare er lidt tullren rundt for sjovt en gang imellem , og man ikke er for tung , og hesten intet har imod det, så syns jeg squ det er iorden

• #5   5. jan 2007 - de fleste shettere Har squ brug for der sætter sig en op og tager lidt fat i dem engang imellem..

• #6   5. jan 2007 <b>
    EGNIG MED
    Susanne •Team Hjulmandgården• !

• #7   5. jan 2007 Jeg red på Sir Alex til jeg var 11.. ,
    red galopløb , og vandt, da jeg var 10. smiley
    Kig billeder i fotoalbum evt smiley

• #8   5. jan 2007 ok på shætlænder, men IKKE på miniature !

• #9   5. jan 2007 Susanne •Team Hjulmandgården• !
    Jeanine M
    Enig med dem! Plet er en være Satan:D

• #10   5. jan 2007 Shetlænder er bygget til at kunne bære meget vægt, ligesom islænder..

miniature må man slet ikke ride på, de er ikke bygget til det...

• #11   5. jan 2007 enig med Susanne •Team Hjulmandgården• !

og man må så stole på rytteren kan mærke hvad ponyen kan holde til =)

jeg skridter da også nogle gange tur på min og der kan han både bukke af glæde og jeg ved ikke hvad, og han er ikke engang svedt når vi kommer hjem =)

• #12   5. jan 2007 - Der er da ikke noget skønnere end en ordentlig gallopper over marken på en lille pony smiley

• #13   5. jan 2007 Janni- De tossede 2! H :
    yiir , og specielt når de er så krudtede at de flejner for en femmer . ;D enormt underholdende når man næsten kan røre jorden smiley

• #14   5. jan 2007 syntes også man skal passe på ikke at blive for pylret xD shetlændere er trods alt en HEST og ikke en HUND xD

• #15   5. jan 2007 Michelle W:

er du sikker på du har helt forstand på shetlændere..?

for de er lige det modsatte af hva du siger, og tit har de brug for at få en større rytter op på ryggen, ellers kan de let blive for svære for de små børn..

Desuden, så er der engang en dyrlæge i et blad, der har sagt til en pige på ca. 15 år, at hun godt kunne ride hendes shetlænder endnu.. (hun sprugte om hun var blevet for stor til den)

• #16   5. jan 2007 når man næsten kan røre jorden vejer man som regel også for meget, det kan godt være i synes det er sjovt, men gør hesten?
    Shetlændere er frække, ja- men de har altså også tit noget lorteudstyr- især sadlerne- og også tit nogle enten meget uøvede eller for TUNGE ryttere smiley
    hvorfor kan i ikke bare holde jer til heste i passer i højden?
    forstår ikke problemet i det, synes det er skræmmende hvad i udsæter ponyerne for, bare for at ha det sjovt smiley

• #17   5. jan 2007 tine H det er også sjovt for ponyen =)
    vi kan sige det ligeså meget som en dressur eller springrytter kan sige at deres heste kan lide det =)

• #18   5. jan 2007 Der er jo altså også voksne der næsten kan nå jorden fra islændere... er det så også synd? så de vejer også for meget, eller er det mig der har misforstået det?

de kan både ride konkurrancer på dem og alt muligt =)

• #19   5. jan 2007 tine H

det syns jeg så er lidt strengt , det er jo kun noget der sker sjældent.
    Og vi rider jo ikke rundt i fuld hammer på de små, så sveden springer af dem, og de ikke kan trække vejret. en lille tur skader intet , tværtimod.
    og self er det jo op til rytteren at lytte til hestens signaler..

småponyer kan ikke blive ved med at være perfekte børneponyer, hvis det udelukkende er små tøzer 'som passer' som rider dem. så går det galt.

• #20   5. jan 2007 team Hidsigprop (Rebecca og nicoline)
    okay, der har du ret i noget. og så alligevel ikke :b
    man kan aldrig sige, at hesten synes det er sjovt, det er nemlig kun i meget få tilfælde at folk kender nok til f.eks. horemanship til at kunne læse hesten, og bedømme hvad den synes om situationen. jeg ved heller ikke om min hest kan lide dressur, som jeg næsten rider hver dag- jeg vælger bare at tro på det (nok for min egen skyld)..
    derfor synes jeg ikke argumentet med at det er sjovt for ponyen holder smiley

• #21   5. jan 2007 tine H
    behøver man at være horsemanshipper for at kunne se om en hest "lider" eller har det sjovt...?

• #22   5. jan 2007 Tine H:

nu kan man jo også mærke på ponyen om den holder af det, og de vil nok ikke opsøge en når man kommer hvis de kun har dårlige oplevelser med en..

- Nu det jo ikke alle der bruger lorte udstyr til de små heste..

• #23   5. jan 2007 ponyen har ørene fremme og bukke af glæde over at få lov at strække ud? Det ville jeg da læse som glæde =P

• #25   6. jan 2007 Susanne:
    nej, jeg har heller intet imod at en lidt stor rytter sætter sig op på ponyen en gang eller 2 for at vænne den af med en uvane. Jeg synes bare alt for tit at de skal op og "vise hvad de kan", når de nu har chancen smiley - og jeg synes bare at det med at det er sjovt at gallopere henad marken er en lidt anden sag..

Team hidsigprop:
    jeg tror at folk der rider islændere har andre grunde til det, de gør det ikke bare for sjov, og jeg synes sjældent man ser rytteren være SÅ stor i forhold til ehsten, som med shetlændere smiley
    måske er det også bare mig der er pylret, jeg synes bare det ser forkert ud, og jeg får ondt af dem.

• #26   6. jan 2007 Michelle W:

Springe, hva er det helt præcist der er galt i at springe..?

du får det til at lyde som om det er SÅÅ hårdt at springe, men alt andet, nej det er ikke hårdt..

• #28   6. jan 2007 nej, man behøver ikke nødvendigvis at kunne horsemanship, men jeg tror mange kunne lære en del af det alligevel smiley - desuden har jeg aldrig sagt de "lider".
    helt ærligt, hvis vi tar dit konkrete eksempel "Team hidsigprop", så er det ikke alle der ville være enige i din observering, tror jeg smiley ikke at jeg siger du lyver, men jeg ser bare tit folk misforstå deres hest's signaler noget så groft.

• #29   6. jan 2007 Nogle gange sl´kal man ikke kigge på højden, men på den enkelte rytters bygning og hestens bygning, MANGE voksne mænd har lange ben, og kommer let til at se for store ud til den hest eller pony de rider på, men den kan sagtens holde til det..

Jeg forstår ikke hvorfor folk de altid kigger efter højden..? det er da ikke den der er det vigtigste, det er da vægten..?

• #31   6. jan 2007 michelle W:
    til gengæld vil jeg ikke give dig ret i a de er nogle små sataner, ikke mere end andre heste tror jeg smiley ligesom man har fundet ud af, at æsler rent faktisk ikke er stædige dyr, men blot meget bange. - så tror jeg også at shetlændere er en helt misforstået race i den sammenhæng! Der har OFTE dårligt udstyr, (ikke altid, jeg ved det), en eller nogle gange flere uerfarne ryttere, og de ting tror jeg gør dem til "de små sataner", ihvertfald mange af gangene!

• #33   6. jan 2007 Michelle W:
    30 - 40 cm, det er INGENTING for en shetlænder (ihvertfald ikke min Sofus), han springer skam uden besvar 60 - 70 med en 10-11 årig pige (og han har ikke ondt i ryggen )..

• #34   6. jan 2007 nice little pinguins:
    jeg mener ofte at højden og bredden hænger sammen! desuden vil du slet ikke kunne bruge dine hjælpere korrekt, og som du burde (som hesten sikkert har lært) når dine ben rører jorden. Det syns jeg da er lidt synd, for det må da være forvirrende..

• #35   6. jan 2007 Michelle W:

Ja, SER tunge ud, men er de det..?

• #37   6. jan 2007 så længe rytter og pony/hest passer sammen i højde OG vægt, kan de vel ligesom alle andre heste springe springet, indtil de river ned? smiley

• #38   6. jan 2007 tine H:

jo, det kan jeg faktisk godt..

• #39   6. jan 2007 michelle W, jeg evd godt i mener det kærligt, men der er bare så mange shetlændere der bliver gjort til de små sataner, og får nogle ekstra rap i røven før man tænke,r om der måske er en anden grund til at den opfører sig sådan. Tænk hvis det var en DV'er der blev ved med at bukke, og smide folk af. Straks ville den blive undersøgt i ryggen osv, men en shetlænder skulle bare ha en større rytter op?
    it just does'nt make sense to me..

• #40   6. jan 2007 Slevom jeg næsten kan nå jorden på Sofus, kan jeg godt springe 60 uden at rive springet ned..

• #41   6. jan 2007 Det her er en super debat xD

jeg kan noget horsemenship for mig og min shetlænder har været til det mange gange sammen xD så tror ikke det er det der er problemet =P

• #43   6. jan 2007 nice little penguins
    men stadig bliver hjælperne brugt forkert pga højden, selvom vægten måske er i orden..

• #44   6. jan 2007 tine H:

nu det jo heller ikk meningen at de skal gå LA dressur.. (min kan altså sagtens lave schenkelvigning til begge sider i skridt og lidt i trav)..

Nu rides der jo mest lidt hygge på dem.. men, så bør voksne mænd på islænder (hvor deres ben stikker ned under maven) jo heller ikke ride dem, for så kan de da heller ikke bruge deres hjælpere rigtigt..

• #45   6. jan 2007 nej, okay - men så er du en af de få smiley
    jeg forstår ikke hvorfor i har så travlt med at retfærdiggøre jer selv. I må da indrømme at mange shetlændere (måske ikke jeres, men mange)har dårligt udstyr, eller er det bare længe siden jeg har set en?

hvad mener du emd at det er en super debat, team hidsigprop?

• #46   6. jan 2007 islændere bliver tilredet OG redet ved brug af hjælperne på den måde. Det gør shetlændere ikke, med mindre de permanent bliver redet af en for stor rytter smiley

• #48   6. jan 2007 tine H:

hvordan kan islænder rides med rigtige hjælper af en rytter hvor benene stikker 20 cm ned under maven, når en shetlænder ikke kan, hvis rytters ben stikker 20 cm, ned under dens mave..?
    Nu kan man altså godt finde meget små og unge ryttere, som kan ride ved rigtig brug af hjælpere...

Jo, man ser tit udstyret er dårligt til shetlændere desværre, men dem man ser det ved, er så os tit dem der ikke har andre heste, og som ja, ikke rigtigt kan ride rigtigt..

• #49   6. jan 2007 Michelle W:

hvorfor lade vær med at lære den schenkel vigning..?

Shenkelvigning er en god øvelse for hesten..

• #50   6. jan 2007 fordi den har lært det sådan, det er det der er "rigtigt" for den.
    Shetlændere bliver da forvirrede hvis de plejer at gå med børn, hvor hjælperne sidder "korrekt", og når der så kommer en høj person op på den, hvor hjælperne (for den) ikke sidder korrekt. iøvrigt har rytteren ofte heller ikke lært at bruge hjælperne korrekt på en shetlænder smiley

• #52   6. jan 2007 hvilket niveau hesten er på dressurmæssigt, hat jo heller intet at gøre med om man skal bruge sine hjælpere korrekt hvis man vil have den korrekte respons fra hesten!

• #53   6. jan 2007 "iøvrigt har rytteren ofte heller ikke lært at bruge hjælperne korrekt på en shetlænder :)"
    -hva mener du lige med det..?

det kommer vel an på om den "store" rytter kan bruge sine hjælpere rigtigt på en shetlænder..

det kan os være den altid har været vant til en stor rytter (ligesom islænderen har), og det så forvirre den når der kommer ne mindre rytter op og ride..

• #54   6. jan 2007 Michelle W:

det kan man os lære dem.. man kan skam lære dem næsten alting....

• #56   6. jan 2007 nej tværtimod, nogle gange er de lidt for "kloge"..

• #57   6. jan 2007 ja, det kan meget vel være smiley
    men så har den store rytter jo heller ikke bare været oppe og "rette" på den frække pony, vel? hvis ryttren har lært at bruge sine hjælpere korrekt og hvis ponyen er vant til de hjælpere så er der vist blevet redet fast med en for stor rytter, ikke?

• #59   6. jan 2007 Tine H:

jo, måske, det kommer vel an på hvor tit den er blevet reddet..

Men det er mere det, at hvis en rytter på en hest kan bruge sine hjælpere korrekt selvom benene hænger 20cm nede under maven på hesten, så kan en rytter på en shetlænder vel også bruge sine hjælpere korrekt selvom de hænger 20cm nede under maven på den..

der er vel ikke nogen forskel der..?

• #60   6. jan 2007 Michelle W:

ja, og kan de ikke finde nogen, smutter de alligevel under hegnet..

• #61   6. jan 2007 jo, det er der. det er jo ikke kun ryttren der skal forstå signalerne, for det er jo hesten der skal reagere på dem og forstå dem.
    min pointe: hvis shetlænderen forstår rytterens signaler, på trods af at benene hænger langt under maven er de for længe blevet redet af for lange ryttere smiley

• #62   6. jan 2007 måske for lange, men det behøver stadig ikek være for tunge ryttere..

• #63   6. jan 2007 jeg har nu 4 shettere, men der er kun 1 af dem jeg tager en tur på, det er ikke det vilde men hun er meget kraftig bygget og er over 105 i stg. hende tager jeg da små ture på, i skridt og måske en lille trav.. Hun elsker at lave noget og derfor gør jeg det.

De andre syntes jeg er for spinkle til at bære mig. men ja kan godt finde på at sætte mig op på dem, hvis de er frække.

• #64   6. jan 2007 jeg synes d kommer MEGET an på rytterens vægt.
    Så jeg vil hellere sige at det er mere iorden at en rytter på 175 som vejer 45 kg rider på så lille en hest (en gang imellem) end en rytter der passer højdemæssigt og vejer 70kg!
    Har set flere tilfælde med direkte "fede" unger der rider rundt på små ponyer, og DET synes jeg er synd. Det kan godt være at shetlændere er meget stærke, MEN deres ryg kan sq stadig tage skade!
    Tror der er mange der tror de er lige så stærke ridemæssigt som træk-mæssigt, og det er meget forkert!

• #65   11. jan 2007 Jeg er 161 cm. og jeg har det seneste år redet lidt på en af mine shetlændere (Tordensky) , fordi at han er så bred og muskuløs . Han har overhovedet ikke noget besvær med at bære mig eller noget og han er slet ikke sur når jeg skulle op på ham . Så man kan godt se , at det dér med at jeg er lidt langbenet til ham , det rører ham slet ikke (:
    Men jeg er så næsten stoppet nu , for nu synes jeg også selv at det begynder at se lidt for sjovt ud .
    Men jeg rider stadig på ham engang imellem , men det er nok kun 1 gang hver anden måned (; .

Kommentér på:
Shetlænder ridning??

Annonce