Opbygning af hjemmelavet roundpen {{forumTopicSubject}}
Godaften HG!
Jeg håber alle har haft en god weekend og nu er klar til en ny uge
Herhjemme i min lille familie, har vi længe snakket om at vi skulle få bygget en roundpen, så et tættere arbejde sammen med hestene kan stables på benene.
Inden vi begynder på noget, vil jeg lige forhøre mig herinde - der sidder altid nogle kloge hoveder, bag skærmen
Jeg vil fremlægge vores ide og så er i velkomne til at kommentere eller komme med et bedre bud
Det skal dog understreges, at den skal være så BILLIG som overhovedet muligt!! Så ideer som at få banen leveret med en helt ny bund er lig med no go
Desværre!
Her er vores ide:
15 - 20 diameter.
Stolper rundt i højde med hestens skulder.
3 tråde (det brede hvide foldtråd) som indhegning
Bunden bliver bare græs: dvs. der åbnes for den når den ikke er i brug, så hestene kan græsse det ned.
Jeg har lige nogle spørgsmål, som I også hjertens gerne må besvare:
- Jeg har læst, at en roundpen belaster hesten ben (kan ikke huske om det var ydre eller indre benpar): Mit spørgsmål er derfor, om en firkantet "roundpen" er bedre? Således at hesten kan rette sig lidt mere ud.
- Min fars ide er bare at lade bunden være af græs, men bliver det evt. for glat? Og har I måske nogle billige alternativer?
Jeg håber inderligt, at der er nogen som vil svare og hjælpe mig!
jan 2006
Følger: 98 Følgere: 83 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 648
Jeg ser den også helst så stor som muligt!
jan 2006
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
jan 2006
Hesten er omkring de 160, men vokser nok en smule mere. og ellers er det to shetlændere, som dog ikke skal arbejde der så meget
jan 2008
Følger: 2 Svar: 1
Opbygning af hjemmelavet roundpen