{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

De sidste 3 dage, opdatering {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ville lige fortælle en opdatering på de sidste 3 dage med min hest. Jeg har jo prøvet og tage alle jeres råd til efterretning, også omkring mit temperament og min tålmodighed. Og jeg synes faktisk godt, man allerede kan mærke, at min vallak slapper en lille smule mere af i mit selskab. De sidste to dage har jeg bare longeret ham i 10-15 minutter i skridt, striglet og så ellers sat ham på fold. Idag planlægger jeg at gå en lille tur med ham i skoven ved mit hus. Men, jeg ville lige høre jer - hvornår tror i, jeg kan begynde at ride ham? smiley Selvfølgelig stille og roligt, og uden sporer.

Jeg har for resten også fundet en underviser, som træner efter hms principper, og lægger vægt på groundwork. Vi skal undervises af hende første gang om 2 uger, og så fast én gang om ugen derefter. Så må vi se, hvad der kommer ud af det smiley

Men, som sagt - hvornår tror I, jeg kan begynde at ride ham? smiley

(Til jer der ikke har fulgt med, er dette en opdatering på mit tidligere emne: http://www.hestegalleri.dk/forum/Traaening/1016721-saette_hesten_paa_plads smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De sidste 3 dage, opdatering
  • #1   20. dec 2013 Jeg begynder stile og roligt at ride dem efter 4-5 dage. smiley Bare på en tur eller lidt på banen. Forlanger ikke det helt store. smiley

  • #3   20. dec 2013 jeg er så ikke tilhænger af at lade hesten gå i flere uger og bare nusse..... i min verden må de gerne komme i gang med det samme, men absolut ikke på den måde du beskriver i dit andet indlæg. det lyder dog rigtig godt at du har fundet en underviser der kan vise dig nogle alternative metoder frem for den metode du lagde ud med smiley

  • #5   20. dec 2013 Da jeg rykkede min hest for 2. gang (godt nok 2½ år efter jeg købte ham) red jeg ham nu dagen efter, bare en skridtur, og på 3 dagen red jeg som normalt smiley Nu kender jeg ham jo også, og han er meget easygoing omkring sådan noget. Men når du føler at i er klar, og hesten er faldet godt til.

  • #6   20. dec 2013 Til alle jer som mener at hesten skal have lov at falde til et nyt sted, og stå på stedet i flere dage, inden man må ride den. Hvad gør i så når i skal til stævne? (Hvis i altså rider stævner vel at mærke) Kører i så afsted med hesten ugen før og lader den stå der ind til stævnet eller hvad?
    I min verden betyder det altså ikke alverden. Ville nok i de fleste tilfælde lade den få fri på ankomstdagen, men slap nu af, med alle jer som mener den skal stå 3-7 dage.


  • #7   20. dec 2013 Giv ham lig tid og plads til at komme ned i "korsettet" igen.. lav nogle tillids øvelser og byg en gensidig respekt op.. og det er ok at være lidt hård.. sys ikke du har gjort noget forkert i dit andet oplæg.. heste er sku ikke porcelænsfigure!
    og ellers bare følg din intuition, den er såen set dit aller vigtigste redskab smiley


  • #8   20. dec 2013 Jeg ville ride dagen efter.
    Og som Camilla skriver; hvad med alle stævne hestene?


  • #9   20. dec 2013 Jeg kender en del som rider dagen efter eller to dage efter. Det kommer helt an på hvordan hesten stadig er og om den er faldet til. To dage er nok, hvis du ikke forlanger alverdens af den smiley

  • #10   20. dec 2013 Jeg plejer den første dag, bare at ride lidt rundt i de forskellige gangarter, ikke noget svært eller noget, bare cirkel volter, overgange osv. Så man lige finder rytmen og hestens måde at reagere på.

    Dag for dag sættes niveauet op, så vi indenfor en uges tid rider rundt på det niveau hesten er på.


  • #12   20. dec 2013 Har virkelig stor respekt for at du tager det hele så roligt, og at du virkelig lytter og gør noget ud af det, vi herinde på HG fortæller dig. Synes mange overskred rigtig mange grænser i det andet emne, specielt fordi det igen ikke var SÅ forfærdeligt.

    Men ihvertfald synes jeg lige du skal vinde hans tillid lidt tilbage, og så kan du egentlig godt begynde og ride. Nu kender jeg jo intet til hesten, men begynd og skridte stille og roligt, især efter de trælse episoder i har haft, og hvis han begynder og spænde op, og blive nervøs så bare træk vejret, og få ham til og falde ned igen. Vær sikker på at det slutter godt, hver gang og så kan du begynde og ride mere seriøst igen. smiley


  • #13   20. dec 2013 nu er der jo forskel på om man lige har købt hesten og man så har en hest som man rider stævner på. Man starter jo ikke stævner på en hest du lige har købt i går!

    Til TS
    Lad hinanden at kende lidt. Det skulle jo gerne være din nye bedste ven. Start i det små, skovtur, eller måske bare noget jordtræning Så I bliver dus.


Kommentér på:
De sidste 3 dage, opdatering

Annonce