Kigger bagud {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Her på det sidste har jeg opdaget at når jeg er ude at ride tur, så engang i mellem kigger min hest bagud, og nogle gange har hun også tildens til at ville vende om.
Et par gange i løbet af en tur i skoven/vej, sidder jeg selv og kigger bagud, for at være opmærksom på at der ikke kommer en cykel, eller andet der evt kunne forskrække min hest. Synes nemlig at det er så ubehageligt når der kommer noget bagfra som ens hest ikke lige har set og hørt. Kan det evt være derfor at min hest også gør det? Det er nemlig sket et par gange, det med at hun bliver forskrækket hvis der er noget der overhaler hende, som hun ikke lige var forberedt.
Jeg føler ikke at hun kigger på sig selv, når hun kigger tilbage, så mit umiddelbare indtryk ville være, at det ikke er fordi at hun har ondt. Kan det være at hun gør det fordi at vi er på vej væk hjemmefra eller?
Jeg er lidt forvirret om hvordan jeg skal håndtere det.. Som sagt gør hun det kun på tur!
nogle idéer til hvad jeg skal gøre eller hvad det kan være?
Mvh Sandra
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
Jan ville lade hende kigge hvis hun hører en lyd, så er du også sikker på at hun har set hvad der kommer. Desuden hører hun jo meget bedre end dig, så det kan være der har været en fugl i krattet eller noget andet og så vil hun lige sikre sig at det ikke var noget farligt
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 489
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 74 Svar: 1.285
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 489
Kigger bagud