{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Muskel opbygning..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har en Dansk Varmblod på 6 år, men hun mangle desværre en del muskler på for- og bagparten... rider tit ture op og ned af bakke da jeg har hørt det skulle være godt, men det har ikke rigtig hjulpet. Går til springning hver onsdag og får også undervisning i dressur, men der sker stadig ikke så meget...
Er der nogle af jer der har nogle gode tricks/metoder til hvad jeg kan gøre/træne med hende?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskel opbygning..?
  • #2   28. maj 2013 Når du rider op og ned af bakker, skal det være stejle skråninger og i KORT trav!
    Longering med indspænding så hesten kommer dybt ned og løfter ryggen er også godt!


  • #3   28. maj 2013 okay, tak for svar begge smiley

  • #4   28. maj 2013 Lad nu være med at bruge indspændinger på så ung en hest - og i sær hvis den ikke har ret mange muskler i forvejen, så vil det næsten kun ende med, at den sætter forkerte muskler smiley

    Som Ida siger, start med at ride den lang og dyb, så den kommer til at arbejde med overlinjen og arbejd så med tempoet. Øge, korte, øge, korte. Det er dig vigtigt, at den bliver i sin lange, dybe holdning, så det er ryggen og bagparten den hovedsageligt arbejder med. Og fokuser så på bagparten - der skal nok kommer muskler på forparten, men det er ikke noget du må arbejde hen i mod direkte, da du så sandsynligvis ender med en hest, der konsekvent går på forparten smiley bakker er også en god idé, men sørg igen for, at hesten har ryggen oppe, så det er der, der bliver arbejdet. Bomtræning er også godt til at aktivere overlinjen, hvis du (igen, igen, igen) sørger for, at det er bagpart og overlinje, der bliver arbejdet med smiley


  • #5   28. maj 2013 Hvordan kan jeg se om hun arbejder med bagparten? smiley

  • #6   28. maj 2013 Oven i alt muskel træningen kan du eventuelt overveje at give hende en smule soyaskrå i maden.. bare pas på hun ikke får for meget, da de godt kan blive syge af for meget protein. men hvis jeg har haft heste med få muskler har jeg givet dem det samtidig med træningen, og i løbet af no time (et par måneder med træning min 3 gange om ugen) har de set brand godt ud smiley

  • #7   28. maj 2013 det med om hun arbejder med bagparten er nok svært at se hvis du sidder på hende ;/ der skal man vide hvordan det føles når de gør det... men har du eventuelt en der kan kigge på din ridning eller lign?

  • #8   28. maj 2013 Har du overvejet evt os og kik på foder kan kun sige at min 5 år har udviklet sig ekstremt her i vinters muskel messig og er rent og skær kun takket være hans foder da han ikke er blevet redet hele vinteren

    Men bom arbejde skulle os være godt


  • #9   28. maj 2013 Når jeg longerer min unghest, kan jeg se, at hendes muskler nærmest "spiller" hen over ryggen og ned langs lårene. Men du er nødt til at mærke dig frem til det, når du rider - som Team Nøhr siger, vil det være en god idé at få en til at stå på jorden og se når du rider. Så samler du hende lidt op med sædet, samtidig med du har hende lang og dyb, så hun kommer lidt mere ind under sig og så vil du med tiden kunne sætte hende mere bagtil. Men det er jo noget der tager tid, og du vil ikke kunne se resultater de første uger, men lige pludselig kommer det altså smiley men hjælp fra jorden vil være en god ide, ikke mindst for også at se, at ryggen kommer op, hesten ikke bukker under og at hun skovler ind under sig i stedet for at "smide" bagbenene bagud, det er nemlig et tegn på, at hesten er på forparten smiley

  • #10   28. maj 2013 Har selv fodret med hippo basis og soyaskrå og det foder han plejer og soyaskrå skulle være godt til muskler og hippo fordi det så højt på vitaminer som jeg tror er ret vigtig når man bygger muskler op os også for han Selvf os de alm vitaminer og mineraler

  • #11   28. maj 2013 Når jeg rider min starter jeg nogengange med at trave for lange tøjler, og få ham til at gå dybt og strække ud. Og så får han noget muskelopbyggende tilskudsfoder der hedder Myo+ smiley

  • #12   28. maj 2013 man kan også fodre med kikærter, kikærter er fyldt med proteiner som er det man bruger til at bygge muskler med. Ved ikke hvor dyre de er hjemme i Danmark. Det er noget jeg har lært her i Australien, vi fodre hestene med rå kikærter. Ved ikke om det er en billig løsning men det kunne det evt. være. kigger man på andre afgrøder er kikærter det som er mest protein inholdigt udover kød smiley

  • #13   28. maj 2013 Jeg har fodret med show-improver ved muskelopbygning.

  • #14   28. maj 2013 Vi har fodret med kompeet fra http://innordicclub.com/Forside/
    Det er virkelig effektivt til muskelopbygning! (:


  • #16   28. maj 2013 hesten sveder ved arbejde og den skal helst svede ved bagparten/lysken - altså der hvor hårene ligesom danner et springvand - hvis den kun sveder på halsen, har den ikke brug bagparten ordentligt - dette ifølge min ridelærer smiley

    af foder er Spillers build up super - men noget pebret


  • #17   28. maj 2013 Tak for svar alle, kan helt sikkert bruge det til noget! smiley

  • #18   28. maj 2013 Nu har jeg både prøvet build up og Suregrow og jo er noget fantastisk foder som os giver lidt effekt men må indrømme at jeg har haft størst effekt med noget så simpelt som soyaskrå og som plus så det os langt billiger smiley

Kommentér på:
Muskel opbygning..?

Annonce