{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Frieser galop {{forumTopicSubject}}

Hej smiley træningen går rigtig godt, lige bortset fra højre galop. Hun springer forkert an 7 ud af 10 gange smiley har berider på.. Men er der nogen fif fra andre der har friesere? De sku være lidt anderledes med hensyn til galop. Venstre galop er super fin, blød og lækker. Skal jeg ride mest på højre volte i en periode. Tydeligt hun skyder skulderen.... Det er blevet super godt i skridt og trav... Men så snart jeg vil springe hende an på højre så skyder hun skulder. I longe også.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frieser galop
  • #1   9. dec 2013 Stil den til udvendige side smiley
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/vi_med_ungheste___3_aar_/1014717-forkert_galop_

Ikke noget med kun at arbejde på den "dårlige volte". du kan ligge 25% ekstra arbejde på det, men ikke mere end det smiley

• #2   9. dec 2013 Tro mig, det har vi også gjort meget.. Mén nix. Så springer hun rigtigt an men skifter så galop i næste hjørne smiley men vil prøve at fortsætte med
    det... Så træls der er sådan en bøvl med den højre galop smiley men hva, for 3 måneder siden spurtede hun afsted som om der var ild i hendes hale, bare jeg tænkte på at lave galop anspring smiley

• #3   9. dec 2013 Frieser har helt generelt svære ved at galopere. De kræver lidt mere tålmodighed. Jeg havde en i træning og jeg valgte at ligge en bom i det ene hjørne når jeg red og longerede.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   9. dec 2013 Du sørger for at hesten ikke skyder skulderen. Og springer den først an i galop når skulderen er på plads..

Du skal huske at ride hele tiden, og guide hesten, så den krop er korrekt til ny øvelse. At hesten skyder skulderen kan sagtens være din egen fejl fordi du spænder op og bliver irriteret.

Frieser er jo ikke så meget anderledes end andre heste, så der skal ikke tages specielle hensyn.

• #5   9. dec 2013 Har haft 4 forskellige ( faktisk meget dygtige ryttere) på hende, da jeg nemlig også selv var bange for at det var MIG det gjorde noget forkert. Men næ nej... Det med bommen, hvordan hjælper det??

• #6   9. dec 2013 Lulu... Det har jeg nemlig også hørt at de har... Men inden problem med venstre mere... Der løb hun virkelig helt vildt stærkt i første mange måneder. Nu kan jeg få lov at drive og RIDE hende... Før var der kun en ting at
    gøre, og det var at holde sig på smiley he he

• #7   9. dec 2013 Bliv ved med at stille den til udvendige side, når du rider rundt, for så har den ikke plads til at changere (kommer jo an på hvor smidig og gennemtrænet den er) smiley
    Når den finder sin balance i højre galop, så kan du stille og rolig begynde at rette den lige ud, og senere stille den indad. Men giv den tid og ro til blot at finde sig tilpas med højre galop. Ride 2-3 hele volter rundt, hvor du stiller den udad, og så er det det. Når det fungere, så tag to hele volter rundt, og så en 20 meter volte eller to. Når du også har volten på plads, uden at den changere, så begynder du at ligeudrette den ned af langsiden, når du tager de hele volter. Osv osv smiley

• #8   9. dec 2013 Har selv haft en friser med samme problem og min ridelærer sagde at hverken gang hun sprang forkert skulle jeg tage hende ned igen og springe an igen og blive ved indtil det lykkedes gerne på en 20 m volte
    Og efter mange timers træning begyndte det at fungerer

• #9   9. dec 2013 Jeg sluger en god gang tålmodighed og træner det med at stille hende udad smiley hvor er I alle søde at hjælpe os smiley

• #10   9. dec 2013 Er det så bedst at springe an på langsiden, eller stadig i hjørnet?

• #11   9. dec 2013 Held og lykke smiley

• #12   9. dec 2013 Tak søde smiley

• #14   9. dec 2013 Kunne det tænkes at der sidder en låsning/spænding et sted som driller?

• #15   9. dec 2013 Det er tjekket Emma smiley

• #16   9. dec 2013 altså min friser havde absolut ingen balance i starten, og da balancen blev nogenlunde i traven, gik der altså nok et år før han havde fået styrke nok i galloppen til ikke at vælte i hjørnerne og ende i kryds gallop det meste af tiden.(jeg tilred ham som 4 års, han er 5 snart 6 år nu) Især venstre gallop, der kunne han slet ik finde rundt i sine egne ben, og anspringet blev ofte forkert. Selvfølgelig fordi jeg 80 % af gangene måske har siddet forkert, eller glemt hans skulder, men lige så meget pga af den manglende styrke og balance i galloppen. Det ikke mange frieserer der har galloppen med sig i det hele taget, og det bestemt ikke alle frisere hvor det ligger naturligt at galoppere, og slet ik med rytter. Jeg gjorde det i starten at jeg hele tiden gav ham tøjlen i hjørnerne, og kun støttede med udvendige tøjle. Endelig ikke side og låse i indvendige, og så red jeg altså bare frem med sædet. Så fik han muligheden for selv at finde sin balance, uden at jeg distraherede ham og forlangte alt muligt, jeg skulle kun sidde der og ride frem smiley og så endelig ikke firkantede hjørner, men store bløde buede hjørner . smiley og det gik meget langsommt hele den process hvor han sku ha oparbejdet styrke og balance, men han får ofte meget ros for sin smidighed og balance i galoppen nu, selv kontra galloppen ligger nemt for ham i en volte, Og han springer aldrig forkert an!. Så du skal ikke tabe modet hvis du synes det tar lang tid, for det gjorde det altså os med min. smiley

http://www.youtube.com/watch?v=Eid6liYJRgU&feature=youtu.be

• #17   9. dec 2013 Åh Mette, du gav mig lige nyt håb smiley det med
    Indvendige tøjle er jeg helt med på. Det siger min berider også. Må sige jeg er glad for at have haft andre ryttere på, så jeg ikke hele tiden skal spekulere på om det er min måde at ride på der er helt hen i vejret.. Hun er super blød og lækker i trav og går SÅ fint og bruger ryggen fint smiley vil give hende tid, og trøste mig selv med at friesere er lidt "sjove" ang. den galop smiley

• #18   9. dec 2013 Jeg havde en 5 års frieser hoppe i ridning.
    I starten ville den på ingen måder galopere. Så startede jeg med at longere min 2 - 3 gange i uden med en fast indspænding i den udvendige side og longesnoren sat igennem bidringen og ned i gjorden. Det hjalp hende en smule. Så startede jeg med at ligge i bom skråt i det ene hjørne hvor den inderste ende er hævet fra jorden ca 30-40cm og så brugte jeg det til når hun skulle springe an i galop at hun blev tvunget over i den rigtige galop. (Alt det her var ikke noget der skete på 2 dage, men 2 måneder.)
    Efter en masser af træning i longe ( red alm ved siden af, dog uden galop) begyndte det at give pote.

Så startede det næste problem og det var at hun begyndte , ligesom din at skifte galoppen.
    Så brugte jeg lang tid på at ride min volte og gøre den større og større. Til sidst virkede det. Det skal siges i mellem tiden fik hun også Osteopat, som hjalp rigtig meget.

• #19   9. dec 2013 det var dejligt at høre at modet kom lidt op smiley altså, jeg har kun redet dressur i 2 år, det jeg har lært har jeg lært ved at ride ham til og op, og der er altså ikke andre der har været på ryggen af ham, så selvfølgelig kan det lade sig gøre, især når du er så bevidst omkring det smiley er sikker på du nok skal få en rigtig fin gallop,, og ja vi må bare indse at vors kære frisere skal ha lidt længere tid til at få styrken og balancen ^^

• #20   9. dec 2013 Har du helt ret i Mette.. Men hold da så ferie en lækker galop når de endelig er klar smiley hendes venstre galop er som at flyve, som om hun ikk rør jorden smiley blød lækker og skøøøøønt smiley

• #21   9. dec 2013 hans venstre gallop tog altså også lang tid, da den højre var blevet nogen lunde var den venstre stadig helt fucked. men nu det altså blevet omvendt, så den venstre er gået hen og blevet bedre end den højre smiley hvis dins venstre gallop er så god, så skal den højre nok os blive det smiley og ja, man sidder fandme skønt !!!

• #22   9. dec 2013 Rigtig mange glemmer at arbejde med galoppen på en frieser i longen, det er hvad jeg har oplevet. For mange af dem har svært ved at holde den i galop, eller som dig svært ved at få den til at slå i rigtig galop...
    Det gælder bare om tålmodighed, og gerne arbejde i longen hvor du får arbejdet galoppen på begge volter, og op bagefter hvor du selv prøver.
    Jeg har en ung en på 3½ år, og han kan på begge volter uden problemer, og det er fordi jeg har arbejdet meget med den i longen smiley

Kender en som har en frieser i ridning, og den har samme problem som din. og den bliver longeret hver anden dag, og bliver redet de andre dage, og her efter 1 mdr, går det rigtig godt. Den mangler stadig at kunne holde sig i galoppen, men nu kan han slå den an i rigtig galop smiley

Held og lykke, det skal nok lykkes for jer smiley

Kommentér på:
Frieser galop

Annonce