{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Muskel opbygning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg er begyndt at arbejde men den her 15 årlige travhest.
Han dr ret tynd, og har INGEN muskler da han har været foldbums i over et år.
Hvordan ville den bedste måde at få muskler på være.
Har været igang et par måneder nu, og der er fremskridt.
Ved ikke præcis hvad han får af foder, da han ikke er min, men noget med en masse energi!
Jeg arbejder med ham 3-4 dage om ugen, og veksler mellem tur ridning på vej, med lidt bakker (skridt)
Longe med løs chanbon kun sat på gjorden så han sænker halsen og bruger ryg musklerne.
Lidt løssprang og hvor jeg løber med ham over bomme og små spring.

Han er ømtået og har muligvis lidt gigt i forbenene (han har gået løb) hvordan skåner jeg dette mest muligt?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskel opbygning
  • #2   28. mar 2014
    Hvis hesten er tynd - for tynd, så skal den ikke lave noget endnu. Og er hesten ømtået skal der også gøre noget ved det.


  • #3   28. mar 2014 Sko på med såler og få det tjekket smiley mange travheste der har gået løb er færdig i ledende i forbenene fordi de bliver belastet ekstremt!! smiley

    Her ud over så synes jeg kun du skal gå nogen ture i skoven med den og ikke andet før den har fået mere huld. En tynd hest kan ikke sætte muskler. Den skal have noget foder til ældre heste med noget ''fedt'' i så den kan tage på! og her efter kan du arbejde med den så skal du se så kommer musklerne smiley


  • #4   28. mar 2014 Tror ikk du kan gøre så meget mere end du gør, måske skridt ture hvor det lidt bakker. Min travhest satte faktisk hurtigt muskler, bare af at komme ud på nogle ture.

  • #5   28. mar 2014 Ejer vil ikke give den sko på, så det kan jeg ikke gøre noget ved, desværre..
    Han er sat god op i foder, med massere fedt, og han tager stille på smiley
    Vi fortsætter arbejdet, der er allerede slet store fremskridt. Og han er begyndt at sætte lidt muskler!


  • #6   29. mar 2014 Hvis hesten er ømtået, skal den da ikke lave noget, før den har fået sko på (eller boots). Hvis ejeren ikke vil lade den få sko på eller købe boots til den, må du lade være med at lave noget med den. Den skal da ikke gå og have ondt smiley

Kommentér på:
Muskel opbygning

Annonce