{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning af ældre hest
  • #1   21. aug 2019 I nogle tilfælde kan de blive lidt sværere at arbejde med da de bliver for selvstændige af at gå for længe. Min tidligere varmblod er jeg overbevist om ikke havde haft godt af at gå til hun var 6 år før tilridning.

  • #3   21. aug 2019 Indenfor islænder verdenen så det ikke unormalt at f.eks følhopper, bliver tilredet sent eller som ældre heste. smiley

  • #5   21. aug 2019 Dether er rent fordom.

    Hvis en hest ikke har været under rytter som ung, hvorfor har den så ikke været det?
    Er der fejet noget ind under gulvtæppet, hvilke problemer har der været, siden det har været mere attraktivt at lade dyret gå og æde fode/fise husleje af, end at bruge den til det formål den er avlet til??

    Ja, jeg ved at der kan være almindelige, rationelle årsager.
    Ejer får diskusprolaps, trafikuheld og alt muligt andet uforudsigeligt, som intet har med hesten at gøre.

    Men, jeg mistænker altid at det lugter af noget skummelt.
    Glemte problemer er som sur mælk. Selvom det er længe efter udløbsdato, stinker det stadig når man åbner op for det.


  • #6   22. aug 2019
    Doktor Who - ret mange avlshopper, har ikke haft rytter på fordi de har været brugt som avlshopper siden de var unge. Eller også så har de lige haft en rytter på og er blevet kåret da de var 4 år også har de ikke haft rytter på de sidste 10 år, fordi de har gået med føl.
    Det er ret normalt i og med det er upraktisk og ride en hest, der ikke kan rides fast, fordi der hvert år står et føl.


  • #7   22. aug 2019 Intet problem i det. Kender flere, der er kommet sent i gang. Og her snakker vi alt fra 7-16 år smiley

  • #8   22. aug 2019 #6.
    Ja.

    Der er mange, forskellige uskyldige grunde
    Jeg er bare fordomsfuld og opmærksom på de ikke så rare grunde.


  • #9   22. aug 2019 Har redet en 10 årig travhoppe og en 10 årig hingst. De har ikke været nogen problem selv om begge var problemheste.

  • #10   24. aug 2019 Dem jeg har kendskab til, der har det ikke været noget problem. Tværtimod, er det nærmest gået nemmere og mere smooth, pga. hestens fysiske og mentale modenhed. Men det er også heste der har været hos ejer som unge, har været i hænder osv.

Kommentér på:
Tilridning af ældre hest

Annonce