Bruger ikke sine bagben. Hvad kan jeg selv gøre? {{forumTopicSubject}}
Min ung hest er begyndt at glemme sine bagben og ryggen. Jeg fik for første gang dressur undervisning for lidt over en uge siden hvor er underviseren sagde at han så ud som om han har en låsning over krydset eller også var hans gang bare atypisk. Det tænkte jeg lidt over og jeg kunne godt se hvad hun mente med at hans kryds var mærkeligt.
Han er blevet "sprunget" fast hver uge i et stykke tid. Og min faste springunderviser der har været med i 3 måneder sagde også at han smed ryggen og ikke brugte sig selv optimalt sidst vi sprang, og han bukkede med mig 2 gange det har han aldrig gjort. Hun sagde jeg burde begynde at ride over bomme i ihvertfald en gang om ugen.
Min spring underviser dage at det var første gang hun havde set ham sådan.
Så jeg tænker der må være sket et eller andet. Så inden jeg smider en helt månedsløn efter en kiropraktor, hvad kan jeg så selv gøre? Skal han have fir i en uge hvor han bare bliver trukket med? Eller kan det rides væk? Han virker overhovedet ikke til at have ondt ud over hans 2 buk.
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 678
maj 2013
go on: Tror du det løser problemet? For jeg synes vi laver alle de øvelser vi kan.
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Har selv problemer med lænden, som sætter sig i nakken som gør at jeg ikke kan se så langt til den ene side. Det er ikke altid jeg får smerter eller hovedpine.
Da jeg begyndte at arbejde i Australien med malkekøer, fik jeg en ny og anderledes arbejdsstilling, som gjorde at jeg låste så voldsomt i ryggen at jeg blev syg - det var ret voldsomt. Men det er kun sket den ene gang. Var til kiropraktor en enkelt gang og var rask igen
Hvis jeg havde sådan en hest, ville jeg personligt få den tjekket af en fys eller kiropraktor, hvis nu der faktisk er en låsning som man ikke bare kan træne væk.
maj 2013
Vi er ikke særlig langt i spring, og laver meget gymnastik spring og balance øvelser.
nov 2007
Følger: 157 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 324
jan 2009
Følger: 123 Følgere: 117 Heste: 4 Emner: 159 Svar: 469
- bomtræning gerne i et hjørne og så mindst 6 bomme i træk
- gulerodsøvelser
- longering, gerne over bomme i et hjørne og så mindst 6 i træk
- løsgørende dressur træning, med lidt længere tøjler så du kan trykke bagbenene ind med dit indvedige ben og så hvis muligt du kan så undgå at presse for meget med det udvendige ben, så presser man bare bagperten ind i volten igen.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 366
maj 2013
Bruger ikke sine bagben. Hvad kan jeg selv gøre?