{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Bruger ikke sine bagben. Hvad kan jeg selv gøre? {{forumTopicSubject}}

Min ung hest er begyndt at glemme sine bagben og ryggen. Jeg fik for første gang dressur undervisning for lidt over en uge siden hvor er underviseren sagde at han så ud som om han har en låsning over krydset eller også var hans gang bare atypisk. Det tænkte jeg lidt over og jeg kunne godt se hvad hun mente med at hans kryds var mærkeligt.

Han er blevet "sprunget" fast hver uge i et stykke tid. Og min faste springunderviser der har været med i 3 måneder sagde også at han smed ryggen og ikke brugte sig selv optimalt sidst vi sprang, og han bukkede med mig 2 gange det har han aldrig gjort. Hun sagde jeg burde begynde at ride over bomme i ihvertfald en gang om ugen.

Min spring underviser dage at det var første gang hun havde set ham sådan.

Så jeg tænker der må være sket et eller andet. Så inden jeg smider en helt månedsløn efter en kiropraktor, hvad kan jeg så selv gøre? Skal han have fir i en uge hvor han bare bliver trukket med? Eller kan det rides væk? Han virker overhovedet ikke til at have ondt ud over hans 2 buk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger ikke sine bagben. Hvad kan jeg selv gøre?
  • #3   19. nov 2013 I mine øre lyder det som om du skal have en kiropraktor ud til ham. smiley

• #4   19. nov 2013 Sadel er tjekket. smiley men han kan selvfølgelig være vokset ud af den. smiley

• #6   19. nov 2013 Jeg tænker også at han viser Ingen tegn på ubehag ud over de 2 buk han kom med, og det kan være fordi han var frisk.

go on: Tror du det løser problemet? For jeg synes vi laver alle de øvelser vi kan. smiley

• #8   19. nov 2013 Man kan godt være låst i ryg/lænd uden at være syg eller dårlig. Man tilpasser sig bare. smiley
    Har selv problemer med lænden, som sætter sig i nakken som gør at jeg ikke kan se så langt til den ene side. Det er ikke altid jeg får smerter eller hovedpine.

Da jeg begyndte at arbejde i Australien med malkekøer, fik jeg en ny og anderledes arbejdsstilling, som gjorde at jeg låste så voldsomt i ryggen at jeg blev syg - det var ret voldsomt. Men det er kun sket den ene gang. Var til kiropraktor en enkelt gang og var rask igen smiley
    Hvis jeg havde sådan en hest, ville jeg personligt få den tjekket af en fys eller kiropraktor, hvis nu der faktisk er en låsning som man ikke bare kan træne væk.

• #9   19. nov 2013 Jeg har tænkt mig at bruge, kiropraktor hvis intet andet virker. smiley

Vi er ikke særlig langt i spring, og laver meget gymnastik spring og balance øvelser.
    smiley

• #10   19. nov 2013 Jeg ville kontakte en kiropraktor eller en fys. Da jeg ikke vil tro det er noget som kommer dårligt tilbage. Selv hvis hesten er helt rask, så er det jo altid godt at vide i fremtiden, at der ikke er nogle generelle problemer med benstilling eller lignende smiley

• #11   19. nov 2013 her er de ting jeg gør ved min .:)

- bomtræning gerne i et hjørne og så mindst 6 bomme i træk
    - gulerodsøvelser
    - longering, gerne over bomme i et hjørne og så mindst 6 i træk
    - løsgørende dressur træning, med lidt længere tøjler så du kan trykke bagbenene ind med dit indvedige ben og så hvis muligt du kan så undgå at presse for meget med det udvendige ben, så presser man bare bagperten ind i volten igen.

smiley

• #13   19. nov 2013 En massør kunne jeg forestille mig var billigere end en fys. Måske du kunne starte med at få sådan en ud?

• #14   19. nov 2013 eg vil ikke betale for en massør der siger eg skal have kio ud. smiley

Kommentér på:
Bruger ikke sine bagben. Hvad kan jeg selv gøre?

Annonce