{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Underhals {{forumTopicSubject}}

Jeg har en unghest der har en del underhals, når jeg rider ham er han meget stjerne kigger. Jeg har prøvet at ride ham frem og holde en stabil kontakt til biddet men intet sker.. Jeg prøvede at ligge en chambon på ham, så han kunne få en fornemmelse af hvor han skulle gå, dog måtte jeg have den hurigt af igen da han slet ikke forstod den..
Håber der er nogle kloge mennesker der har et godt fif smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underhals
  • #2   11. aug 2014 Nej ikke lige pt desværre, kan ikke finde en der kan komme ud på de tidspunkter jeg kan.

  • #3   11. aug 2014 Min pony kiggede også stjerner i starten.
    Jeg fandt min klikker og min longeline frem, satte hende i longen, og så klikkede jeg bare HVER gang hun sank hovedet. Det har bare hjulpet så fint for min, og hun forstod det med det samme :o)


  • #4   11. aug 2014 Min kan desværre ikke longeres optimalt endnu, han vil bare gerne stå på midten

  • #5   11. aug 2014 Jamen du behøver heller ikke bruge longen.. Du kan også bare starte med at stille dig ve siden af hesten og så snart han sænker hovedet, så klik - eller bare ros, hvis du ikke har en klikker. Og så kan du begynde at kræve at han sænker det længere tid. Og så begynde at trække med ham. Først i skridt med sænket hoved, så i trav og så i galop...
    Så snart han forstår, at han bliver rost for at sænke hovedet, mens han er i bevægelse, tror jeg, han vil tilbyde dig det under ridning.
    Så længe det altså ikke er forårsaget af smerter.


  • #6   11. aug 2014 Min begyndte at tilbyde det mens jeg red ret hurtigt. Uden jeg selv bad om det.
    Og så tror jeg, at han vil opdage, ligesom min gjorde, at det faktisk er mere behageligt med sænket hoved. Så kan man stille og roligt arbejde hovedet længere op, så man kommer op i en fin holdning. :o)


  • #7   11. aug 2014 Je har prøvet at rose ham når han sænker hovedet, men han virker besværet af sin underhals..

  • #8   11. aug 2014
    Få hjælp fra en underviser hvis du har diverse problemer med hesten ;o).
    Det kan også være at hesten fysisk ikke kan søge ned fordi der er tandproblemer, sadelen ligger forkert, den er skæv eller låst.

    Eller det kan så men bare være du rider den forkert.


  • #9   11. aug 2014 Altså, hvis han kan stå på marken og spise græs, så kan han også sænke hovedet under træning.
    Vil mene det må være fordi han ikke forstår dig så. Men hvis du har ret i, at han er besværet af den, så må du i gang! :o) Ellers bliver den kun værre....

    Jeg lærte min at sænke hovedet i longe for mere end et år siden - hun har stadig underhals. Så det tager laaaaang tid at "fjerne". Spørg selv Krikken herinde, hun har vist haft ret meget bøvl med hendes hests underhals.. smiley


  • #10   11. aug 2014 Ja okay, så dukkede hun selvfølgelig op her i tråden af sig selv! smiley

  • #11   11. aug 2014 Har som sagt ikke mulighed for at få undervisning
    Min far tog video af os for nogle dage siden, det var der jeg kunne se at han var besværet, så måtte jeg jo tage mig selv i ørene og komme i gang, men synes ikke han vil ned..


  • #12   11. aug 2014 Mens du rider eller generelt hele tiden?

  • #13   11. aug 2014
    Hesten skal heller ikke tvinges ned - den skal søge ned selv :o)

    Jeg vil gerne prøve og hjælpe, men det er lettest med en video så man bedre kan se hvad der foregår.

    Min egen havde en stram overlinje samt var voldsomt skæv i bækkenet - hun søgte ikke ned i longe og gik stift rundt. Efter hun havde haft fys blev det meget bedre.
    Herefter brugte jeg så en fast chambon - IKKE en elastik chambon et par gange og derefter kunne hun søge fint ned selv i longe.

    Under rytter var der heller ikke noget problem efter behandlingen - jeg havde ikke redet hende før dog. Men der søgte hun også super fint ned, selvom det selvfølgelig ikke var stabilt. Men tid, tålmodighed og ro på.


  • #14   11. aug 2014 Det er når han rider eller når det lykkes os at få ham rundt i longe.
    Prøver skam heller ikke at tvinge ham, men der i mod ride ham frem til biddet, men han fanger ligesom ikke princippet i at søge ned, lige meget hvor meget jeg roser ham bare han søger det mindste ned..


  • #15   11. aug 2014
    På min ville det heller ikke hjælpe at drive frem - tvært imod, hun ville bare stikke næsen i vejret. Fordi det opmuntre til at spænde op, hvor langsomt tempo gør hesten lettere kan slappe af.

    Samt en løs tøjle, en konstant kontakt søger hun heller ikke ned på.


  • #16   11. aug 2014 Min er også unghest. Og som jeg skriver, så hjalp den metode, jeg brugte, sindssygt meget.
    Se bare her, hvor grimt det så ud...


    profilbillede
  • #17   11. aug 2014 Kan godt være jeg skal prøve at få ham til at gå lidt langsommere, da han godt kan finde på at løbe lidt

  • #18   11. aug 2014 Og så efter lidt "trylleri" med en klikker..
    Sådan ser det ud, når vi rider nu. Men pt. står hun så "skadet".. :o)


    profilbillede
Kommentér på:
Underhals

Annonce