{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Frieser med smag for galop {{forumTopicSubject}}

Hej alle I skønne mennesker smiley

Jeg fik for godt halvanden måned siden min prinsesse Hanna. Hun havde stået stille læææænge og kun brugt til lidt skovtur. Nu har vi så trænet og hun er SÅ dygtig. Vi er nået så langt at hun kan galopere en 20 m. volte. MEN vil jeg ned i trav efter galoppen er det som om hun gerne vil fortsætte. Det er helt sikkert blevet bedre, men hold op der er liv efter lidt galop smiley er det typisk frieser eller? Hun er helt vildt god til at gå ned og frem og løfter ryggen fint, men hun er vild med at ride galop. Også jeg, men vil gerne have mindre fart på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frieser med smag for galop
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   3. aug 2013 Tror hun mangler balance smiley

• #3   3. aug 2013 Hun mangler helt sikkert balance, ingen tvivl om det.. smiley men hun blir ivrig efter mere galop.. Egentlig er hun en smule doven ellers, men sikken hun liver op og
    vil fremad efter lidt galop smiley lige nu træner vi tempo skift og atter tempo skidt... Ifølge min berider er det det det skal til smiley

• #4   3. aug 2013 Freja: hvor er hun skøn din frieser smiley hun er i familie med min kan jeg se smiley

• #5   3. aug 2013 Min gør/gjorde det også, og det var manglende balance efter han har fået en meget bedre balance er det ikke slemt mere, han kan godt jappe lidt engang i mellem stadig, men med tempo skift og bedre balance hjalp det.
    Han er i øvrigt også frieser smiley

• #6   3. aug 2013 Vi træner videre smiley hun går pænt i dressur, så håber bare den galop blir mere jævn, så vi kan komme ud på stævnepladserne og lege smiley vi har redet LD2 hjemme til 67,44. Kan jeg godt tillade mig at starte samme klasse til et udestævne?? Vi fik en 2. Plads. Kender ikke lige de regler. Men vil gerne have hende med ude og se hvordan hun tager det smiley

• #7   3. aug 2013 Min Gaya bliver også ivrig efter mere gallop når vi har gjort det en gang, hun elsker det smiley Hendes balance er blevet bedre, så hun suser heller ikke sådan afsted mere.

• #8   3. aug 2013 Hej jeg har lige fået min nye frieser dreng hjem for en uge siden og han gør på samme måde, når han først kommer i gallop, så bliver han også ivrig efter at fortætte, hvis men får ham ned i trav bagefter, så kan man mærke på ham at han er ivrig efter og komme i gang med galloppen igen, jeg har desværrer ikke oprettet ham herinde endnu, men det kommer snart, skal lige ha taget en masse billeder og ha lidt mere og skrive om inden han kommer på:-)

• #9   3. aug 2013 Det kan forsvinde så snart hun får en bedre balance samt at det han være at hun synes det rent fysisk er knap på hårdt at arbejde i galop fremfor f.eks. trav og vil derfor hellere dét.

Sammenlign det med når man rider op af bakker. Rytter vil helst have skridt men mange heste traver eller galoppere fordi det simpelthen er nemmere/knap så hårdt for dem.. smiley

• #10   3. aug 2013 He he, kan godt sætte mig ind i det... Går jeg tur alene med hunden er det knap så hårdt som at gå laaaangsomt med dagplejebørnene smiley men rart hun ikk er den eneste der gør det smiley

• #11   3. aug 2013 Tak Silje smiley det vil jeg prøve smiley man er jo villig til at prøve alt af smiley men dejligt med en hest der er SÅ samarbejdsvillig smiley det gør det hele lidt nemmere smiley

• #12   3. aug 2013 Det er vel forskelligt fra hest til hest.. Min araber gør det også.

Så snart at vi har galoperet en runde, og tager ned i skridt, tripper han konstant, indtil jeg giver ham lange tøjler når vi skal skridte af.. Typisk :o)

Så det har vel bare noget med glæde/temperamentet at gøre smiley

• #13   3. aug 2013 Jeg tror det hænger sammen med dens manglende balance.
    Nogen heste (her iblandt min egen) er mere stabile i galop og finder det nemmere, hvilket er meget naturligt. Hvis du så beder den om at trave, hvilket er svære for den, prøver den at finde en vej uden om. Nogen går langsommere, nogen skyder skulderen ud og din lyder til prøve at få lov til at galopere igen - hvilket hænger godt sammen med at du beskriver den som doven.

• #14   3. aug 2013 Tror for Hannas vedkommende at det har en del med balancen at gøre.. Men helt sikkert også glæden ved det, da ørerne stritter og hun virker glad. Hun tager også galop ture på folden hvor jeg tænker der er gået en galophest tabt i hende smiley

• #15   3. aug 2013 Inden vi begyndte med galoppen gik hun super fint i trav, gør hun også nu smiley men hun traver hurtigere og mere ivrig... Dog laver hun de øvelser fint som jeg forlanger.. Mén giver jeg hende lov så drøner hun rundt på banen i galop med manken flyvende efter sig smiley dog kan jeg slippe ræklerne og sætte mig, så skridter hun af...

• #16   3. aug 2013 Tøjlerne sku der stå... iPhone er utilregnelig smiley

Kommentér på:
Frieser med smag for galop

Annonce