traver tilrides. {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er
jeg har været så sød at jeg har taget en gammel traver vallak til mig, på 26år. jeg fik afvide at han kunne rides, ikke fordi jeg vil ride hårdt på ham, jeg vil bare gerne skridte nogen små ture på ham. Men da jeg forleden dag skulle prøve og se hvad han sagde til at jeg holdte ham oppe på ryggen, og lod som om at jeg vil springe op, uden og gøre det, slog han med bagbenet. jeg har så snakket med hende jeg fik ham af, og hun siger jeg nok skal starte forfra, da det er et år siden hun var på ryggen af ham, hvordan vil i træne ham op til det? uden det bliver for hårdt for den gammel dreng. det er kun skridtture og ikke andet. i kan se ham på minn profil, han har været med i travløb i hans unge dage. men tak for hjælpen hvis i vil give nogen gode råd. han er heller ikke vant til og få bid i munden, da hun red uden, og det vil jeg gerne bibeholde,
Han er også lidt tynd oppe ved ryggen, og man kan se hans ribben, men han får engang omrekur og en masser foder, jeg tænker bare om det gør ondt på ham så ? når han har sådan en tynd rygrad?
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Måske skulle du overveje om ikke at en traver på 26 år HAR gjort sit som hest og nu blot fortjener et otium....
Jeg tænker i hvertfald at hvis kræet har klaret strabadserne i 26 år, så burde kræet måske have lov til at nyde et par år som foldbums og klappekage hest..
Han siger jo tydeligt NEJ tak til at være ridehest- hvilket jo også må forventes når man vælger at købe en hest på 26, der er tynd og uden muskler...
Lad ham stå!!- og hvis behovet for en ridehest er så stort, så køb dig en hest der rent faktisk er i form OG har alderen til at kunne fungere som ridehest...
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 12
feb 2013
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
Jeg synes bestemt det er positivt du vil holde ham i gang, fordi det gør altså alt lige alderdommen nemmere, hvis blot den bliver holdt lidt i gang, men hvor man hele tiden tænker på hestens ve og vel, som det netop lyder til du gør.
Jeg ville blot hoppe op og lige få en til at holde den i et tov de første par minutter, indtil I får en føling af hinanden og bliver enige om signalerne.
Sørg dog først og fremmest for at få huld på ham inden det bliver til for meget ridning. En ældre hest taber sig nemt, husk især at holde øje med tænderne
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 22
sep 2010
Han får ormekur imorgen, og det vil siges at der kommer dyrlægen ud og tjekker ham også, jeg vil selvfølgelig gerne holde ham lidt igang, men jeg kræver heller ikke hverken trav eller galop fra hans side, det var sådan set kun skridt ture, nu når vi skal med de andre 700 meter længere nede af vejen på ridebanen. (han skal ikke lave noget på ridebanen, der får han bare lov til at æde græs) også bliver der købt foder til ham imorgen af hvad dyrlægen anbefalder af foder
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
sep 2010
traver tilrides.