{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning af ældre stor heste??
  • #1   15. jul 2014 Begynd på jordtræning. Vis hende alt det farlige, og vis at det ikke er farligt. Snak med din hest! smiley

  • #2   15. jul 2014 Start med at tilride hende indtil hun er vant til de ting hun er bange for smiley

  • #3   15. jul 2014 den fik jeg da vent forkert..

    ''vent med at tilride'' smiley


  • #4   15. jul 2014 Først og fremmest så gør hende vant til de ting du ved a
    hun er bange for(-:


  • #5   15. jul 2014 Få evt. noget hjælp af en erfaren. smiley ingen siger du skal lave HMS, men ganske alm. jordtræning er rigtigt godt.

  • #6   15. jul 2014 altså har købt en gjord med ringe i til at sætte snore i gennem mens jeg longere hende, men gik en lille tur med hende i dag og hun blev skræmt og jokkede på min ankel, så allerede har hun sendt mig en tur på skade stuen

  • #7   15. jul 2014 Longere du med indspændinger?
    syntes du skal få hjælp af en mere erfaren. Kender du ikke nogen der kan hjælpe dig?


  • #8   15. jul 2014 Og ærgerligt med anklen. Håber du ok.

  • #9   15. jul 2014 Tror hun mener køreliner eller hva det nu hedder smiley

  • #10   15. jul 2014 ja mener køreliner, jeg plejede at få lidt hjælp af min mor når jeg tilred heste da jeg var yngre, men nu er pengene små og har ikke min mors hjælp længere

  • #11   15. jul 2014 Det tror jeg så ikke smiley det er til longering = indspændinger.
    Syntes du skal droppe indspændingerne, og vente med gåturene til din hest er 100% sikker på ridebanen osv.
    Jeg syntes - uden at træde dig over tæerne, at det er et enormt stort ansvar at stå med? du er 15 år… du burde have en voksen og erfaren hjælper til at rådgive dig.


  • #12   15. jul 2014 jeg har haft hest i 12 år, så jeg ved hvad jeg har med at gøre, men har ikke haft så bange og usikker en hest før, så mangler lidt en plan, så jeg ved hvad jeg skal starte med

  • #13   15. jul 2014 Men hvem har købt din hest? du burde få hjælp. Bare det at du spørg om hvordan og hvorledes du skal starte - det viser uerfarenhed.
    Wow, håber du tager råd til dig. Står du ikke opstaldet sammen med nogen, som kan hjælpe dig? du kan ikke selv tilride, det tror jeg ikke på.
    Hvad med din mor, kan hun ikke hjælpe? hun skal vel ikke have penge for at hjælpe??…


  • #14   15. jul 2014 Ja undskyld, men jeg er lidt uforstående. Det er slet ikke for at sige du er uvidende grundet din alder, men du er et BARN stadig.


  • #15   15. jul 2014 jeg har selv købt hende for pengene fra min mors arv efter hun døde, jeg har tilredet over 20 heste. jeg er på ingen måde uafaren.
    spørger pænt om nogle gode råd omkring tilridning da jeg har en stor og usikker hest


  • #16   15. jul 2014 Det er jeg ked af at høre. Står du ikke i stald med nogen, der kan hjælpe dig? hvad med din far? kan han?

  • #17   15. jul 2014 har tænkt på min far,. men har ikke haft kontakt med ham i 4 år snart, og det sted hvor hun står er man selvpasser, og kender ingen derude

  • #18   15. jul 2014 Ceci. Jeg tror MariA mener at du har brug for hjælp når du skal op på hesten. til de div. Signaler og det(-:

  • #19   15. jul 2014 okay tak, prøver at se det positive i hendes respons:)

  • #20   15. jul 2014 Jeg ved godt det lød hårdt, men det er fandeme også hårdt at stå om 3 mdr. Og ikke være kommet videre, fordi man ikke ved hvad man skal gøre. Du må i gang med at snakke med de andre. Hvem betaler opstaldning på din hest og hvad med din værge? Kan den person hjælpe dig?

  • #21   15. jul 2014 Jeg r lige blevet 16 og lige nu tilrider jeg en engelsk fuldblod/pinto blanding og hun er bange for alt undtaget trafikken, og hende har jeg trænet alene med uden en voksen som hjælp da jeg sagde til min mor jeg selv vil prøve, og inden jeg blev opereret kunne jeg ride hende på ridebane og skulle have vært ude og ride hende uden for men nåde det dsv ikke. Så nu går jeg ture med hende og træner farlige ting indtil hun skal sælges smiley hun er 10 år
    hvis du vil vide mere så skriv i pb om hvordan jeg har gjort smiley


  • #22   15. jul 2014 Det er lidt tidligt at starte efter 14 dage mnr hesten er helt ny smiley brug nogle måneder til at lære hende at kende og få en masse gode oplevelser sammen, hiv en gammel presenning på banen og træn med den, hun kan gå på den få den over sig og du kan trække den efter jer når i går. det lyder som om hesten ikke har oplevet særlig meget trods hendes alder, så en masse jordarbejde og hvis du vil longere så undgå at bruge indspændingerne, brug evt. bomme når hun er mere sikker det styrker også og hesten har stadig sin frihed smiley

    Men når du skal på ryggen så få en til at hjælpe, det ville være underligt at der ikke er en fra din stald der vil bruge et par timer på det, det jo en spændende proces smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #23   15. jul 2014 maria min kumune betaler opstaldningen, og det sted jeg bor er min værge, men de har ingen forstand på heste

  • #24   15. jul 2014 Få først styr på jordtræningen.
    Hvilket indebære for mig
    Hesten kan skridte, trave og galoppere via stemme kommando.
    Hesten kan stoppe via stemme kommando og ved fysisk kontakt.
    Hesten kan bakkes.
    Hesten går ikke ind i dig eller tæt på dig eller løber dig ned. Den respekter dit personlig rum.
    Hesten har lært tøjlesignalerne fra jorden

    og træn så de ting den ellers finder farlige.



  • #25   15. jul 2014 jeg er selv igang med en 10 års vallak på 170+
    sikke med meninger sådan en 10 årig kan eje smiley

    Men jeg havde ejeren til, at hjælpe mig. De første 5 gange eller sådan noget holdte hun når jeg skulle op, samt havde mig i longe når jeg red rundt. Efterfølgende omtrent 20 gange var hun der bare, hvis der skulle ske noget. Nu rider jeg ham selv og der er laaaaaaaaaaaaang vej endnu, men det går stille og roligt fremad.

    Når jeg rider ud ligger mit problem ikke i at han bliver bange, eller jo lidt men det er ikke det der gør mig noget, men han er ikke god til, at komme væk for de andre og forsøger jeg at presse ham, ja så skal det lige siges, at det ikke er sjovt at være chauffør! Men vi tager det bare stille og roligt som tingene kommer, og så er det fantastisk når hans mor kommer med på tur, så går det hele meget bedre.

    Jeg syntes ikke du skal stå med en gut på 175 der er mega usikker helt alene, det kan ende i så meget værre end en ankel.
    Du bliver nød til, at have en til, at hjælpe dig, det behøver heller ikke nødvendigvis være en der har voldsomt meget forstand på heste, bare en der kan hjælpe dig op/holde dig i longe og ringe efter hjælp hvis der skulle ske noget.
    Prøv at snakke lidt med dem på dit opstaldningssted, folk plejer jo at være søde til, at hjælpe hinanden.

    Og det med, at den er bange, udsæt den for ALT og gerne stæder hvor den kan flygte. Eks folden, tag en pressening med ud som den kan vænne sig til, uden at den føler sig fanget, råb 0g skrig som en åndsvag så den vænner sig til åndsvage høje lyde, op med paraplyer ovs ovs. kun fantasien sætter grænser.

    og husk for guds skyld at vænne den til, at du hopper op og ned ved siden af den inden du sætter dig op smiley


  • #26   15. jul 2014 Allerførst skal du tænke på din sikkerhed - både for din og hestens skyld. Så på med et par sikkerhedstøvler (dem med stål i snuden), en hjelm og en sikkerhedsvest, også fra jorden. Better safe than sorry og det ville være super trist hvis der skete noget, som kunne ha været undgået smiley

    Så skal der trænes ud fra hvor hesten er mentalt, fysisk gætter jeg på den er i orden. Hvis hesten er 10 år og ikke har prøvet noget, kan det både være rigtig positivt, men også ret negativt. Den har ikke prøvet nogen negative ting, men heller ikke positive, så DU skal lægge fundamentet.

    Når hesten er skræmt og bange, usikker og nervøs, så skal der tålmodighed, tid og venlighed til, så lige nu ville jeg selv vælge at droppe tilridning, men lave en masse forarbejde fra jorden. Tilridningen skal for mig bare være helt naturlig og være næste skridt ud af en hel masse. Det hjælper ikke at skynde sig, hvis det skal være et varigt resultat, så lad være med at sætte nogen deadline for hvornår det skal være gjort.

    Noget du kan gøre når i så træner og hygger sammen er at videofilme det, så kan du sidde om aftenen og studerer og analysere lidt af det i får lavet - både det gode og det mindre gode, så du ved hvad du skal gå efter til næste gang.



  • #27   16. jul 2014 jeg har brugt den metode fra kaprioledk han er youtube min var også ti år var rå bruger samme metode nu på min anden hest har dog øvet stop og gå fra hun var lille,prøv hestenette der er mange der vil hjælpe helt gratis

  • #28   16. jul 2014 Nu ved jeg ikke med din frieser pige, men med min, er meget lang tid om at falde til et nyt sted, der taler vi en måned eller mere før hun er sig selv. Har hørt flere frieser der er sådan, så jeg ville give hende tid, nus med hende, strigle og hyg dig med hende, min sku også bruge over et halvt år inden hun vænnede sig til mig, men så er hun også total enmands-hest. Træn små ting som de andre siger, bak, skridt, trav, måske, hvis du vil, gå på presenning, paller, slalom, alt du kan finde på i hjemlige omgivelser, og først når hun er tryg ved dig bevæger I jer ud. smiley Og om en måned kender du også de andre hestepiger og så bliver det mere nemt med tilridning, hvis du har tid og tålmodighed til at vente.. smiley

Kommentér på:
tilridning af ældre stor heste??

Annonce