{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passoa sele system
  • #1   27. feb 2014 Den kan være rigtig god, men som så meget andet, skal man vide hvordan den skal bruges smiley

• #2   27. feb 2014 Pessoa skal kun bruges hvis man ved hvordan. Den er fantastisk god til at styrke rygmuskulaturen. Mange KS-heste kan få glæde af korrekt træning med den.

• #3   27. feb 2014 Den er mega god........ Til at lægge i bunden på skraldespanden! Det dur den bare til!

• #4   27. feb 2014 jeanette h - du må meget gerne begrunde hvorfor smiley

• #5   27. feb 2014 Det giver ingen mening at ligge en hest dyb, for at kunne få den til at bruge sig selv bag fra. En hest kan heller ikke opbygge sine rygmuskler hvis den går i en tvungen holdning, som den gør i pessoa. Den vil begynde at spænde i sin ryg muskulatur istedet. smiley
    Derfor bryder jeg mig ikke om nogen som helst former for indspændinger.

• #6   27. feb 2014 Fordi man ikke kan fremtvinge en korrekt form, ramme, som hesten skal gå i, og al det dersens snoretræk.... Jeg bliver helt rundtosset af at tænke på hvor meget det egentlig modarbejder hinanden... Er den spændt løst nok, så hesten kan sige fra og søge frem, har den ingen "effekt" og strammes den ind så hesten ikke kan undgå at "bruge sig", kan den ikke sige fra, den kan ikke bruge sig hensigtsmæssigt, svinge igennem i overlinjen, da den er låst osv osv.....

• #7   27. feb 2014 jeg kan ved den søde grød ikke se pointen i at spænde hestens mund fast til dens røv! Der er absolut ingen logik i det, og ved man bare lidt om biomekanik, så er det indlysende at pessoaliner hører til på bålet eller i skraldespanden. Og så er jeg i øvrigt 100% enig med Jeanette!

• #8   28. feb 2014 hold da helt op folk kan lyde negative, og sige tingene på en negativ måde! alle holdninger kan vel komme ud på en positiv måde:)

jeg er selv bruger af passoaen! men giver folk ret i, at hvis den bruges forkert kan den have en meget negativ virkning. jeg har selv en pony som har meget tendens tila t komme til at gå en smule højt. derfor arbejder vi enormt meget med at ligge ham dybt så han kan bruge ryggen korret og blive så løs og frigjort i overlien som muligt.

når jeg bruger passoaen er det ikke som tvang, men en støtte til hesten, jeg føler ikke at jeg spænder ham ind, og tvinger ham i holdning, tværtimod. somsagt er der selvfølgelig mange måder at bruge denne på, jeg er dog så heldig at min pony reagere meget følsomt på denne,så hos os er tovene oftes meget løse og alligevel har jeg en pony der er yderst afslappet både under og efter longering! smiley

• #9   28. feb 2014 Signe E: Støtte? Sidder din ponys hals og hoved ikke fast på kroppen? Ellers kan jeg ikke se, hvad den skal bruge støtte til. Den kan vel selv bære sin hals og sit hoved. smiley

Det er faktisk ikke så kompliceret at lære hesten at søge frem og ned uden snoretræk. Min nuværende hest og min gamle hest har/havde meget højtansatte halse, men ved dem begge to har det taget mig max 5 longelektioner at få dem til at fatte pointen i at gå frem og ned. Når først de har forstået pointen, gør de det af sig selv.....

• #10   28. feb 2014 tror aldrig at folk bliver enige i sådanne diskutioner! men når jeg efter 20 min tager passoaen af ponyen og longere den frit, ligger den sig stadig ned og søger selv frem! men som kommentar til spørgsmålet, så syntes jeg at den fungere rigtig godt, og har en god påvirkening på min pony!! smiley

• #11   28. feb 2014 Tror heller aldrig vi bliver enige smiley Hvis din pony søger pænt ned, når den er varmet op, hvorfor så ikke varme den op uden pessoaen? Ros hver gang den sænker hals og hoved, så forstår den det lyn hurtigt. Og så bliver holdningen faktisk en afspejling af ryg og bagpartens aktivitet i stedet for at være fremkaldt af nogle snore....

• #12   28. feb 2014 Som Stine skriver, de bør lære at bære sig selv, timing og ros er kodeordene...
    Se bare ham her... Helt uden udstyr....

profilbillede
  • #13   28. feb 2014 Jeg er glad for min pessoa, men det her er noget folk aldrig bliver enige om.

• #14   28. feb 2014 Jeg bruger pessoa på min hest.
    Men jeg har ikke sat den så løst, at hun kan gå lige hvor hun vil med hovedet, da hendes problem er det ene bagben, som hun forstuvede.
    Men når snoren bagpå rør hende, så flytter hun bare benene lidt kraftigere, hvilket tydeligt kan ses i vores dressur nu her smiley (Og samtidig er jeg nok blevet bedre til at gøre det rigtige fra ryggen smiley )

• #15   28. feb 2014 Og så bruger jeg den primært i skridt og meget lidt trav til tider smiley

• #16   28. feb 2014 Jeg er rigtig glad for min pessoa. Men jer som hader den (og i andre også) tag lige og Google det og find den video, som er på spansk. Så kan i se hvordan den rigtig skal bruges. Den skal nemlig være ret stram, så hesten ved hvor den skal placere sig. Og når den har fattet det med lidt hjælp fra en selv, så får man rigtig meget ud af den. Bla en afslappet hest, som går dybt og derved arbejder rigtigt bagfra og i overlinien.
    Videoen demonstrerer meget fint hvor spændt en hest er til at starte med.

Til jer som hader pessoa'en: hvordan får i så hesten til at bruge ryggen og bagparten, hvis i ikke vil bruge nogen hjælp??

• #17   28. feb 2014 http://m.youtube.com/watch?v=QZ-cYugMXHU
    Værsgo smiley

• #18   28. feb 2014 Mette: Jeg er nu ikke fan af at sætte den så stramt. Fordi det gør det svært for hesten at strække sig frem hvis den er for stram.

• #19   28. feb 2014 Mette jah den video du viser der viser squ bare en af de måder ikke og gøre det på. Er det eneste jeg kan sige. Engen afslappet hest. En hest som spænder op og gå under lod. Bravo for det eller noget.

• #20   28. feb 2014 Hold da op en ondskabsfuld tone I bruger! Alle har vel ret til deres egen holdning - og til at give udtryk for den. Snak dog pænt til hinanden.

• #21   28. feb 2014 Jeg er ikke fan af al det indspænding osv. Hvorfor bruge det når man kan lære hesten det uden?

• #22   28. feb 2014 jeg er virklelig glad for min pessoa, Anoldi er vikelig blevet stærkere i ryggen, han har døjet meget med dårlig ryg, men det er der intet af efter jeg er begyndt at longe med pessoa 1-2 gange om ugen smiley

• #23   28. feb 2014 Jeg bruger pessoa og det vil jeg blive ved med. Jeg bruger den dog ikke særlig tit, da jeg foretrækker at ride. smiley Men de dage hvor jeg ikke kan nå at ride, eller ikke gider, er den en god løsning, da jeg ikke synes han får noget ud af at blive longeret almindeligt, udover at få rørt sig smiley

• #24   28. feb 2014 Man vil altid rende ind i uenigheder omkring udstyr her på hg.. Det eneste man kan være enige der er at folk skal bøde for dyremishandling ..

Nå men tilbage til pessoa.. Jeg skal til at bruge det (læs IKKE til holdning af hoved) hjælp til bagparti efter en skade hvor han ikke helt træder som jeg vil have det.. Jeg syntes at det godt at have noget at veklse med.. Jeg longerer normalt ikk med andet end tov, men da jeg ikk kan få ham til at gå frem samtidig med at bruge hans bagben mere, ja så er sådan en jo god ..

Men hvad i vil , det sundt at have en mening, men man skal osse huske at det virker sikkert for nogen .. smiley

• #25   28. feb 2014 Jeg skal til at prøve det, men tænkte om man kunne bruge det udelukkende til bagparten, uden at "spænde" hovedet fast?

• #26   28. feb 2014 Kathrine: ja hvis du har longegjord kan du spænde det fast deri det som du vil undlade at bruge smiley

• #27   28. feb 2014 Jeg har alle dage lært mine at bruge sig rigtigt, løse og uden snorehelvede... Det handler om overblik, ro, fokus, ros ros og atter ros... At få indkodet verbale signaler, også til tempoveksling....

Når en hest strammes så meget ind som på den video, er det fysisk umuligt for den at bruge sig korrekt... Det er ingen hemmelighed, men bag lod blokerer automatisk korrekt brug af overlinjen og den spænder automatisk i underhalsen i den position, ikke ligefrem ønskeligt.....

Det giver en visuel falsk fornemmelse at hesten er spændt ind i pessoa... Men det kræver biomekanisk viden at se det selvfølgelig.....

Katrine: Brug en bandage og longegjord...

• #29   28. feb 2014 equiband - det er 5 stjernet, hvis du skal bruge udstyr til genoptræning eller forbyggelse af skader ! smiley

• #30   28. feb 2014 Jeg synes pessoa er fint. Jeg har selv prøvet det på min, men hun forstod det ikke rigtigt.
    Og hvis man lader vær med at stramme hesten helt ind, synes jeg det er en fin måde til at få hesten til at gå mere dyb, eller det der. Ved at bagstykket går rundt om bagbenene gør man hesten mere opmærksom på bagbenene og "beder" den om at "bruge" dem.

• #31   28. feb 2014 Mette Elbækgaard: jeg har set videoen før. Det er da en forfærdelig spændt hest! Den er topforvirret oveni! Hvor er pladsen til at strække næsen frem? Hvor er friheden til selv at vælge holdning? Hvor er friheden til at slå fra, når ryg og hals begynder at syre til?

• #32   28. feb 2014
    Jeg er generelt ikke fan af alt andet end en fast/gammeldags chambon - IKKE en elastik chambon. Og især pessoaen har jeg en kæphest ved i og med røv og mund er forbundet.

På videoen vises det meget tydeligt hvorfor jeg ingen fan er. Når hesten træder bag ud strammes snoren til munden, når den træder ind under sig løsnes den. Dvs. hvis hesten så tager hovedet op, får den et hak i munden når den træder bag ud.

Det kan min verden ikke give andet end en fikseret hest der kunstigt holder sit hoved et bestemt sted for at slippe for pres.

Den sidste ting jeg ikke er fan af er at næsen ikke kan komme FREM.
    http://www.youtube.com/watch?v=RVLFlzxflOE

• #33   1. mar 2014 jeg ikke fan af nogen slags inspændinger, af den simple årsag at jeg ønsker at opnå ridning for lette hjælpere på en balanceret hest der forstår mine hjælpere

hesten må i min verden aldrig opleve kontakt i munde til andet end min tøjle/hånd, for kun her har jeg mulighed for at give en nyanceret parade på det helt rette tidspunkt, og give efter med precis timing.. den mulighed har man slet ikke med indspæninger, det eneste hesten lære af dem er at det gør ondt at kæmpe imod smiley

kom ogås til at tænke på snoreværket der går bag om hesten, det mener jeg også er en udlempe for fin ridning da jeg her ligeledes ønsker at kunne time min hjælpegivning så presist som muligt og give efter så precist som muligt.
    og jeg ønsker at min hest med tiden bliver finere og finere for både hænder, shenkler og sæde og pisk, så hesten forstår mere og mere nøjagtigt hvad det betyder.
    den mulighed har jeg kun hvis min timing og indfølelse er optimal!

• #34   1. mar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=1MIkANZyQVE

det er i den her retning jeg vil med mine heste smiley

Kommentér på:
passoa sele system

Annonce