960 visninger
|
Oprettet:
Feriested til hesten {{forumTopicSubject}}
Hej hestefolk!
Hvis i skulle sende jeres heste i " pension/ ferieophold eller bare på wellness ophold mens i selv var på ferie eller andet hvilke krav ville i så stille til stedet.
Hvilke faciliteter kunne i ønske jer ?
Og hvad ville i betale for sådan et ophold ?
Skulle der være mulighed for træning af hesten eller bare masser af fold og frihed ?
Håber i vil komme med jeres input om hvad i vægter højest hvis i kunne sende jeres hest i " ferie pension "
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 14
Nu handler dette oplæg ikke om om hvad der er godt eller skidt for hesten, jeg spørg om hvis man af en årsag ( sygdom hos ejer m.andet) havde brug for at få passet sin hest eller i forbindelse med en ferie ( hvis man evt. har hesten hjemme privat og kan have svært ved at få dem passet/ set efter og derved ikke har mulighed for at komme afsted eller andet)
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.705
aug 2008
har man hesten hjemme har man forhåbenligt været så forudseende at man har sikret sig at man har nogle i baghånden der kan tage over i tilfælde af......
var det hesten der var kommet til skade og der var tale op en eller anden form for speciel genoptræning, feks svømning. så var det noget andet.
skulle jeg blive syg eller i en periode være ude af stand til selv at vare tage min hests interesse og pasning, ville jeg stadig ikke flytte den men lade den stå hvor den er og lade den indgå i den dagligdag den er vant til, og bare lade den komme på fold i vante omgivelser og med vante mennesker og heste.
ferie for mine heste vil være på fold med deres vante foldkammerater i vante omgivelser, ferie skal være afslapning og ikke det stress den vil opleve ved at blive flyttet og skal vende sig til nye mennesker, nye rutiner, nye heste, nye dufte, nye lyde osv.....
hvilket i mine øjne er et udmærket svar på dit spørgsmål i din tråd.
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 14
aug 2008
kort og godt.
Fold, fold og masser af fold, masser af fold kammerater, masser af fold tid.
kvalitets foder. og dagligt opsyn.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Hesten blev flyttet hjem til mine bedsteforældre og de to shetlændere der. Det tog den meget fint, bortset lige fra at den er umulig at læsse.
Lidt en win-win. Hesten blev passet og skulle ikke stå alene, og jeg fik et ridedyr.
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Feriested til hesten