{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Træning til jagte.. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af et andet emne så kom jeg til at tænke på hvad I nybegyndere (når I var) gør for at I og Jeres heste skal være klare til en jagt? Jeg forestiller mig jo at man træner sin hest til at kunne galopere med andre uden at skulle løbe fra men tager I til nogle skove hvor der er forhindringer?
Er der nogle forhindrings løjper på Fyn? Hvis, Hvorhenne?
Glæder mig vildt til den dag kommer hvor jeg skal til at ride jagter men er så bange for at min hest skal løbe fra e.l. så vi bliver uglesæt smiley smiley Hvordan vidste I at I var klare? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang / opsætning af lille reol 800 kr.
  • Havemand søges 3.000 kr.
  • Hæng lampe op 375 kr.
  • Opsætning af tv samt billeder 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning til jagte..
  • #1   12. mar 2014 Da jeg trænede min op, sørgede jeg for den kunne holde til en frisk skovtur på 2 timer. Jeg red max sammen med én anden, så det den træning der var for hesten i at gå sammen med andre smiley
    Ang. forhindringer, så satte jeg selv nogle op ude på en mark og i skoven sprang vi over væltede træstammer, evt selv slæbte nogle grene ud på stien for at træne over dem.

Og der er desværre ikke så mange måde at vide om man er klar, andet end at prøve og se hvordan det går smiley

• #2   12. mar 2014 Tog du så ud i skoven før du red ud og "lavet" banen? Eller hoppet du bare af og håbet hesten var medgørlig?? smiley

• #3   12. mar 2014 Jeg hoppede bare af smiley

• #4   12. mar 2014 Altså dengang jeg trænede op til jagt (som jeg desværre aldrig kom til) cyklede jeg mig en rask tur i skoven og fandt de stier der var væltede træstammer på og en sti med et par naturspring. Så red vi et par ture h vir vi sprang over dem, og derefter et par ture med en makker med, så jeg vidste han også blev ved mig selvom der var en med smiley spring undervisning hjemme fra først selvfølgelig så jeg var sikker på teknikken hjemmefra, og sørgede for at han var i en god form smiley

• #5   12. mar 2014 Ok smiley Det ved jeg ikke rigtigt om jeg satser på smiley Kommer an på hvordan han er med rytter på smiley

• #6   12. mar 2014 Jeg træner min hest op på den måde at vi rider 4-5 gange i ugen, hvor vi er ude i 2-3 timer. I alle tempo, og i masser af terræn. Vi rider mest alene dog, men har en super sød hest, som er ligeglad om vi rider flere sammen, som fx i en jagt. Vi tager spring i skoven når der er nogen, ellers bliver det kun på Bane vi træner dette.

• #7   12. mar 2014 Jeg tog bare afsted, jeg tænke søde rare Topper, det kommer til, at gå fint, min største frygt var om vi kom over springene, os begge to smiley
    mh ja jeg blev klogere, springene var INTET problem, men at holde 780 kg. førehest midt i felt, var ikke nemt! mine ben var smadret da jeg var færdige, ligså mine arme, ikke noget jeg er stolt af.
    Efterfølgende fik jeg anskaffet mig et 3 rings bid som jeg red med i anden ring, samt et fortøj med martingale i smiley

Jeg vil foreslå dig, at tage ud på tur med andre hvor den også for en frisk galop for at se hvordan din hest reagere inden, for jeg havde det godt nok stramt på min første jagt! smiley Der er formentlig en facebook side for din nærliggende jagtklub, der vil du formentlig sagtens kunne finde nogle der vil ride sådan en tur med dig en dag, inden en jagt smiley

• #8   12. mar 2014 På facebook er der en gruppe der hedder "Jagtryttere i Danmark" Søg den smiley

• #9   12. mar 2014 Jeanette - Er ikke på Facebook smiley Men kikket på midtjysk jagt rideklub og så de havde jagt træning hvor man kommer med sin hest og træner den over forhindringer og alt der hører jagten til uden at der er jagt! smiley Skulle ønske Fyns jagt rideklub havde det samme smiley

• #10   12. mar 2014 og btw. så er jeg SÅ hamrende træt af alle de emner der dukker op her i forummet, jeg vil også til jagt! smiley

• #11   12. mar 2014 Havde du bare boet i nærheden af mig kunne vi have trænet sammen smiley Dog er der over 3 år før jeg kommer til at deltage til jagter smiley

• #12   12. mar 2014 øv, det samme gælder nok for mig smiley Men ja det havde da bestemt været rart at have en at træne sammen med, jeg selv er som altid helt alene smiley
    Rider pt. en hest på 18, som jeg har opgivet at komme til at starte en jagt på.
    Og så en vallak på 8, som blev redet 1 måned som 6 års. Så den er der også laaaaange udsigter på, men de er der da frem for den gamle.
    Næh det havde nu været nemmere hvis min gode jagtmakker havde været her endnu.

• #13   12. mar 2014 I min stald er der mange, der skal til deres første jagt nu her.
    Alle heste er selvfølgelig i god form og terrænvante, de kan rides i skoven uden problemer. De har trænet 1 gang om ugen sammen. Der er vel 5-8 ryttere med heste, som skal til jagt. De træner tempo og forhindringer, samtidig med at de lærer hestene bedre at kende, når de ligger i et felt i højt tempo med andre heste.
    Vi har en skov med jagtforhindringer, men de er 100-110cm høje, så ikke alle springer, men væltede træer er også gode.
    Derudover er der banespringning, som hjælper selvtilliden hos både hest og rytter og så bliver de motioneret i skoven og på banen, som normalt smiley

• #14   13. mar 2014 Jeg er så heldig at have en skov fyldt med jagt rytter så regelmæssigt bliver der bygget rigtig jagt spring! så jeg tager bare og galoppere en masse og springer en masse

jeg tager nogle gange ud med andre for at lærer at holde min plads selvom tempoet er højt smiley

Kommentér på:
Træning til jagte..

Annonce