{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

schenkeldøv ældre pony.. nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg læst en masse af de andre indlæg. Brug af pisk og sporer samtidig. Tjek.
Bruger sporer nu, men overvejer om de skal være skarpere.. rider med de aller blødeste og runde sporer, der er.

Kan jeg træne noget fra jorden af?

Mine ben var/er virkelig ved at falde af.. har aldrig oplevet noget lignende. Det er konstant, jeg skal være der, og der stadig nada fremdrift.. fik ham efter noget tid helt op i fri trav.. og roste ham rigtig meget. Og stoppede med at drive og lod ham gå. Da han så sank farten, var jeg der med det samme både via stemme og ben..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  schenkeldøv ældre pony.. nogle råd?
  • #1   15. mar 2014 Træn kondien. Min er også ufatteligt schenkel døv nogen gange fordi hun har stået stile i noget tid smiley

• #2   15. mar 2014 Tænker du skal starte helt fra bunden af fra jorden. Start med stemmekommando skridt, træk i ham og så dub ham på siden efter stemmekommandoen. Når han så reagerer på stemme i skridt så prøv med øgning i skridt. Jeg bruger kom, kom, når min skal øge tempoet. Når han både reagerer på stemme i skridt med øgning så lav en stemmekommando for trav og øv der. Øgningskommandoen kan godt være den samme smiley Det tager tid og er meget irriterende! smiley

• #3   15. mar 2014 Ja, ved det har brugt den teknik på min ung hest.. det tager tid, men nok endnu længere tid med en ældre hest.. -.-

• #4   15. mar 2014 Ja men nok bedre end at få smadret ben smiley Min underviser har en pony der ikke viger for tryk og er ligeglad med pisk..Så hun har bogstavelig talt taget en fiskestang med en gulerod i enden for at få ponyen fremad smiley Det ser hylende sjovt ud men det virker smiley (dette foregår i longe foreløbig smiley om der kommer rytter på ved jeg ikke)

• #5   15. mar 2014 Jeg er helt enig med Team Tindur i at frem signalet skal trænes helt fra start igen.
    Derudover er det vigtigt at holde presset for frem til man får en reaktion - først der må man slippe presset og rose hesten.
    Schenkeldøve heste/ponyer kommer ofte hvis man som rytter kommer til at sidde uroligt med benene eller ikke giver efter for fremadsignalet og derfor udvasker betydningen.
    Pøj pøj med det. Det kan sagtens gå hurtigere end du tror smiley

• #6   15. mar 2014 Meget klassisk spørgsmål - men har du overvejet om den har ondt? Har en veninde hvis pony svarede rigtig dårligt for hjælperne og gik konstant efter dem. Det viste sig den havde slidgigt i bagbenene. Den sadel mv var tjekket og den var passer med alt. Den blev undersøgt to år for inden og er kun 12 i år smiley den var nemlig også fuldstændig ligeglad med hjælpere mv. Men det var så fordi den havde av i benene smiley

• #7   15. mar 2014 Ejeren er meget obs på sine heste.. de får massage 1 gang pr måned og er passet med alt.. så er ret sikker på, hvis der var noget med benene ville det være opdaget.
    Det eneste jeg kan finde på hesten er at han har stået stille hele vinteren.. så han er lidt.. tyk? smiley
    Og så fandt jeg en enkelt myose i ryggen, men masserede den og den forsvandt.

• #8   15. mar 2014 Er det fordi den slet ikke vil i gang? For har det samme problem her eller det har jeg sådan halt xP
    Min han går og sover smiley Måske går din også og sover nogen gange?=P

• #9   15. mar 2014 Den her pony var også passet med alt. Ting i ledende kan jo ikke ordnes med andet end bøjprøve og røntgen/ scanning af benet smiley
    Ved heller ikke om din har ondt men det var ihvertfald tilfældet med denne og den var ellers også passer med alt!!!! smiley

Håber i finder en løsning for det helt klart et træls problem smiley

• #10   15. mar 2014
    .... Er hesten lige så døv for benene på tur?

• #11   15. mar 2014 Hov ja vil lige nævne at denne pony jeg kender var mega vildt på tur og jagter og løber afsted men på banen om det var springning eller dressur var den "mega dum" smiley

• #12   15. mar 2014 Har endnu ikke haft mulighed for at ride tur. Så der må jeg være jer svar skyldig. Men overvejer at ride lidt terræn. Bare for at få smidt noget kondi og muskler på. Han har tidligere gået la og kan øvelser til m. Ejer har sagt han er nemmere, når han er h form..

• #13   15. mar 2014
    Nogle heste finder bare banen fuldstændig demotiverende og være på - uanset om det er spring, dressur, jordtræning eller hvad pokker man laver.
    Og så snart man rider uden for banen, så har hesten pludselig energi, kan alverdens øvelser og reagere let for benene.

Min oplevelse er, at de man ikke rigtigt kan få den energi på banen fundet frem igen.

• #14   16. mar 2014 Så må vi ride nede på marken.. smiley

Kommentér på:
schenkeldøv ældre pony.. nogle råd?

Annonce